• Jmaj

    Ännu ett inlägg om molnvärk

    Hej! Jag och min sambo har försökt bli med barn i några månader nu utan att lyckas. Vet att det inte är alltför lång tid men den här månaden var det någon annurlunda som hände. Jag har aldrig förr kännt när jag har ÄL men enligt fertilitetskalendern jag har så skulle min ÄL varit igår och vi hade sex. Och för första gången under vårat förhållande(vi har varit tillsammans drygt 3 år) så kändes det som om han kom åt någonting i "magen" på mig som gjorde ont. Vi fick nästan avsluta sexet. Nu dagen efter så har jag sen vi hade sex, en molnande känsla i högersidan av magen, äggstocken. Jag har läst om ÄL smärta och cystor men man vill ju hellre tro att det kan vara nån slags befruktnings värk? Hur tidigt efter befruktning kan man egentligen känna att det är något på gång? Någon som vet?

  • Svar på tråden Ännu ett inlägg om molnvärk
  • Snöbollskrig

    HIHI menar du molvärk? Eller du kanske menar molnvärk i så fall, vad är det? Glad

  • Jmaj
    Snöbollskrig skrev 2012-05-30 20:56:51 följande:
    HIHI menar du molvärk? Eller du kanske menar molnvärk i så fall, vad är det?

    Jag menade molvärk :)
  • Snöbollskrig
    Jmaj skrev 2012-05-30 21:18:07 följande:
    Jag menade molvärk :)
    Gullis {#emotions_dlg.flower}
  • Jmaj

    Ingen som har nå tips eller råd till mig? Vill ju att det ska vara en liten som börjar växa där inne.

  • Bliglin

    Om ett ägg blir befruktat brukar det borra in sig/fästa i livmoderslemhinnan ungefär 8 dagar senare. Då kan kvinnan känna av en molande värk i livmodern och därefter, oftast vid tidpunkt för mens (eller utebliven mens då ;) så brukar man få mer värk i livmodern som liknar mensvärk men som är "växtvärk" när livmodern växer.
    Den smärta du kände dagen efter ägglossning är antgaligen ägglossningsrelaterade smärtor. Det sägs att lite vätska kan hamna i buken då äggblåsan brister varför man kan ha lite ont just efter ägglossning också... men inte vet jag. Det var hur som helst knappast relaterat till graviditet. 

    Lycka till! 

  • Jmaj
    Bliglin skrev 2012-05-30 21:59:05 följande:
    Om ett ägg blir befruktat brukar det borra in sig/fästa i livmoderslemhinnan ungefär 8 dagar senare. Då kan kvinnan känna av en molande värk i livmodern och därefter, oftast vid tidpunkt för mens (eller utebliven mens då ;) så brukar man få mer värk i livmodern som liknar mensvärk men som är "växtvärk" när livmodern växer. Den smärta du kände dagen efter ägglossning är antgaligen ägglossningsrelaterade smärtor. Det sägs att lite vätska kan hamna i buken då äggblåsan brister varför man kan ha lite ont just efter ägglossning också... men inte vet jag. Det var hur som helst knappast relaterat till graviditet.  Lycka till! 

    Tack så jätte mkt för svaret :)
Svar på tråden Ännu ett inlägg om molnvärk