löpardennis skrev 2015-02-10 00:28:32 följande:
Säsongen kan tyckas avlägsen i många delar av landet men här nere i Skåne tar den ju faktiskt vid om bara någon månad. Något speciellt slag ni övat på under vintern? Måste få skryta en aning och hävda att mina chippar redan sitter som ett smäck.
Putten blir bättre och bättre per dag som går. Dessvärre hämmades min motorik en aning förra säsongen av mina enerverande arbetskamrater och jag har därför känt att min puttningsteknik har behövts finslipas och skärpas lite.
Som du säger närmar sig säsongen med storsteg i takt med att vårkänslan här nere i vårt kära Skåneland uppenbarar sig mer för var dag som går. Jag undrar när första rundan kommer tas i år? Skall man satsa tidigt i Mars eller vänta lite mer för säkerhetens skull? Man vill ju varken störas av vare sig vädret eller några snorungar som passar på att tjuvgolfa under off-season.
Jag tittar även på nya klubbor. Brukar köpa ett par nya per säsong ungefär. Viktigt att hålla sin utrustning uppdaterad om man vill hålla sig på topp. Någon som har några rekommendationer om några klubbor - nya som gamla modeller - de håller varmt om hjärtat?
Jan