• kiara

nedräkning till föräldraledighet...

Hej på er!! Jag är gravid med nr 3 och har BF 27:e juni. Jag ska jobba t.o.m 31:a maj...är så vansinnigt trött och vill egentligen inte jobba en sekund till. Tänkte att vi som börjar närma oss föräldra"ledigheten" kanske kan pusha varandra att ta oss igenom den sista tiden fram till vi går hem från jobbet...

• Svar på tråden nedräkning till föräldraledighet...
  • kiara

Jag tycker verkligen du ska vara hemma efter nästa vecka...foglossning och förvärkar är ju inte direkt bekvämt att jobba med......härligt med två lediga somrar!!! jag ska också vara hemma länge ungefär 1,5-2 år......

• Luna81

Då har jag jobbar färdigt! Läkaren sjukskrev mig 100%.

Har haft molvärk hela dagen idag och det går knappt att gå korta sträckor pga det och foglossningen.

Måste ändå in en sväng någon dag på jobbet och avsluta helt och ffa säga hej då till alla. Annars ska jag följa läkarens ordination att vila .

• kiara

Vad skönt att sista arbetsdagen är gjord! Jag gör sista imorgon...

• kiara

Nu äntligen har jag gjort min sista arbetsdag innan föräldraledigheten!!!

• Luna81

Skönt! Vad ska man nu hitta på?!

För mig blir det ju inga promenader direkt. Håller mig hemma, läser, sover och spelar wordfued. Nästa vecka blir det nog bakning .

• kiara

Jag vill bara vila så mycket som möjligt och fixa mer i babyrummet och självklart umgås med döttrarna!!!

• Luna81

Sonen är hemma med vattkoppor så idag blev det en massa pyssel. Försöker också vila mycket. Tänk att man kan vara trött fast man sovit middag..

• kiara

Ja denna trötthet är inte av denna värld!!!

• kiara

Åh vad jag vill ha bebisen här nu samtidigt som jag vill hinna vila innan...klurigt det där ; )

• Luna81

Jag har gått och blivit förkyld så nu hoppas jag att bebisen väntar ett tag till även om jag är så trött på allt vad det innebär att vara höggravid.

• kiara

Ursch förkylning är inget man önskar sig......jag har väldigt mycket förvärkar i perioder och vill gärna träffa bebben samtidigt får jag nästan panik av tanken på att det ska börja på riktigt.....åh vad nervös jag är!!! tror jag ska slappa idag och mentalt förbereda mig inför förlossningen!!!!!!!!!!

• Luna81

Händer det något? Förvärkarna har ökat i styrka här men jag får nog vänta nån vecka till.. Det är svårt att njuta av lugnet och all vila när man är less på att vara gravid och längtar som en tok efter bebisen..

• kiara

Här är bebis fortfarande kvar i magen...idag har jag mått väldigt märkligt...trött, molvärk, trodde nöstan vattnet gick förut men jag är fortfarande osäker...klurigt eftersom vatten kan sippra men det är vanligt med ökade vattniga flytningar...jag tror bebisen stannar i magen nån vecka till...

• Luna81

Du hade väl inte gått över tidigare va? Jag gick över 11 dagar sist så jag räknar med det nu också. Har iofs svårt att se att den kan stanna i magen så länge när jag jag såhär kraftiga förvärkar. Kanske borde packa klart den där väskan iallafall..

• kiara

Nä jag har inte gått över med de andra...båda två föddes i vecka 38+6 känns osannolikt att ha sån tur nu igen därför räknar jag med att gå över lääänge...

Svar på tråden nedräkning till föräldraledighet...