• Ridahl

    pappaledighet, Vad gör ni??

    Hej
    jag förstår att man inte ska fråga vad pappor gör när de är hemma med sitt barn, men måste ändå..Är nyfiken på hur ni lägger upp dagen?

    Jag kommer vara pappaledig så länge vi kan..

    /R

  • Svar på tråden pappaledighet, Vad gör ni??
  • davidian

    oj bra tråd är åxå nyfiken. är själv en såndär jobbig jäkel som blir knäpp och klöser ner tapeterna när jag är ledig mer är 3dar om jag inte har nått att göra

  • DrSnuggels

    Jag har tyvärr inte fått barn ännu så jag kan inte dela med mig, men jag tror att man har nog fullt upp med att byta blöjor, trösta och mata så det blir nog inte så svårt att få dagen och gå.

  • Albins Farsa

    Bra tråd får jag väl säga, här går vi hemma båda två nu. Har gått arbetslös ett par månader nu, men nog går dagarna åt. Vi försöker att aktivera oss, åker på shopping turer ibland. Händer vi tar oss en dags utflykt också, är ju inget hinder att ha barn med. Fast man kan inte räkna med att man ska passa tider, är grabben hungrig då ska han äta.

  • MisterL

    Jag har turen att kunna vara hemma sedan mitt fjärde barn föddes pga att jag blev arbetslös precis innan. Men när jag fick mitt första barn 1990 och ville ta ut barnledigt fick jag sparken från mitt dåvarande jobb.(fick tillbaka det när chefen sansade sig). Men jag var hemma i tre månader med mitt första barn ändå och det var inga bortkastade månader alls tycker jag. Jag gick till områdets insjöbad träffade andra lediga och hade många mysiga stunder med mitt barn som jag aldrig skulle byta ut eller missa, första orden eller när han började krypa och gå. Men för att svara på inlägget, passa på att ha det mysigt med barnet och ta det lungt, jag lovar att man som förälder får tillbaka det senare av barnet. Detta innebär inte att det är en dans på rosor hela tiden. Det är ju så att man är hemma (troligtvis själv med barnet) då måste man städa laga mat tvätta & så vidare och aktivera barnet(en). dessutom bor vi i ett hus, så det finns alltid att göra när barnet sover. Och det finns ju alltid datorn som man kan använda för att få tiden att gå. "Vet inte om jag kom med några tips precis men ville bara prata av mig lite".

  • mr H

    Har precis avslutat min pappaledighet.
    Jag var hemma i nästan 1 år. Tyckte det var viktigt att strukturera upp vardagen, gick tex till öppnaförskolan 3 dagar i veckan, skönt att få sitta och prata med lite nya mäniskor...
    Det tog ett tag att inse att man inte hinner med så mycket, när man är själv med en 1åring...

  • Pappa Peter

    Har varit hemma sen i aug!!!De är bara å leka..Ute som inne..Åka å bada..ja de finns mkt å välja på!!

  • Pappa Peter

    Sen när hon sover kan man alltid spela AA = American Army!!

  • cruZZe

    Var hemma med lilltösen i 5månader och det ska erkännas att vissa dagar hade man svårt att få tiden att gå. Fantasin började liksom tryta vissa ggr. Men det var mkt bus om dagarna, matlagning, vilning, hälsa på släkt och vänner samt att hon har alltid fått titta på teletubbies eller liknande 1 timme om dagen.

  • Mengele

    Var hemma 6 mån. med dottern ( 2år) och 5,5 mån med sonen (1 år). Hade absolut inga problem å få tiden att gå, snarare tvärt om. Har ju 2 stora hundar också, så de blev en hel del pomenader med tvillingvagn å hundar.. Lite svårt att träffa andra lediga va de ju förståss, alla e ju så hysteriskt rädda att deras ungar ska få hundhår på sig:(

Svar på tråden pappaledighet, Vad gör ni??