Lussekatten skrev 2012-05-05 11:37:08 följande:
TS och Blomsteröga: håller med om att man inte ska nedslås och tro det värsta. Det sägs att det sista som överger en är hoppet. Du gör helt rätt, TS, att kontakta läkare efter sommaren. Nu vet jag inte vart du bor men där jag bor så har de sommarstängt.
För min del kändes det skönt att påbörja en utredning eftersom det finns problem med att få barn i släkten. Strax innan vi skulle få veta hur proverna hade gått var jag rädd över vilket svar jag önskade. "Det är inget fel på nån av er" Jaha, men varför blir vi inte då gravida? Alternativt "en av er har svårigheter därför att..." Jaha, ok... kommer vi aldrig få barn?
I de flesta fall så löser det sig på något sätt. När vi träffade IVF-läkaren så sa han på första mötet att det är vanligt att när man ska börja med IVF att man precis har blivit gravid på egen hand. BS tänkte jag direkt. "Det kommer aldrig hända mig" Men som sagt, det brukar lösa sig på något sätt. Kram
Ja på ett eller annat sätt ska man nog lyckas få ett barn, man kan ju alltid adoptera också även om det vore mysigast med en genblandning av mig och min man