• nevermind

Hungrig med Nutrilett.

Hej hej!

Jag har börjat med Nutrilett, och redan första dagen var jag döhungrig!! Varför? Jag har lite halvt om halvt ätit LCHF innan och trivts med det, men mest för att jag tror att det är bättre för mig och jag är mätt längre.

Känner dock att jag nu behöver gå ner några kilon så det blir Nutrilett i ett par veckor. Men varför blir jag så hungrig?? En timme efter en shake (kör bara chokladshakes) så blir jag vrålhungrig. Och sugen på maaat, det är som när jag fastade.

HJÄLP! Vad gör jag för fel??     

• Svar på tråden Hungrig med Nutrilett.
  • Rachele

Jag har fattat det som att även nutrilett ska man ta alla påsar samt litet mål proteiner om man vill gå ner i vikt men kan stå fel på nätet såklart eller skilja melllan nutriletts mellan olika länder men så skrev de på sin sida här där jag bor och jag valde mellan nutrilett och det som jag sen valde. Lycka till iallafall

nevermind skrev 2012-05-10 15:37:08 följande:
    4-5 påsar, men det är väl bara om man kör på enbart pulver? Det räcker väl med 3-4 påsar om jag t.ex äter vanlig LCHF-frukost?

• nevermind
    Rachele skrev 2012-05-10 17:02:57 följande:
    Jag har fattat det som att även nutrilett ska man ta alla påsar samt litet mål proteiner om man vill gå ner i vikt men kan stå fel på nätet såklart eller skilja melllan nutriletts mellan olika länder men så skrev de på sin sida här där jag bor och jag valde mellan nutrilett och det som jag sen valde. Lycka till iallafall

Tack!
    So Cal skrev 2012-05-10 15:38:06 följande:
    Är på dag 2 med Nutrilett och det kurrar nästan konstant i magen. Haha, men det går nog över om någon dag.
    KÄMPA!! Skrattande
  • Jennie med ie

Kombinationen av LCHF och lågkaloridiet med pulver är tveksam. De bygger ju på helt olika saker, i princip motsatser. Förvisso är det bara ett mål du äter, men balansen kan bli knepig. Inte så att du dör men så att kroppen reagerar lite extra dåligt liksom...

• Lavish
    Jennie med ie skrev 2012-05-13 11:35:22 följande:
    Kombinationen av LCHF och lågkaloridiet med pulver är tveksam. De bygger ju på helt olika saker, i princip motsatser. Förvisso är det bara ett mål du äter, men balansen kan bli knepig. Inte så att du dör men så att kroppen reagerar lite extra dåligt liksom...
    Håller med, tror det är bättre att skippa frukosten eller köra en väldigt kalorisnål frukost.
  • nevermind

Okej, tack för hjälpen. Då kör jag pulver på morgonen också och sen får jag stå ut helt enkelt.

Hur gör jag för att inte gå upp i vikt när jag börjar äta igen?? Har hört värsta skräckhistorierna om hur folk går upp i vikt. Visst ska man kombinera mat och pulver ett tag? Så kroppen vänjer sig?

• Jennie med ie
    nevermind skrev 2012-05-13 14:06:18 följande:
    Okej, tack för hjälpen. Då kör jag pulver på morgonen också och sen får jag stå ut helt enkelt.

Hur gör jag för att inte gå upp i vikt när jag börjar äta igen?? Har hört värsta skräckhistorierna om hur folk går upp i vikt. Visst ska man kombinera mat och pulver ett tag? Så kroppen vänjer sig?
    Man brukar rekommendera att man lägger till ett mål i taget. T ex först går över till 3-4 pulver + middag, sen 2-3 pulver + lunch och middag o s v. Och använd pulvertiden till att sätta dig in i näringsläran och hur du bör äta sen så att du liksom kan det när det är dags...
  • feelings

Glöm inte bort att du får äta hur mycket grönsaker som du vill när du äter Nutrilett samt banan … drick mycket vatten samtidigt...

Jag tror att vi väntar en flicka till ... Rätt bestämd på den punkten!
  • nevermind
    Jennie med ie skrev 2012-05-13 14:09:02 följande:
    Man brukar rekommendera att man lägger till ett mål i taget. T ex först går över till 3-4 pulver + middag, sen 2-3 pulver + lunch och middag o s v. Och använd pulvertiden till att sätta dig in i näringsläran och hur du bör äta sen så att du liksom kan det när det är dags...
    Fast då i början bör jag inte äta LCHF alltså..?
  • Kattdamen

Varför kan du inte äta lchf nu också?

En kopp te, tack.
  • Cherry Cupcake

ursäkta att jag snor tråden lite.
    har verkligen funderat på en sak och tar tillfället i akt att fråga. 
    undrar bara varför man utsätter sig för nutrilett?
    varför inte springa en runda några ggr i veckan istället?  
    och kanske dra ner på godis etc.
    vill verkligen inte vara otrevlig på något sätt, undrar bara då det är så sjukt jobbigt att vara hungrig!  

• nevermind
    Cherry Cupcake skrev 2012-05-13 16:21:56 följande:
    ursäkta att jag snor tråden lite.
    har verkligen funderat på en sak och tar tillfället i akt att fråga. 
    undrar bara varför man utsätter sig för nutrilett?
    varför inte springa en runda några ggr i veckan istället?  
    och kanske dra ner på godis etc.
    vill verkligen inte vara otrevlig på något sätt, undrar bara då det är så sjukt jobbigt att vara hungrig!  
    Klart du får fråga.

För att jag har så in i Norden dålig disciplin. Händer det inget så lägger jag av. Jag tänker bara utsätta mig för det här i ett par veckor.

Tyvärr kan jag pga hälsan inte jogga mer än typ 10 sekunder. Tycker det är mycket tråkigt såklart.  Men jag powerwalkar nästan varje dag.

Är på väg mot ett bättre liv, har helt slutat röka (fri i 3 månader och 11 dagar idag) och sötsuget har försvunnit av någon anledning. Kanske på grund av inställningen helt enkelt. Jag vet inte.  
  • nevermind
    Kattdamen skrev 2012-05-13 16:19:59 följande:
    Varför kan du inte äta lchf nu också?

För att:
    Jennie med ie skrev 2012-05-13 11:35:22 följande:

• Cherry Cupcake
    nevermind skrev 2012-05-13 16:31:23 följande:
    Klart du får fråga.

För att jag har så in i Norden dålig disciplin. Händer det inget så lägger jag av. Jag tänker bara utsätta mig för det här i ett par veckor.

Tyvärr kan jag pga hälsan inte jogga mer än typ 10 sekunder. Tycker det är mycket tråkigt såklart.  Men jag powerwalkar nästan varje dag.

Är på väg mot ett bättre liv, har helt slutat röka (fri i 3 månader och 11 dagar idag) och sötsuget har försvunnit av någon anledning. Kanske på grund av inställningen helt enkelt. Jag vet inte.  
    aha :)
    good for you! om man slutar äta godis och sånt en längre period så kan faktsikt kroppen sluta känna suget :)
    lycka till med allt och tack för svaret!  
  • Kattdamen
    nevermind skrev 2012-05-13 16:32:10 följande:
    För att:
    Det var inte det jag menade. Varför kan du inte skippa nutrilett och satsa på lchf istället?

Kombinationen vet jag också inte är bra.
    En kopp te, tack.
  • nevermind
    Cherry Cupcake skrev 2012-05-13 16:36:28 följande:
    aha :)
    good for you! om man slutar äta godis och sånt en längre period så kan faktsikt kroppen sluta känna suget :)
    lycka till med allt och tack för svaret!  
    Tack!
  • nevermind
    Kattdamen skrev 2012-05-13 16:38:06 följande:
    Det var inte det jag menade. Varför kan du inte skippa nutrilett och satsa på lchf istället?

Kombinationen vet jag också inte är bra.

Ah, okej. Jag har provat LCHF (äter mestadels så), körde stenhårt i två veckor. Inget hände. Nä, jag VET att det tar tid. Och att man ska tänka långsiktligt. Men det är just tålamod jag inte har. Behöver en kickstart.
  • Kattdamen
    nevermind skrev 2012-05-13 17:00:47 följande:
    Ah, okej. Jag har provat LCHF (äter mestadels så), körde stenhårt i två veckor. Inget hände. Nä, jag VET att det tar tid. Och att man ska tänka långsiktligt. Men det är just tålamod jag inte har. Behöver en kickstart.
    Har du mycket att gå ner?

Tydligen ska den där fakirmodellen vara bra för viktnedgång, testade du det?
    En kopp te, tack.
  • Jennie med ie
    nevermind skrev 2012-05-13 16:31:23 följande:
    Klart du får fråga.

Å andra sidan rimmar "dålig disciplin" och "pulverkur" ganska illa också. Frågan är om de snabba resultaten räcken för att hålla den där disciplinen... Jag hoppas det för din skull, även om jag inte är nån pulverförespråkare
  • nevermind
    Jennie med ie skrev 2012-05-13 17:28:31 följande:
    Å andra sidan rimmar "dålig disciplin" och "pulverkur" ganska illa också. Frågan är om de snabba resultaten räcken för att hålla den där disciplinen... Jag hoppas det för din skull, även om jag inte är nån pulverförespråkare
    Jag tycker också att pulver inte är helt bra egentligen... Och jag är HELT bestämd med att om det inte fungerar så kommer jag aldrig köra pulver igen! Det är bara en engångsgrej.
    Kattdamen skrev 2012-05-13 17:02:22 följande:
    Har du mycket att gå ner?

Tydligen ska den där fakirmodellen vara bra för viktnedgång, testade du det?

Nja... Har ingen direkt övervikt, men läkare säger att det kan vara bra med en viktnedgång. Är 177 lång och väger ca 76. Så 5-10 kg kanske.

Svar på tråden Hungrig med Nutrilett.