Mig är det mest synd om!
Måste bara få skriva av mig! Varför ska det hela tiden handla om vem det är mest synd om? Fick massa påhopp när jag skrev i en tråd här på FL, att jag och min man har försökt få barn i FLERA år och tillslut gick vi igenom en IVF-behandling. Vi hade den underbara lyckan att bli gravida vid första försöket. Jag ville dela med mig om vår historia och även passa på att uppmuntra andra som är mitt i sina IVF-behandlingar att inte ge upp och att det finns hopp! Det känns som att man aldrig får höra om dessa solskenshistorier. Men de svar jag fick var bara en massa påhopp att jag och min man har haft det sååååå lätt med att få barn och att jag inte alls förstår hur det är att kämpa med att få barn! För alla andra har ju gjort massa fler behandlingar och det är mest synd om dessa! Blev så ledsen för dessa kommentarer, för jag trodde att här på FL stöttar man varandra och ger råd osv. Särskilt i en tråd där det handlar om att Svårt att få barn, där om något borde man förstå den sorg alla bär inom sig. Personligen tycker jag att det är synd om alla som ens måste hamna i IVF-svängen! Jag vet faktiskt hur det är att kämpa med att få barn i FLERA år, hur jävla eländig man kände sig när mensen varje månad kom och man undrade vad livet hade för mening och man grät till sömn varje natt!!! Men detta verkar inte spela någon roll, eftersom vi är gravida nu. Allt annat verkar inte räknas. Varför ska det alltid jämföras att det är mig det är mest synd om?