• Elie

Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!

Hej på er!

Idag har jag gjort min laserfettsugning efter ett långt tags grubblande. Då jag inte själv hittade så mycket information om andra som gjort det tänkte jag nu dela med mig av mina erfarenheter. Jag kommer lägga upp bilder så snart jag kan. Både före, under läkning och efter. Just nu är det väldigt svullet och ömt men ni ska få se hur det fortgår...

Fråga gärna om ni undrar något så länge så uppdaterar jag snart igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 10:14
    Vid uppdateringar kan jag tyvärr inte lägga till bilder, därför gör jag det löpande i inläggen nedan, så håll utkik om du vil se!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 11:48
    OBS: Detta är inte en tråd där jag tänker försvara eller förespråka skönhetsingrepp utan ENDAST till för de som är yfikna och har frågor och som kankse själva funderar på liknande ingrepp. All annan kritik undanbedes. TACK!

• Svar på tråden Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!
  • OliviaViktor
    Elie skrev 2012-05-21 17:10:16 följande:
    Ja, tänk vad mycket förändring kroppen får stå ut med... Är du "klar" med barnen? Jag har alltid trott att jag ska göra bröstlyft när jag blir äldre(eftersom jag har varit övertygad om att mina stora bröst skulle hänga massor senare), men jag bekymrar mig inte för det förrän det är dags så att säga. Jag är ändå 31 år nu och skulle jag vilja ha fler barn känns det bra att inte ha skurit i brösten iochmed amningen. Men ska du ändå inte amma eventuellt kommande barn så är det nog bara att köra på. Bestämma sig, kolla pris och sen spara. Lån gillar jag inte heller, så det låter som en bra plan du har. Ta en konsultation tycker jag, det är bra att ha lite mer input från läkare iannan man bestämmer sig.
    Tack för trevligt svar! =)
    Nej, jag tror inte att jag är det, dock vill jag ju inte ha barn än på några år så då får jag väl stå ut med det, jag ser hyfsad ut med BH, så den lever jag i!
    Nej, det förstår jag, då är det smart och vänta! är du nöjd med din storlek nu eller vill du göra den större/mindre?
    Jo men jag har ju funderat lite över detta, och jag vill ju inte betala dubbelt, för det är ju genetiskt, där med tutthänget, så jag är rädd att det kommer hänga lika mycket efter nästa graviditet.

Ja, precis! det kanske jag skulle göra med tiden.
  • Elie
    OliviaViktor skrev 2012-05-27 12:09:29 följande:
    Tack för trevligt svar! =)
    Nej, jag tror inte att jag är det, dock vill jag ju inte ha barn än på några år så då får jag väl stå ut med det, jag ser hyfsad ut med BH, så den lever jag i!
    Nej, det förstår jag, då är det smart och vänta! är du nöjd med din storlek nu eller vill du göra den större/mindre?
    Jo men jag har ju funderat lite över detta, och jag vill ju inte betala dubbelt, för det är ju genetiskt, där med tutthänget, så jag är rädd att det kommer hänga lika mycket efter nästa graviditet.

Ja, precis! det kanske jag skulle göra med tiden.
    Ja, samma här lever med bh på men å andra sidan är jag van vid det eftersom min tidigare stora byst gjorde ont av att "släppa lös" haha.. Jag tror inte jag kommer vilja ändra storleken nu. Isåfall bara som ett lyft, fylla ut lite det som är tomt, men ingen markant skillnad. Men som sagt det kommer dröja, så får se vilken form dom har när det är dags, om det blir dags någon dag :) Men fråga en läkare om brösten och amning och graviditeter och allt, så man har rätt information direkt.
  • Marlean

Oj... rent spontant tänker jag att om du stört dig så mycket på så lite, hur det kommer gå när du blir äldre...

• Isbit

Du är ju för det första jättefin & smal redan innan. Och det ytterst pyttepyttelilla du hade skulle du ju kunnat träna bort på 4 veckor -GRATIS

• OliviaViktor
    Marlean skrev 2012-05-31 09:26:59 följande:
    Oj... rent spontant tänker jag att om du stört dig så mycket på så lite, hur det kommer gå när du blir äldre...
    Isbit skrev 2012-05-31 09:33:14 följande:
    Du är ju för det första jättefin & smal redan innan. Och det ytterst pyttepyttelilla du hade skulle du ju kunnat träna bort på 4 veckor -GRATIS
    Dom här inläggen känns typiskt "svenska" =) mohaha
    Låt folk och deras djupt rotade kroppsångest vara ifred! Det finns inget ni kan göra! =)
  • Marlean
    OliviaViktor skrev 2012-05-31 11:01:19 följande:
    Dom här inläggen känns typiskt "svenska" =) mohaha
    Låt folk och deras djupt rotade kroppsångest vara ifred! Det finns inget ni kan göra! =)
    Nej det har jag inte påstått att det finns heller. Tyckte mest det var tragiskt, inget annat. Men to each his/her own.
  • Anghammarad
    Elie skrev 2012-05-16 10:01:20 följande:
     Som sagt så trodde läkaren att resultat skulle synas först efter 2 veckor eftersom det var så lite fett jag tog bort, att svullnaden liksom kompenserar för fettet som är borttaget. 
    Det slutliga resultatet kommer att dröja flera månader, upp till ett halvår. Men det kommer att se helt OK ut redan efter en månad. Det vet jag av egen erfarenhet.
  • Elie
    Anghammarad skrev 2012-05-31 17:12:45 följande:
    Det slutliga resultatet kommer att dröja flera månader, upp till ett halvår. Men det kommer att se helt OK ut redan efter en månad. Det vet jag av egen erfarenhet.
    Jasså har du själv gjort en? Ja, jag är medveten att det kommer dröja till och med 2 år, sa läkaren innan ALL svullnad lagt sig. Just nu går det lite upp och ner med svullnaden, vissa dagar ser det ut som jag lagt på mig massa kilo plötsligt. Vad gjorde du för område? Var det länge sedan och blev du nöjd, som du väntat dig ungefär? Vore kul om du delade med dig :)
  • Anghammarad

Jag fixade mina lovehandles efter förra sommaren. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Min erfarenhet var att man under en ganska lång tid svullnade upp allteftersom dagen led. På morgonen var det snyggt som tusan men på kvällen hade man plötsligt lagt på sig igen. Det blir dock mindre och mindre med tiden och nu är det inte så längre.

• Elie
    Isbit skrev 2012-05-31 09:33:14 följande:
    Tack för komplimangen. Jag är som jag också skrivit medveten om att att jag redan var smal innan ingreppet(ca 56 kg). Det var just DÄRFÖR jag beslutade mig för att göra det. För några år sedan när jag vägde mer (ca 65 kg) och störde mig på fettet kändes det inte som rät metod, utan att en viktreducering var första steget för att få bort fettet(vilket alla kliniker egentligen förespråkar. Att det är depåer av fett man bör ta bort, och INTE en eventuell övervikt). Men nu när jag gått ner till den punkt där jag verkligen inte VILL gå ner mer i vikt så fanns fortfarande fettkuddarna kvar, TROTS träning. Om du inte är medvete om det så går det inte att punktförbränna fett på de ställena. Därför var det relativt "lätt" att ta beslutet vid den tidpunkten :)
  • Elie
    Anghammarad skrev 2012-05-31 19:57:22 följande:
    Jag fixade mina lovehandles efter förra sommaren. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Min erfarenhet var att man under en ganska lång tid svullnade upp allteftersom dagen led. På morgonen var det snyggt som tusan men på kvällen hade man plötsligt lagt på sig igen. Det blir dock mindre och mindre med tiden och nu är det inte så längre.
    Okej! Hur mycket tog du bort? Jag antar att det har mycket med mängen fett att göra, om man ser skillnad snabbt eller inte. Jag upplever att jag blivit större (3 veckor efter) nu än bara några dagar efter ingreppet. Oroar mig lite för slutresultatet, att det inte kommer gå ner mer i svullnad men försöker att slå bort det. Jag menar det finns ju ändå inget att göra nu än att vänta. Och med största sannolikhet KOMMER svullnaden att lägga sig... Han tog bort 1 dl på varje lår och 3,5 dl totalt på ryggen/lovehandles. Ska köra lite LPG i nästa vecka, 4 ggr. Gjorde du det också? Vad gav det isåfall?
  • Anghammarad
    Elie skrev 2012-05-31 20:08:39 följande:
    Okej! Hur mycket tog du bort? Jag antar att det har mycket med mängen fett att göra, om man ser skillnad snabbt eller inte. Jag upplever att jag blivit större (3 veckor efter) nu än bara några dagar efter ingreppet. Oroar mig lite för slutresultatet, att det inte kommer gå ner mer i svullnad men försöker att slå bort det. Jag menar det finns ju ändå inget att göra nu än att vänta. Och med största sannolikhet KOMMER svullnaden att lägga sig... Han tog bort 1 dl på varje lår och 3,5 dl totalt på ryggen/lovehandles. Ska köra lite LPG i nästa vecka, 4 ggr. Gjorde du det också? Vad gav det isåfall?
    Jag tyckte också att jag var större efter ett par veckor än omedelbart  efter och det var nog också så. Men som sagt det förvinner. Jag tog bort 1,5 liter totalt, obegripligt att det var så mycket faktiskt men notera att jag är man. Har inte gjort LPG men det skadar säkert inte. Jag tyckte att det värsta med hela ingreppet var att man var tvungen att gå omkring med den där gördeln i fyra veckor. Otroligt irriterande. Trots det skulle jag inte tveka att göra om ingreppet.  Mina lovehandles har aldrig gått att träna bort. Tom. när jag hade en tvättbräda på magen så satt  de där.
  • Elie
    Anghammarad skrev 2012-06-01 08:07:44 följande:
    Jag tyckte också att jag var större efter ett par veckor än omedelbart  efter och det var nog också så. Men som sagt det förvinner. Jag tog bort 1,5 liter totalt, obegripligt att det var så mycket faktiskt men notera att jag är man. Har inte gjort LPG men det skadar säkert inte. Jag tyckte att det värsta med hela ingreppet var att man var tvungen att gå omkring med den där gördeln i fyra veckor. Otroligt irriterande. Trots det skulle jag inte tveka att göra om ingreppet.  Mina lovehandles har aldrig gått att träna bort. Tom. när jag hade en tvättbräda på magen så satt  de där.
    Okej, vad skönt att det inte bara är jag då :) Ja, gördeln var inte så kul, jag har skippat den "stora" och kör på mindre nättare som man köper på underklädesbutik. Där finns ju massor för kvinnor, vilket också kankse känns mer naturligt, då vi ändå går i ihoppressade strumpbyxor i vanliga fall, men för män  kan jag tänka mig att det känns lite konstigare. SKönt att det är över för dig och du har fått snyggt resultat ! :)
  • OliviaViktor
    Nemi76 skrev 2012-05-31 20:09:20 följande:
    Ser att det diskuteras bröstoperationer pga för stora och hängiga bröst. Ni vet väl om att om man har stora och/eller väldigt hängiga bröst kan landstinget betala bröstförminskning/-lyft?

/En som inte alls är främmande för det beroende på hur brösten ser ut efter barn nr 2  
    TACK! för det svaret =) jag ska ha det i åtanke när det känns som det börjar bli dags!

Har du fått det betalt av landstinget?
  • LoveIsinTheair

Hej alla glada!

Vilken typ av fettsugning gjorde du?
    Den där de går UNDER HUDEN eller den med ultraljud ivanpå huden?

Blev superfint ju!

Det var någon som skrev om barnafödande etcetera. Min uppfattning är att kroppen tål mkt. Brösten däremot kan man amma med oavsett om du lifter dem eller om du lägger in implantat. Det är under muskeln du kan amma och ovanför det förstör. Trod jag kom ihåg rätt nu. Så det finns val. Och ett lyft kan nog inte skada, om det gör att en själv känner sig vacker.

Det är nog narkosen som kan ta skada, om man nu vaknar igen? Gäller att ha KUNNIG personal narkosläkare när man är I narkos. då ska det va lugnt.

• saratennis84

Hej!
    Hoppas denna tråd fortfarande är aktiv. Jag gjorde laser på mina "Love handles" för exakt en vecka sedan. Tog bort 1,5 liter och är smal i övrigt. Kändes väldigt skönt! Även om jag inte tror att allt är fett... Undrar hur länge ni kände att det gjorde ont i ryggen/området? När kunde ni börja träna styrka/springa? Och LPG - är det värt det eller inte? Känner lite att de bara vill sälja på en det. Ska köra en gång på måndag om en vecka så får se vad jag gör efter det.
    Superglad för svar!!

Svar på tråden Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!