• Kjell2

vad bestäms under muntliga förberedelser?

Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:06:45 följande:
    jag undrar om något bestäms under muntliga förberedelserna eller vad som händer där? när d fattas

Den som driver processen, och beslutar om den, under förhandlingen är domaren.
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:28:06 följande:
    denna tråden blev kluddig. Jag undrar OM det fattas ett beslut. Jag förstår att domaren håller i det hela. Men när fattas det intermististka (eller vad det heter) beslutet?

Mer eller mindre direkt (samma dag). Under förutsättning att någon av parterna har yrkat på ett interremistiskt beslut och nödvändigt underlag finns.

Sjäva beslutat fattas av domaren.
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:35:23 följande:

nödvändigt underlag? vad innebär det?

Har inte 100% koll men i all fall inlagor från parterna och sen tror jag soc ska komma med ett snabbyttrande. Iofs inte något krav på svar från svarande part.
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:44:40 följande:

jag borde kanske bara ge mig...
    Varför det? Hur kom du fram till den slutsattsen? Vad säger ditt ombud?
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 11:48:25 följande:

lång historia, orkar inte dra den... Men jag är så rädd

För vad? Är du så pass rädd för vad domaren kan besluta att du ger dig till 100% till motparten?

Ett domslut kan ibland få den effekten att motparten lugnar sig lite när han upptäcker att det finns fast motstånd.
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 12:00:13 följande:

Jag är rädd för honom, han som inte intresserar sig för vårt barn. Enbart min kropp och att göra mitt liv surt... Livrädd! han kommer göra mig så illa. därmed också vårt barn

Om du viker dig för honom den här gången så tror du han ger sig och låter dig vara ifred?
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 12:07:23 följande:

Jag vet inte, jag är bara så trött på detta. Är höggravid med och vill inte utsätta bebisen för något

Och genom att ge dig slipper du att utsätta dig och bebisen för något?

Gå till domstolen, få beslutet från domaren och du har något fastställt.
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 12:11:22 följande:
    men jag trodde tvisten skulle ta lång tid?

Ja, det kan ta lång tid. Tycker du hans förslag är acceptabelt så kan du självklart godkänna det men se då till att du får det fastställa via familjerätten eller domstol.
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 13:12:59 följande:
    Det är absolut inte acceptabelt så jag har väl inget annat val än att ta striden. Men jag vill verkligen inte.
    Då är det bara att kämpa på. Det lär bli tungt ett tag innan det blir bättre.

Svar på tråden vad bestäms under muntliga förberedelser?