Funderade själv rätt mycket under min graviditet, ja hur livet skulle bli och hur vi skulle bli som föräldrar osv. I början var det rejält jobbigt, nästan ingen sömn, ingen tid till att laga mat eller äta, ingen tid till att gå på toa, ingen tid till någonting annat än att sitta och amma flera timmar i streck - och dottern blev inte ens mätt.. kändes det som. Efter någon månad började rutinerna falla på plats och självförtroendet som efter förlossningen legat rätt långt nere, blev bättre och bättre. Var rätt orolig kring det mesta när dottern var nyfödd, gjorde vi rätt, hur skulle vi få henne att somna så att vi också fick sova lite osv, men ju mer vi lärde känna det finaste vi har desto lättare blev allt. Nu känner jag mig som en jättebra mamma som har koll på det mesta kring henne. Finns det något finare än att vakna till ens dotters leende, eller för den delen, högljutt jollrande. Även om man samtidigt är helt slut som artist, då man mer eller mindre ammat natten igenom.. Sedan att vara den viktigaste personen i hennes liv och den enda som verkligen kan trösta henne som ingen annan, är faktiskt en helt enorm känsla.
Stort lycka till med bebisen! :)