Hur blir man motiverad och hur ska jag träna?
Hej
Jag har en fråga gällande motivation. Det är så att jag efter mina graviditeter något förlorat min forna fina form och skulle vilja hitta den igen. Vikten är i stort sett samma som innan (165 cm och ca 59,5 kg) men formen är verkligen inte tillbaka. Mina problemområden är framförallt nedre magmusklerna som är slappa. Det ser därför ut som jag är tjock (vilket jag inte är) samt mina lovehandles som stör mig rejält. Hur ska jag träna för att få bukt med detta med gott resultat?
Ett annat problem är min motivation. Jag har lust att träna för jag vill komma i form och må bra. MEN av någon anledning tappar jag lusten antingen jättefort eftersom jag inte ser resultat eller så tappar jag den innan jag ens kommit iväg (och går således inte på träningen) eftersom jag tror att det ska bli massa jobb för inget resultat.
Jag vill inget hellre än att få tillbaka min forna form men vill njuta på vägen och få resultat. Hur gör jag och hur/vad ska jag träna för gott resultat? (kan tilläggas att jag kan lägga 2 dagar i veckan på träning ungefär. Möjligen 3)