• Anonym

    Blir Amadeus och andra i samma sits ledsna?

    Carola har adopterat ett barn från Afrika. Jag lider med hennes son. Vad ska han tänka nu? Ärligt, tänk om han tänker att han inte räcker till för sin mamma? Varför adopterar man ett barn om man redan har ett biobarn? Och i Amadeus fall och liknande fall finns ju också tanken om det inte räckte med en pojke. Önskar kvinnor sig flickor så till den milda grad att en biopojke inte räcker? Sorgligt. Lider med de barn som kanske känner att de inte räcker till för sina föräldrar. 

  • Svar på tråden Blir Amadeus och andra i samma sits ledsna?
  • Anonym (adoptivmamma)
    Anonym skrev 2012-05-05 20:52:00 följande:
    Har detta någonsin hänt att en tronföljare inte fått någon arvinge som får ärva tronen någonstans? Ni som är så insatta.

    Ja, i Belgien och i Iran.
  • Anonym

    Vet ni vad jag tror? Kronprinsessans barn är resultatet av en embryodonation i Köpenhamn! Oj! Eller så är barnet adopterat från Kina eller Iran, eller varför inte båda? Barnet har bara 'råkat få ljus hy och blåa ögon', det är egentligen 3 år fast det har storleken av ett spädbarn. Det har bara stannat i växten. Tror ni på sagor?

  • LunaLunatic
    Anonym skrev 2012-05-05 14:10:45 följande:
    Jag är doktorand i Lund och disputerar om monarkin i samhället. När ni nämner Kronprinsessan vill jag dock inflicka att tronen aldrig kan ärvas av en oäkting. Ett adopterat barn har aldrig ärvt tronföljden i något land i världen. Skulle Kronprinsessan inte fått barn skulle tronföljden övergått till prinsessan Madeleines barn i rakt nedstigande led. Intyg på att barnet inte är en bortbyting är dessutom gammalt inom historien och går långt tillbaka i Sverige. Om Kronprinsessan inte skulle blivit gravid tillsist skulle avsevärda resurser lagts på detta eftersom hennes uppgift är att föda en arvinge och säkerställa monarkins överlevnad. Så ett adopterat barn likställs inte med ett biologiskt i rakt nedstigande led, vad ni än säger här och oaktat vilka papper ni kan visa.
    Är Carl Filip borta ur tronföljden?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Anonym skrev 2012-05-05 20:27:29 följande:
    Jag tror inte Kronprinsessan hade fått åka till Köpenhamn och göra spermadonation, äggdonation eller embryodonation utan att fråga kungen om lov. Hon bestämmer inte detta själv. Om hon hon mot all förmodan hade gjort det så hade det säkerligen blivit abort. Prins Daniel var ju tvungen att ha kungens godkännande innan han friade. De fick inte vara skrivna på samma adress och officiellt bo ihop innan de var förlovade. Prins Hakon gick ju för långt då han flyttade ihop med en kvinna som han inte var förlovad med. Den ende tronarvingen i Europa som hade gjort så. Och som dessutom var ensamstående med ett litet barn. Så jag tror inte att kungliga på eget bevåg kan åka till Köpenhamn. Minns ni vad mycket skriverier det var om Kronprinsessan var gravid innan hon var det? Så undra vad som hade hänt om hon inte blev på smällen???
    Trodde heller inte vi hade en lag som kunde tvinga en kvinna till abort.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-05 18:52:24 följande:
    Prins Philip är äldre än Madeleine så det måste ha blivit sammanblandning eller ihopblandning om födelseår. När jag läste historia så fick vi lära oss att får Kronprinsessan inga biologiska barn inom äktenskapet så går tronföljden vidare ja. Har faktiskt aldrig läst om någon kunglig som adopterat. Tänk på prinsessan Lilian och prins Bertil, vet någon varför de inte har barn? Är nog inte acceptet av kungahus att adoptera. Undra vad som hade hänt om Kronprinsessan inte lyckats avla en unge????
    Anledningen till att Prins Bertil och Prinsessan Lilian inte fick barn är för att de gifte sig först när de var över 60 år.

    Hade de gift sig tidigare hade Prins Bertil förlorat sin prinstitel och därmed sin plats i successionsordningen, eftersom kungen inte ville tillåta äktenskapet mellan en prins och en "vanlig kvinna". När Carl XVI blev kung gav han medgivande till äktenskap.
  • Anonym
    Anonym (oäkting???) skrev 2012-05-05 19:15:43 följande:
    Prins Bertil var född 1912 och träffade Lilian 1943 - medan hon fortfarande var gift! För att inte riskera att mista sin prinstitel, så som t.ex. Sigvard gjort, var han tvungen att vänta ända tills 1976 (!!!) innan han fick gifta sig med den oadliga Lilian - och då var de båda för gammal både för biologiska och adopterade barn!!!   (Allt enligt Wikipedia Flört )
    Att han inte miste sin prinstitel genom att gifta sig med en kvinna av folket beror ju på att kungen just gjort detsamma! Hade ju varit lite jobbigt om kungen mist sin titel då han gifte sig med Silvia...
    Det sista du skriver är felaktigt. Regenten får gifta sig med vem hen vill (kungen och Silvia gifte sig alltså efter att han blev kung), övriga medlemmar i kungahuset behöver medgivande om de vill gifta sig med någon "folklig" (kanske även om de vill gifta sig med andra kungligheter, det vet jag faktiskt inte). Victoria var ju tvungen att fråga pappa om lov för att få gifta sig med Daniel, har du missat det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-05 21:30:51 följande:
    Jösses, den ena verkar ju vara dummare än den andra härinne! Tror du på fullt allvar att Kronprinsessan Victoria hade fått göra något av det du föreslår??? Regeringen var ju tvungna att godkänna att Kronprinsessan Victoria gifte sig med Daniel Westling! Vad menar du - skulle Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel donera ett av sina embryon till dig? Och varför skulle Kronprinsessan Victoria göra insemination och allt du skriver nu när en tronarvinge är född??? Det verkar ju sinnessjukt.
    Hört talas om hypotetiska frågor?
  • Anonym
    Anonym (adoptivmamma) skrev 2012-05-06 01:34:26 följande:
    Hahaha ...  Doktorand på monarkin? Jaja, det tror jag vad jag vill om. Inte för att jag bryr mig det minsta, men varför hoppade du över Carl-Philip? Antyder du därmed att han möjligen skulle vara en "oäkting"? Obs det är din vokabulär, inte min. Det är ju allmänt känt att knugen har haft ihop det med både den ena och den andra, men att Silvia också skulle ha hoppat över skaklarna var nytt för mig. Men jag vet ju inte vad du i din forskning har kommit fram till ...

    Att hävda något så otidsenligt som kungahuset som referens är för övrigt knappast relevant.  
    Måste säga att om Carl Philip har en annan pappa så måste den pappan vara väldigt lik kungen, för släktdragen mellen kungen och prinsen är rätt tydliga
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-06 08:26:54 följande:
    Tja, eller varför inte 18 gånger i Sverige?
     
  • LunaLunatic
    Anonym skrev 2012-05-06 11:01:17 följande:
    Måste säga att om Carl Philip har en annan pappa så måste den pappan vara väldigt lik kungen, för släktdragen mellen kungen och prinsen är rätt tydliga
    Silvia var smart där 
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym

    Som Carola själv säger: dottern är mycket sötare i långt vågigt hår! Det var därför hon fick löshåret. Det är väl helt normalt för en 3-åring? Och när löshåret slits ut så är det väl bara att sätta på nytt löshår gång på gång. En annan variant är att färga barnets hår ljusblont och justera henne genom diverse operationer så att hon ser svensk ut. Det är väl helt normalt?

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-06 18:25:15 följande:
    Som Carola själv säger: dottern är mycket sötare i långt vågigt hår! Det var därför hon fick löshåret. Det är väl helt normalt för en 3-åring? Och när löshåret slits ut så är det väl bara att sätta på nytt löshår gång på gång. En annan variant är att färga barnets hår ljusblont och justera henne genom diverse operationer så att hon ser svensk ut. Det är väl helt normalt?
    Du missar poängen. Varför är det så viktigt för en treåring att vara söt? Vem bestämmer ens vad som är sött?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-06 19:10:11 följande:
    Svar: du och INGEN annan såklart!
    Va?
Svar på tråden Blir Amadeus och andra i samma sits ledsna?