• Lena 69

    43 år och längtar efter ett barn...

    Jag har läst lite trådar här och söker nu själv stöd och uppmuntran Glad Jag är 43 år har en yngre man som är 31 år och han har inga barn, nu har vi bestämt att vi ska försöka skaffa ett gemensamt barn, jag har barn sen tidigare 21 och 18 år... Vi har försökt nu i ca 4 månader, inte så lång tid kan tyckas men jag börjar bli lite orolig, har varit hos gyn för ultraljud och hon sa att det ägget såg friskt ut..kan man se det så? Har även köpt ägglossningstest och det visade på ägglossning i lördags, när kan man göra gravtest tidigast? Jag vill gärna ha tips och ideer om hur man kan öka chanserna och vilka undersökningar jag bör göra.
    Please Help me... klockan går Flört

  • Svar på tråden 43 år och längtar efter ett barn...
  • alva 69

    Ang glad gubbe på stickan fick jag höra av min gyn att det även kan bero på svikt av äggstockar då det även ger utslag alltså glad gubbe när man är i pre klimakterium.Tror man ska försöka så mycket som möjligt menar jag oavsett glad gubbe eller ej.Försök med egen insemination (spruta och kopp )om ni inte orkar själva hela tiden menar jag Tungan ute

  • Polisa

    Heja @alva 69. Inte långt kvar nu. Får jag vara nyfiken och fråga hur ni blev gravida, på egen naturlig väg eller med hjälp?

    Vi har bestämt oss efter 6 månaders intensiva försöka att söka hjälp om mensen nu dyker upp om ca 10 dagar. Skall börja med ett gynbesök och sedan se. JAg fick min mens tidigt, vid 10 års ålder, så jag är nu livrädd att jag är på väg in i ett tidigt klimakterie.

    Vi kämpar på, tack för tipset på egen insemination, men jagtror ändå vi skall söka hjälp om jag nu skulle vara i ett pre klimakterium.

    Kram.
         

  • alva 69

    Hej du får gärna fråga ,det var på egen hand som det tog sig och då efter ca 5 mån efter en abort som jag gjorde pga fosterskada =stort navelbråck.(har inget med ålder att göra )var då nästan 42 år ju .
    Men jag kan lova att det var frustrerande att hålla på...Min gyn hade tagit prover osv för att kolla hormonerna och allt var okej ,samtidigt påpekade hon att kvaliteten på äggen är sämre med stigande ålder och att över 40 år ökar riskerna för missfall.
    Men det gick ju tillslut !!! Pre klimakterium är du säkert i men det betyder INTE att du ej kan bli gravid, jag märkte det genom att jag fick ökad mensbödning hoppade lite i dagarna och några ggr fick jag inte ens mens.

    Hoppas det löser sig för er /dig SNARASTHjärta

  • Polisa

    Hej, jag plussade idag på BIM!!!! Fantastiskt även om jagbknappt vågar tro det. Efter sexmånaders kissande på ÄL-stickor och pippande. Tack för ditt svar alva69. Kram sålänge.

  • Hunlan

    Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig?


    ÄL: 18/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13. 22/1 är mest blå.
    ÄL: 18/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Polisa

    Hunlan, förstår inte riktigt din fråga. Om det ens är en fråga, men tolkar det så på frågetecknet... Kanske har du gjort tidigare inlägg som jag inte sett, men om man verkligen vill bli gravid så skall man nog försöka få till det lite oftare. Jag laddade ned en app som gav en indikation på när jag hade ägglossning och sen så köpte vi ägglossningsstickor som jag kissade på kring det datumet. Vi hade sex 4-5 kvällar i rad kring ägglossningen. Stickorna var för att försäkra oss om att vi inte missade de två mest fertila dagarna i månaden. 5 månader körde vi så utan att något hände, men så nu 6:e månaden så satt den!!!

  • Hunlan

    Vi hade sex i natt. Vi ska kanske har sex i natt också. Jag hade så himla ont på höger sida hela gå dagen + i dag också. Mest bla var den 22 i ägglossnimngskalndern.
    Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag fick dom lätt. jag 42 år. Vi planera ett tredje barn nu. Vi har fösökt sedan Juli-12. har ättit folsyra ganska länge nu. Har haft regelbunden mens. Den har över en gång. har regelbunden kotakt med BM och hon anteckana. Enligt henne så får jag träffa en läkare nu i Juni.13 då har vi ju försökt ett år. Chansen finns ju kvar. Har ju försökt plnaer in min ägglossnig ändå lyckas vi inte. Ska jag hoppa över i natt och tar det i morgon natt eller. vad jag har hört att man ska har sex var tedje dag stämmer detta.   Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig? I ägglossningskalnde så mest det bla var ju den 22.


    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Hunlan
    Polisa skrev 2013-01-22 16:07:45 följande:
    Hunlan, förstår inte riktigt din fråga. Om det ens är en fråga, men tolkar det så på frågetecknet... Kanske har du gjort tidigare inlägg som jag inte sett, men om man verkligen vill bli gravid så skall man nog försöka få till det lite oftare. Jag laddade ned en app som gav en indikation på när jag hade ägglossning och sen så köpte vi ägglossningsstickor som jag kissade på kring det datumet. Vi hade sex 4-5 kvällar i rad kring ägglossningen. Stickorna var för att försäkra oss om att vi inte missade de två mest fertila dagarna i månaden. 5 månader körde vi så utan att något hände, men så nu 6:e månaden så satt den!!!

    Vi hade sex i natt. Vi ska kanske har sex i natt också. Jag hade så himla ont på höger sida hela gå dagen + i dag också. Mest bla var den 22 i ägglossnimngskalndern.
    Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag fick dom lätt. jag 42 år. Vi planera ett tredje barn nu. Vi har fösökt sedan Juli-12. har ättit folsyra ganska länge nu. Har haft regelbunden mens. Den har över en gång. har regelbunden kotakt med BM och hon anteckana. Enligt henne så får jag träffa en läkare nu i Juni.13 då har vi ju försökt ett år. Chansen finns ju kvar. Har ju försökt plnaer in min ägglossnig ändå lyckas vi inte. Ska jag hoppa över i natt och tar det i morgon natt eller. vad jag har hört att man ska har sex var tedje dag stämmer detta.   Räckte det att man hade sex torsdag och lördag om det ska tar sig? I ägglossningskalnde så mest det bla var ju den 22.
    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • Polisa

    Om du hade ägglossning den 22:a med säkerhet så skulle jag vilja säga att det inte spelar roll om ni har sex idag eller inte. Men om du bara går efter ägglossningskalendern och inte kissar på stickor så kan det ju variera och då är det ju bra med sex även idag för att gardera er.

    Jag har en förpackning med Clearblue ägglossningsstickor för 7 dagar hemma som är helt oöppnat som du kan få om du vill? Får jag bara din adress så kan jag posta dem ihelgen.

    Under de sex månader som vi har försökt så har det ibland visat sig att jag hade ägglossning TVÅ dagar tidigare  än ägglossningskalendern visade. Så att även använda stickor tror jag är viktigt om man vill pricka rätt och tycker det kan vara jobbigt att ha sex varje dag i en vecka. Vi brukade klara 4 dagar i rad som mest, men då såg vi med hjälp av stickorna till att pricka in dagen för ägglossning och dagen efter. De två dagarna kändes viktigaste.

  • Hunlan
    Polisa skrev 2013-01-24 11:03:47 följande:

    Om du hade ägglossning den 22:a med säkerhet så skulle jag vilja säga att det inte spelar roll om ni har sex idag eller inte. Men om du bara går efter ägglossningskalendern och inte kissar på stickor så kan det ju variera och då är det ju bra med sex även idag för att gardera er.

    Jag har en förpackning med Clearblue ägglossningsstickor för 7 dagar hemma som är helt oöppnat som du kan få om du vill? Får jag bara din adress så kan jag posta dem ihelgen.

    Under de sex månader som vi har försökt så har det ibland visat sig att jag hade ägglossning TVÅ dagar tidigare  än ägglossningskalendern visade. Så att även använda stickor tror jag är viktigt om man vill pricka rätt och tycker det kan vara jobbigt att ha sex varje dag i en vecka. Vi brukade klara 4 dagar i rad som mest, men då såg vi med hjälp av stickorna till att pricka in dagen för ägglossning och dagen efter. De två dagarna kändes viktigaste.


    Du får ett PM av mig nu.
    ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
  • medow

    Hej tjejer får man hoppa in här :) jag fyller 43 den här månaden och jag och mannen vill skaffa en liten tillsammans.
    Jag har barn men ej han detta är vårt första försök ...
    Är orolig att det är kört :( pga min ålder . 

  • missmadde
    alva 69 skrev 2013-02-04 18:42:36 följande:
    43 åringen har fått sin bebis  nu Skäms kom för 2 v sen så ge inte upp!!
    Grattis, vad kul :) Har allt gått bra?
  • alva 69

    Tack allt har gått bra ,väldigt lite sömn och hormoner och svettningar i omlopp men hoppas det vänder så småningom Glad

Svar på tråden 43 år och längtar efter ett barn...