• Vårsol

    Donator? 3ivf försök varav 2missfall "missed abortion"

    Hej. 

    Vi är oförklarligt barnlösa (sambo har många spermier inte inte så bra) Vi har försökt själv i 3år, aldrig blivit gravid. Nu har vi hållt på med ivf i 8 månader, första ivf= ul i v.8 där man ser att fostret dött flera veckor tidigare. Igår skulle jag nästan vara i v.9 och åter igen är fostret dött/ingenting där, samma som innan. Har även genomgått ett FET med en blastocyst som ej tog sig.

    Diskuterade med läkarna, vi är bara 23 och 26 år gamla och i bra form. Jag vill veta om någon av oss kan bära på ett kromosomfel, de vill inte säga något rätt ut men man märkte att läkaren ansåg att något inte stod rätt till och att en utredning skulle vara "intressant" Men de vill att vi ska använda det sista ivf:et (betalt allt själv) och om det då blir samma sak då göra en utredning.. jag anser att det är tortyr..

    Nu till frågan, är det någon som gjort donator insemination och vilket har fungerat? och hur många gånger bör man pröva innan man går över till ivf med donerade spermier? 

      

  • Svar på tråden Donator? 3ivf försök varav 2missfall "missed abortion"
  • Astakvasta

    Jag kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor.
    Däremot kan jag berätta att  man på fertilitetsklinikerna i Danmark brukar ha som en riktlinje att efter  6 inseminationer rekomenderade att gå över till IVF. Men i det  tipset använder nog de flesta paren donerade spermier redan vid inseminationerna.

    Varför får ni inte göra utredning  tidigare än efter ivf, och varför betalar ni själva? 

    Hoppas du får bättre svar än mitt. Lycka till!

  • Hjärtefröjd

    Varför får ni inte undersöka om ni har några kromosomavvikelser om läkarna tror att något är fel?

    Efter flera misslyckade IVF:er och missfall gjorde vi en omfattade missfallsutredning och då ingick bland annat kromosomtester...

  • Gaytjej

    Jag har sett statistik där chanserna att lyckas med en donatorsinsemination planar ut efter 8-10 försök.

    Vi gjorde själva 10 inseminationer innan vi gick över till IVF och skulle vi göra om samma resa så hade vi nog gått över till IVF redan efter 3 misslyckade DI:n.

    Antar att du läst lite om problem med ett 'för aktivt' immunförsvar också? Svensk fertilitetsvård verkar inte ha kommit så långt när det gäller den biten.. =/


    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Den lilla M

    Har du kollat in i att bli utredd utomlands (tex england, usa, grekland) där man kollar mer på sådan fall som dina. Efter 4st MF (blev dock gravid naturligt) och ingen förklaring av svenska läkare är jag nu gravid i vecka 34 med hjälp av medicinering. Ett bra läs tips är tex Alan E Beer - Is your body baby friendly.

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0978507800


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Vårsol

    Hjärterfröjd: Ja det undrar vi också, har tryckt på länge nu men de vägrar oss utredning. Kvinnokliniken hänvisar tillbaka till IVF och de hänvisar till kvinnokliniken. De anser att vi ska använda det sista ivf:et och efter ett till missfall kan vi kanske få en utredning. 

    Den lilla M: Nej har aldrig tänkt på det, ska kolla upp det! Men bägge gångerna har det dött i v5+, men kan det vara min kropp som orsakar att det dör? tänkte med tanke på att jag inte stöter ut fostren utan måste få tabletter?

    VI har aldrig lyckats på egen hand och alla ivf är gjorde med icsi då spermierna inte tar sig in på egen hand.  

  • Vårsol

    den lilla m: vart vänder man sig för att undersöka möjligheten att bli utredd utomlands? 

  • Den lilla M
    Vårsol: Jag tycker definitivt att du ska kontakta nån av klinikerna i england eller grekland. Det låter som om du borde låta dem kolla upp bla dina "killer cells" (något som inte görs i Sverige).
    Sen är du hjärtligt välkommen till denna tråd också och fråga frågor. Där är vi många som är eller har varit i en liknande sitts som din. Kram på dig 

    Grekland: Life Clinic;
     

    http://www.lifeclinic.gr 

    Telephone: (0030) 210 81 00 631 Mobile: (0030) 6984 23 11 11 Email: info@lifeclinic.gr
    England: The Fertility & Gynaecology Academy

    http://www.fertility-academy.co.uk/

    Phone: 020 7224 1880
    Fax: 020 7224 1550
    E-mail: info@fertility-academy.co.uk 
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Donator? 3ivf försök varav 2missfall "missed abortion"