Har ingått skenäktenskap, gravid med min pojkvän.....
Någon som kan råda mig vad jag ska göra? Vilken jävla röra jag försatt mig i, alltså. Ingick äktenskap med en kompis brorsa för ett halvår sedan, han beviljades 2 års uppehållstillstånd och kom till Sverige för ungefär en månad sedan. Har inget emot honom eller så, han arbetar redan och är liksom ingen belastning för samhället. Jag fick inte några pengar för det här utan gjorde det för att jag ville hjälpa. Men jag har en pojkvän som jag haft i ca 1 år, som jag nu fått reda på att jag är gravid med. Vill gärna ha detta barnet, kan inte tänka mig att göra abort för en sånhär grej. Men vad kommer nu hända? När barnet föds kommer ju min make stå som far till barnet och inte min pojkvän, vilket innebär problem när vi ska söka t.ex. barnledighet och sånt. Min make är svart, och det kommer inte barnet bli, så det är ju ganska uppenbart att det inte är hans, liksom.
Jag är väl medveten om att jag skitit i det blå skåpet, men detta var inte planerat. Ska vi skilja oss och hoppas på det bästa, att han får uppehållstillstånd pga sitt arbete till exempel, eller om han hittar en ny kvinna som kan ge honom det? Ska jag rapportera mig själv anonymt till migrationsverket? Hjälp. Är tacksam för svar.