• hrist

    blivande mammor i Malmö/Oxie

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle kolla om jag kunde hitta lite folk som har BF i September i Oxie.
    Så att man kan ut och promenera tillsammans, dela erfarenheter och självklart bara ha det trevligt tillsammans.

    Själv flyttar jag ifrån Malmö till Oxie den 17 Maj. Och känner knappt en kotte där, så då gäller de också att försöka ta kontakt :)

    Alla ska känna sig välkomna till tråden, och här kan vi följa varandras graviditeter och funderingar.
    Stötta och peppa.

    Jag väntar mitt andra barn. Har en dotter på 4 år, på halvtid. Och nu väntar jag och sambon en pojke :)

    Så jag tycker absolut att det inte spelar någon roll om du väntar ditt första barn, eller andra. Eller rentav tredje och fjärde.

    Så hojta till för lite kontakt :)  Gravid    

  • Svar på tråden blivande mammor i Malmö/Oxie
  • hrist

    Ja okej, då hör jag så att jag smsar när jag åker till dig :) så ses vi imorgon.. Jag hoppas att ni fått en lugn kväll och natt med era bebisar :)

  • Shantie

    Oj Lany. Vad hände i natt? Hoppas ni hade en mysig fika idag tjejer. Dagen idag blev inte som tänkt... Satt på barnakuten i natt med en Wille som skrikit i fem timmar. Åkte in och fick uteslutet infektion och liknande. Det som kvarstod var alltså magont t. Om det vill sig riktigt illa så är det kolik . Har nu fått massa tips och ttrix i alla fall på hur vi kan lindra hans magont . Just nu känner man sig ganska hjälplös.......

  • hrist

    Ja jag hade supertrevligt..
    Usch då! De lät ju absolut inte kul, någonstans.. Jag hoppas verkligen att tipsen du fått kommer att hjälpa

  • Lany01

    Jag hoppas också att det blir bra med Willes mage!
    Ja vi hade trevligtð???
    Min pojke var hungrig hela tiden... Jag ger inte till honom mer bröstmjölk! Jag tror att den mättar inte längre! Nu kör vi med ersättning och han är mycket nöjdare!

  • hrist

    De va skönt att höra lany, att han är mer nöjd nu, så kanske ni får sova lite bättre :)

  • Shantie

    Ja det är otroligt skönt Snart två veckor kolikfria. Så nu är han en mild och glad pojke igen. Får ni sova nåt på nätterna då?

  • hrist

    Va skönt att höra att koliken försvunnit, jag har också tänkt på er och försökt skicka massa positiv energi :)

    Jonathan sover som en stock ifrån åtta, halv nio till ungefär halv sex, sex varje natt.. Sen flyttar jag honom till mig ock så brukar vi sova någon timma till :) så jag är bortskämd för såhär har han gjort sen han va ca sex veckor

    Sover wilmer på natten nu då?

  • Shantie

    Tack för den positiva energin den har hjälp.

    Åh vad skönt att han sover så gott och länge

    Här är det lite si och så om nätterna. vi försöker komma in i lite rutiner nu. och att vända dygnet efter koliken. Men han slumrar mest fram till 12 eller 01, och sen sover han istället till 10-11 :-\

  • hrist

    Ja okej men då sover han ju åtminstone många timmar i streck.

    Har någon av er sökt till något dagis eller funderat på vilket ni vill ha dom på?

  • Shantie

    Jag har inte sökt till nåt. Har du? Jag vet inget om nåt dagis här... Vet du om nåt är bättre än nåt annat?

  • Lany01

    Vi har inte heller sökt men det är dags nu! Vet inte vilket det blir...
    Våra nätter är också bra, vaknar 1-2 gånger äter och somnar om. Skönt :)

  • hrist

    Nä, jag kan inget om dagisen här men tänkte att jag skulle börja kolla upp dem utmed oshögavägen.. Tycker att de hade varit kul om vi kunde gå tillsammans, kanske alla kunde hamna på samma ställe också :)

Svar på tråden blivande mammor i Malmö/Oxie