Hur många gånger varnar ni era treåringar innan ni tycker de ska lyda
Jag brukar pedagokiskt förklara för min son och lyssnar han inte varnar jag tre gånger sen konsekvens. Jag vill inte att han ska vara som i militären typ kväva honom och hans självkänsla. Men jag vill inte att han ska vara bortskämd. Min systers barn ska lyda med en gång sen blir de arga på dem alternativt konsekvens men de orkar de oftast inte. De skabara uppföra sig utan diskussion. Det känns som om de inte mår bra av det men beror nog på att jag själv mådde dåligt av det som barn och har sänkt självkänsla idag och är bland mina största rädslor att min son ska få det. Min pappa tycker jag mjäkar och blir att han skäller på min son flera gånger när vi ses. Det gör mig ont jag vill de ska ha en bra relation men han skäller på honom för han tycker det är min sons bästa att inte bli bortskämd. Min son blir skrämd ledsen och tjurar efter morfar skällt. Han tycker jag mjäkar och skämmer bort min son. Gör jag fel? Hur gör ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-14 09:05
Kommentar till omröstningen. Time out är bara förslag på konsekvens. Att lyfta bort barnet är en annan förslag på konsekvens