• FöräldrarnaStoltz

Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!

Jag fick precis ett samtal från mina föräldrar där dom inte var överens om vilket som var salt & pepparkaret.
    I det ena är där bara ett hål och i den andra är där tre. Vilken är vilken.
    Vi är inte överens jag och min mamma om vilken som är salt och pepparkaret.
    Så nu ska hon fråga på cervera bara för att hon är säker på att jag och pappa har fel.
    Är det någon här som vet?

• Svar på tråden Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!
  • Danbala

blåbärspappa:
    Precis! Sjukt och fel! Människor som använder fler hål till pepparn än till saltet är DÅLIGA människor!

• Tin o Trolls mamma

Och på "alla" restauranger där JAG har varit så har man haft 1 hål till SALT och 3 hål till PEPPAR! Jag kanske går på "fiiiinare" restauranger än ni gör? *flinar*

Ekorren.

• Danbala

Ekorren:
    Nämen! Det måste vara PERVERSA restauranger!

(Själv tycker jag bäst om de där någon kommer fram med en gigantisk pepparkvarn och pepprar på ens mat om man vill. )

• Dino78

PÅ alla kar jag sett är det alltid massa hål som bildar ett S till saltet och en massa hål som bildar ett P till pepparn.
    Fick jag ett sådant par skulle jag dock använda 1 hål till salt och 3 till pepparn, men det är ju jag det

• Jenny70

Jag har förstås för mej precis tvärtom...att det är ett hål till saltet, för det brukar va lite större hål, och så flera småhål till pepparn...är jag fel på det?

• Danbala

Hmm... Det kanske beror på om man har grov- eller finmald peppar...

• Tin o Trolls mamma

Jenny70: Visst är det ETT till SALTET! Salt är tyngre och därmed kommer det mer ur ett hål. Peppar är mer flyktig och därför behövs fler hål till den. Kolla pepparburken man köper i butiken. Där är många stora hål, medan det är små eller bara ETT hål i saltburken.

Ekorren.

• bbpop

Ekorren: "Jag kanske går på "fiiiinare" restauranger än ni gör?"

Nämen, fy! Inte trodde jag att du gick till "såna" ställen!

• Tin o Trolls mamma

Hehe! Bara ibland blåbärspappa! Bara ibland..

• Anonym (E)
    Lagottomaja skrev 2025-03-17 12:13:44 följande:
    Du kände att det var relevant att dra upp en tråd från 2006? Jag är rätt säker på att om någon undrar så är det kapabla till att använda Google 
Svar på tråden Vilket är ett salt kar och vilket är ett pepparkar!