• Pearlcrow

    Ägglossningstest

    Hej!
    Vad trött jag blir..Vi har försökt få till ett syskon nu i fem månader. Och den här månaden tänkte jag att nu får det va nog nu kör vi på ägglossnings test, innan använde jag en app på telefonen som visar den fertila veckan, och nu visar det sig att jag inte ens har en stegring under en den veckan..så nu beställde jag hem mer test så de kommer i morgon. och förhoppningsvis får jag en stegring nån annan vecka, hade hormon preventivmedel innan, men det är ju 6 månader sen nu.. 

    Men tanken finns ju att tänk om ägglossningen inte ens kommit igång än? Med våran första började vi försöka 6 mån efter att jag tagit ut min p-stav och det gick på första försöket.

    Någon som varit i liknande situation, eller någon med erfarenhet om just ägglossnings test? 

  • Svar på tråden Ägglossningstest
  • Pearlcrow

    då ska jag inte låsa mig vi testen! antagligen har vi väl gjort felet att vi slutade ha varannan dag helt enkelt. jag började känna mig lite hopplös nu efter femte månaden, kan ju bara tänka mig hur det känns för dem som det tar år för! 

  • Kattflickan

    Jag började försöka i mars 2010. Nu har jag iofs blivit gravid, men har andra problem som gör att jag inte fått bebis! Det är bra tungt kan jag lova!

  • isadora81
    Pearlcrow skrev 2012-06-01 20:06:27 följande:
    jag fick ett positivt ägglossnings test idag, 8 dagar innan mens! 
    kan man verkligen ha så??  

    Du får se när du får mens. Mensen kanske inte kommer om åtta dagar. I så fall är det eventuellt lite för kort lutealfas för ägget att hinna fästa.
  • Jeff

    Bli inte orolig, du kanske bara hade ovanligt sen ägglossning denna månad och därför får mens senare om det inte tar sig.

  • TrueMeaning

    Jag måste bara fråga er, jag hade bruna flytningar i nästan två månader. Nej jag är inte gravid
    Och de började den 11 april slutade den 25 maj...
    Den 30 och 31 maj tog jag ett ägglossningtest bara för skojs skull och det visade svagt positivt inom tidsramen Förvånad 
    Men idag syns knappt teststrecket (Kontrollstrecket är starkt och fint)...

    Ska det bli två streck trots att man inte ens är nära ägglossning??
    Jag har för mig att det endast ska bli två streck när man är nära ägglossning eller strax efter. Eller har jag lärt mig totalt fel?? 


    Väntan har blivit en del av våra liv
  • Pearlcrow

    Det kan vara två streck hela mån, det är när båda är exakt lika starka man har ägglossning inom närmaste dygn

  • Ladycocos

    Jag håller med omvad andra har sagt: Man kan ha svaga utslag hela månaden, tex är det ofta så för oss med PCO, men det är tillfället då båda strecken är lika starka som man letar efter, och de behöver inte finnas där i 24 timmar.. När det var aktuellt testade jag 2 ggr per dag för att inte missa. Köp billiga tester för att inte ruinera er!!  Jag köpte mina i storpack från www.planera-graviditet.se

  • TrueMeaning

    Jag har 21 st liggandes så jag klarar mig ett tag :P

    Är ju så svårt för mig att veta när ägglossningen ska ske eftersom jag har världens oregelbundnaste mens! :(

  • Pearlcrow

    Prata med en bm och hon sa att ägget kan fästa redan efter tre dagar på en del, så länge den gör det innan 7 dagar är det ok. Man hoppas ju. Idag är det 7 dagar sen ägglossning, fick en känsla i magen att mensen är på g, enligt min kalender ska den komma om två dagar... Hoppas inte :)

Svar på tråden Ägglossningstest