• h8him

Skulle du uppskatta att bli serverad broilerlåda?

Jag undrar om ni andra tycker att broilerlåda låter mumsigt och om ni skulle tycka det är en bra maträtt att bli serverad efter en tuff dag. Sallad serveras till givetvis.

Ni får gärna skriva om ni tror att era större barn, i skolåldern, skulle vara positivt eller negativt inställda till rätten.

Ni får gärna motivera era svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-01 19:22
    Vad menas med "rätt svar"? Jag var tvungen att klicka i ett av svaren, så då blev det Ja (fast det finns inget rätt svar) för att kunna posta tråden.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Skulle du uppskatta att bli serverad broilerlåda?
  • h8him
    KimPossible skrev 2012-07-01 19:29:14 följande:
    Gör den som en omröstning istället för ett quiz, snälla! Då ska jag rösta. Glad
    Fasen...Jag har fått hjärnsläpp tror jag minsann..... Det var ju DET jag skulle göra. Okej, återkommer snart med det jag hade tänkt från början....
  • vitlöksbröd
    Afterlife skrev 2012-07-01 19:27:47 följande:
    Jag förstår inte varför man ska ge en maträtt ett så oaptitligt namn?!

Som gödsvinsgryta. Eller gammal-mjölkko-stek.

Eller är det meningen att broilers ska äta lådan... Som sånadär anabolastinna gymnissar? Eller är det månne såna som är i lådan?
    Broiler är den kyckling du köper i butik, det vill säga höns som föds upp för köttets skull. Så namnet säger vad det är för kött i "lådan".
    Själv har jag aldrig förstått varför man döper saker till "låda". Makaronilåda, broilerlåda.. vaddå låda?? 
  • lövet2

Nej, det skulle jag inte. Ett par av ungarna skulle nog uppskatta det, men majoriteten skulle det inte.

• Grätchen

jag uppskattar al fom av kycling.

• Mys mymla

Broiler låda är en finsk rätt med kyckling och pasta blandat med grönsaker och curry gegga, rätt ok å käka

• LillaEmlaan
    Annika i Gbg skrev 2012-07-01 19:29:00 följande:
    Jag svarade nej. För mig är en broiler en snabb-uppfödd kyckling som ska få så mycket muskelmassa som möjligt på så kort tid som möjligt för att sedan slaktas. Ibland kan de inte stå på benen för att deras kroppar är för tunga. Jag vill ha "lycklig kyckling" till middag!
    Jag med ! Helst ska den dansa ner i grytan av sig självt  

(Håller med Annika men var tvungen att skämta om det)
  • hannis

Har ingen aning om vad det är men det låter allt annat än aptitligt...

• IsDimma
    Annika i Gbg skrev 2012-07-01 19:29:00 följande:
    Jag svarade nej. För mig är en broiler en snabb-uppfödd kyckling som ska få så mycket muskelmassa som möjligt på så kort tid som möjligt för att sedan slaktas. Ibland kan de inte stå på benen för att deras kroppar är för tunga. Jag vill ha "lycklig kyckling" till middag!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!

Jag resonerade som dig och röstade nej. Och du ts, nästa gång gör en omröstning.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • W Goldberg

Helt okej.
    Kanske man skulle döpa om maträtten till kycklinglåda så att alla förstod vad det var.

Jag går inte på namnet på maten. Jag provsmakar först, och faller det min på läppen så äter jag med god aptit. Vara vad det vara månde.

Däremot tror jag att barn och ungdomar skulle ha problem med broilerlåda, bara för att dom inte vet vad det är.

Svar på tråden Skulle du uppskatta att bli serverad broilerlåda?