• Jan Holmström

För oss golfare?

Dags för en golftråd, vad tycks? Skål

Här vill jag att vi som är intresserande (och även andra som komma skall att bli intresserade) av golf skriver, diskuterar och reflekterar om våra senaste golfrundor och vi kan även försöka få med lite analyser om PGA touren som håller på nu.

Jag hoppas vi kan skapa en god stämning och en skön miljö för oss golfgrabbar. Låt oss börja!

Tänkte åka till Lund och testa golfbanan ute på Värpinge. Jag har fått höra att den är bra skött och en fin 18-hålare. Någon som har erfarenhet av den?

Jan

• Svar på tråden För oss golfare?
  • Jan Holmström

Var ute och slog lite häromdagen. Kändes riktigt bra. Tror det kan bli min genombrottsäsong i år. Håll utkik efter mig vet jag. ;)

Var planerar ni andra att hålla till? Någon som är intresserad av en FL-golfträff? Helst skulle det vara på en 18-hålare.

Jan

• löpardennis

Härligt! Själv är man i Härnösand över påsk. Kusinen håller till här uppe och han är väl inte helt värdelös. Tänkte ta en runda med honom och hans son imorgon, blir väl dock storseger som vanligt. :) Märkte igår att den 14-årige grabben fått nya klubbor förresten. Fantastiskt fina faktiskt. Undrar om man inte skulle "råka" få med sig några av dem hem till Skåne på tisdag. Flört

Denna säsong så kommer mina svingar mest att höras nere i Falsterbo. Modern har ju flyttat dit nu och det är inte allt för långt till jobbet så det blir ju perfekt. Kvaliteten kan ju inte heller klaga på.

En golfträff för oss entusiaster här på FL låter helt klart intressant! Vad säger ni andra? Var håller ni alla till i dagsläget?

• Jan Holmström
    löpardennis skrev 2013-03-31 16:49:48 följande:
    Härligt! Själv är man i Härnösand över påsk. Kusinen håller till här uppe och han är väl inte helt värdelös. Tänkte ta en runda med honom och hans son imorgon, blir väl dock storseger som vanligt. :) Märkte igår att den 14-årige grabben fått nya klubbor förresten. Fantastiskt fina faktiskt. Undrar om man inte skulle "råka" få med sig några av dem hem till Skåne på tisdag. Flört

Denna säsong så kommer mina svingar mest att höras nere i Falsterbo. Modern har ju flyttat dit nu och det är inte allt för långt till jobbet så det blir ju perfekt. Kvaliteten kan ju inte heller klaga på.

En golfträff för oss entusiaster här på FL låter helt klart intressant! Vad säger ni andra? Var håller ni alla till i dagsläget?
    En klassiker att "råka" få med sig järnnian. Vad är det för märke på klubborna? Behöver tips då jag tänkte köpa mig ett nytt set till sommaren!

Jan
  • löpardennis
    Jan Holmström skrev 2013-03-31 16:52:05 följande:
    En klassiker att "råka" få med sig järnnian. Vad är det för märke på klubborna? Behöver tips då jag tänkte köpa mig ett nytt set till sommaren!

Jan
    Kollade nyss upp det. Ska vara ett fullständigt set från Titleists senaste lansering. Riktigt smexiga klubbor det där.
  • Jan Holmström
    löpardennis skrev 2013-03-31 19:38:33 följande:
    Kollade nyss upp det. Ska vara ett fullständigt set från Titleists senaste lansering. Riktigt smexiga klubbor det där.
    Fan, sjysst alltså. Ska se om det blir dem man köper till sommaren.

Jan
  • Dasy
    Är nybörjare och tyckte också det lät kul med en golftråd, men såg sedan att den kanske inte var för mig som inte är "golfgrabb".

Jag vill i vart fall passa på att "slå ett slag" för vår banan om ni har vägarna förbi Småland, Kronobergs län, Lagan. Lagan GK. Är en bana som funnits i många år men det är ny ägare sedan några år tillbaka som kämpar som besatta att få ordning på den. Och dom lyckas, men det tar tid.  Lagan GK är en riktigt fin bana som ligger vid motorvägen E:4:an, Laganland. Har spelat där själv men det är en fin och populär bana.

Jag håller förresten till i Lagan, Lagans GK. Någon som spelat där?
  • LilaLavendel

Slagit 15 bollar i år och ingenting ute på banan. Livet med en bebis gör inte det lättare. Vi får se hur det blir till hösten när mor- och farföräldrarna kan passa henne. Saknar golf, men orken tryter...

• Stokke

Jag och min man har nyligen börjar spela golf, har spelat relativt mycket på kort tid. Jag har en fundering, varför är det så få tjejer som är 25+ som spelar?
    Blir oftast att jag spelar med min man och två killar till, det är jätte trevligt, men hade dock varit kul med mera yngre tjejer.

• Jan Holmström
    Stokke skrev 2013-07-08 22:38:40 följande:
    Jag och min man har nyligen börjar spela golf, har spelat relativt mycket på kort tid. Jag har en fundering, varför är det så få tjejer som är 25+ som spelar?
    Blir oftast att jag spelar med min man och två killar till, det är jätte trevligt, men hade dock varit kul med mera yngre tjejer.
    Har lagt märke till samma fenomen! De enstaka yngre tjejer jag ser spela är där för att deras pojkvänner är golfintresserade. Ska ta och fråga runt lite på banan.

Hur ter säsongen sig för er?

Jan
  • FridaKarin

Jag hade precis tagit mitt gröna kort när jag träffade min nuvarande pojkvän :)

Så jag började för att jag själv hade intresset :) Men hååller med om att jag alltid spelar med bara killar..

• Stokke

Hej :)
    Jag har haft en kanon säsong. Gått ifrån 47 till 33. Har spelat på hcp de senaste rundorna. Målsättningen är att komma ner till 29 innan säsongens slut.

• Jan Holmström
    FridaKarin skrev 2013-08-21 14:09:25 följande:
    Jag hade precis tagit mitt gröna kort när jag träffade min nuvarande pojkvän :)

Så jag började för att jag själv hade intresset :) Men hååller med om att jag alltid spelar med bara killar..
    Fan vad kul! Roligt med tjejer som gillar golf. Min fru är inte speciellt intresserad men hon hänger med ibland ändå.
    Stokke skrev 2013-08-21 21:31:53 följande:
    Hej :)
    Jag har haft en kanon säsong. Gått ifrån 47 till 33. Har spelat på hcp de senaste rundorna. Målsättningen är att komma ner till 29 innan säsongens slut.
    Starkt! Hoppas du når din målsättning. Varierar du var du spelar eller är det samma golfbana alltid?

Jan

• Stokke

Jag spelar på flertalet banor. Tycker det är roligt med nya banor. Jag skulle tröttna om jag bara spelade på min klubbsbana.

• Tonårsmamman1

Stokke skrev 2013-08-22 13:23:35 följande:
    Jag spelar på flertalet banor. Tycker det är roligt med nya banor. Jag skulle tröttna om jag bara spelade på min klubbsbana.

Vilken klubb är du medlem i?
  • löpardennis
    Dasy skrev 2013-04-22 03:57:28 följande:
    Är nybörjare och tyckte också det lät kul med en golftråd, men såg sedan att den kanske inte var för mig som inte är "golfgrabb".

Jag vill i vart fall passa på att "slå ett slag" för vår banan om ni har vägarna förbi Småland, Kronobergs län, Lagan. Lagan GK. Är en bana som funnits i många år men det är ny ägare sedan några år tillbaka som kämpar som besatta att få ordning på den. Och dom lyckas, men det tar tid.  Lagan GK är en riktigt fin bana som ligger vid motorvägen E:4:an, Laganland. Har spelat där själv men det är en fin och populär bana.

Jag håller förresten till i Lagan, Lagans GK. Någon som spelat där?
    Var god och skriv i normal texttjocklek. Om du vill framhäva dina inläggs betydelse får du göra det genom kloka ord, precis som oss andra.

• Hampe81

Lite humor hos er snobbiga moderatbandyspelare hade inte skadat.

Tycker dessa klipp visar nämligen en total brist på humor hos er i överklassen.

• löpardennis
    Hampe81 skrev 2013-09-29 10:29:36 följande:

Lite humor hos er snobbiga moderatbandyspelare hade inte skadat.

Tycker dessa klipp visar nämligen en total brist på humor hos er i överklassen.

Ahh, Lidingö GolfKlubb, en riktig svensk klassiker. Slog min första hole in one på denna majestätiska bana. Vad gäller din videolänk så sitter man bara och skakar på huvudet. Ständigt ska dessa avundsjuka vänsterterrorister komma och ruinera när svingen sitter som bäst. Vet dock av erfarenhet att en hel del advokater håller till på banan så förhoppningsvis sattes banditerna bakom lås och bom vid det här laget.
  • löpardennis

Säsongen kan tyckas avlägsen i många delar av landet men här nere i Skåne tar den ju faktiskt vid om bara någon månad. Något speciellt slag ni övat på under vintern? Måste få skryta en aning och hävda att mina chippar redan sitter som ett smäck.Cool

• Jan Holmström
    löpardennis skrev 2015-02-10 00:28:32 följande:

Säsongen kan tyckas avlägsen i många delar av landet men här nere i Skåne tar den ju faktiskt vid om bara någon månad. Något speciellt slag ni övat på under vintern? Måste få skryta en aning och hävda att mina chippar redan sitter som ett smäck.Cool

Putten blir bättre och bättre per dag som går. Dessvärre hämmades min motorik en aning förra säsongen av mina enerverande arbetskamrater och jag har därför känt att min puttningsteknik har behövts finslipas och skärpas lite.

Som du säger närmar sig säsongen med storsteg i takt med att vårkänslan här nere i vårt kära Skåneland uppenbarar sig mer för var dag som går. Jag undrar när första rundan kommer tas i år? Skall man satsa tidigt i Mars eller vänta lite mer för säkerhetens skull? Man vill ju varken störas av vare sig vädret eller några snorungar som passar på att tjuvgolfa under off-season.

Jag tittar även på nya klubbor. Brukar köpa ett par nya per säsong ungefär. Viktigt att hålla sin utrustning uppdaterad om man vill hålla sig på topp. Någon som har några rekommendationer om några klubbor - nya som gamla modeller - de håller varmt om hjärtat?

Jan
Svar på tråden För oss golfare?