kivirush skrev 2015-05-12 13:02:02 följande:
Jag har vetat hela livet att jag inte vill ha barn. Andras barn kan vara roliga i en 10 minuter, men det så långt mitt intresse för dem sträcker sig. Iaf tills de kommer upp över 10 års åldern. Då går de att umgås med lite längre. Så länge jag kan lämna tillbaka dem till sina förmyndare. Men varken jag eller min sambo på 30 är det minsta intresserad av att ha egna barn. Även om min sambo är underbar med barn. Men han vill inte heller ha egna.
Säger lite vad jag vill.
Sån är min sambo också, jättebra med barn. Han är lärare också. Borstar till och med håret på syrrans treåring, vår älskade lilla gris. <3 Vi torkar spya och snor och tröstar, vaknar aptidigt efter en orolig natt med nåt barns näsblod på kudden (löss hade hon tydligen då också, men vi klarade oss), vi tar hand om blöta kläder och tappar upp värmande bad och läser godnattsagor. Men på våra villkor. När VI vill.
Fast samtidigt... Skulle syskonbarnens föräldrar bli kidnappade av utomjordingar så skulle jag släppa ALLT och flytta hem till hålan och ägna mitt liv åt dem. Utan att tveka. Det är liksom lite grann "mina" barn. <3
Mycket märkligt hur folk kan påstå att jag är egoistisk, bara tänker på mig själv och fester och sprit, att jag inte vet vad som är viktigt i livet etc etc etc.