• år78

13 årig flicka

min 13 åring  är i hop  med en 17 åring fick veta detta i går 
    först ljög  hon sa 15 sen visa det sig han va 17

självklart blir jag orolig  ang sex   ringt ungdomsm nu på morgonen och  dom tyckte jag skulle ringa pojken  och prata med honom  hur farligt det är att ha sex med min dotter som ej är byxmyndig

vad ska jag göra ? min dotter avskyr mig just nu  vill inte ens tala med mig  

• Svar på tråden 13 årig flicka
  • FruLiNi
    Almis11 skrev 2012-06-19 11:11:31 följande:
    Fast kom igen... det är 2012, idag vet ju nästan en 4 åring vad pippa är! 
    Så att tro att dom ska låta bli är ju bara dumt. 
    Att du inte gjorde det kan ju bero på att detta var 10-15 år sen?
    Så för att "alla andra gör det" är det ok? Det där är det lamaste argument man kan komma med.

P-piller till en 13-åring är vansinne.
  • Virus85

Är de inte lika vansinnigt att dom blir gravida vid 13 års ålder?? Man kan inte alltid förhindra vissa saker eller ska man låsa in dom tills dom är 15 ???

• Almis11
    FruLiNi skrev 2012-06-19 21:45:52 följande:
    Så för att "alla andra gör det" är det ok? Det där är det lamaste argument man kan komma med.

Vem bestämmer om det är ok eller inte? Luften är fri. Vill dom ha sex så kommer dom ha det! 
    Hon behöver inte äta p-piller, fattar inte varför ni hänger upp er på det, ge dom kondomer. 
  • Menickie

Varför i helskotta skulle du ringa till hennes pojkvän?
    Förklara för henne istället att HAN kan råka jävligt illa ut om de har sex för även om hon är med på det så är det våldtäkt på pappret eftersom hon är minderårig.

Försök lära känna killen istället, inte alls otroligt om de har sex, han är äldre hon är nyfiken kanske men håller med såklart att det inte är passande för hon är alldeles för ung (hon kan vara hur mogen som helst, men det är olagligt av en anledning)

• The Doctor
    nevermind skrev 2012-06-19 19:16:48 följande:
    P-piller till en 13-åring???!!! Fy fan. Kräks lite.
    FruLiNi skrev 2012-06-19 21:45:52 följande:

• vad ska man heta
    Virus85 skrev 2012-06-19 22:03:12 följande:
    Är de inte lika vansinnigt att dom blir gravida vid 13 års ålder?? Man kan inte alltid förhindra vissa saker eller ska man låsa in dom tills dom är 15 ???
    nää men man kan lära sina barn bättre. trygga barn. barn som håller på med aktiviteter och har bättre vänner brukar i regel hålla sig till kanske 16-18år innan de förlorar oskulden. fritidsaktiviteter är hur viktig som helst för ungdommar!
  • Caaarroo

Men vad är det med alla som får en chock över att ett 13:åring har sex?? Visst det kanske inte är det ultimata jag hade precis fyllt 14 första gången. Och då var jag typ "sen" bland mina kompisar! Det beror väl helt och hållet på hur hon är också. Vissa trettonåringar är ju lite före i utvecklingen och andra kanske fortfarande leker med dockor.

Jag tycker du gör helt rätt, men jag skulle inte skrämma dottern med att vet du om att om ni har sex så betyder det våldtäkt på papper? Är det fortfarande våldtäkt om man är 14 år och är född sent på året och har en pojkvän i klassen som fyllde 15 i januari??

Däremot så prata med henne säg såhär, jag vet att det säkert är pinsamt att prata om sånt här med mig men jag har ju själv varit ung och vet hur det är. Klart att du är nyfiken på sex men förhasta dig inte och ha sex direkt. Lär känna honom ordentligt ta gärna med honom hit ett par gånger så vi får lära känna honom. Men säg att han inte får sova över första månaderna.

Är det här ett förhållande som verkar hålla i sig ett par månader så är det ju självklart att dom kommer att ha sex..

• Caaarroo

Vad ska man heta:

Jag spelade handboll, till jag var 17 år. Det är som du säger att det är jättebra med aktiviteter. Tex så väntade jag väldigt länge med alkoholen pga det. Jag umgicks inte med sånna som drack eftersom jag hade handbollen.

Med att bli kär tror jag man blir även om man har en aktivitet!

• LaYa01

Jag skulle rekomendera kondomer då det inte rubbar någon hormonbalans.

Angående mogen eller inte så skulle jag säga att mogenhet är att kunna bestämma och ta ansvar.

Jag känner att alla 13-åringar verkar ha sex i dagsläget. -.-

Svar på tråden 13 årig flicka