Låta en 14 åring åka utomlands?!
Vad tycker ni?Min dotter är 14 år i år och vill åka till Mallorca i en vecka med sin kompis som är 14 år och hennes syster som är 19.
Jag har redan sagt ja eftersom att dom åker redan imorgon. Intressant att veta vad ni tycker och vad ni skulle ha valt om ni var i samma situation?

"Sanna o Ryan" avslöjade mig!
Det var min arbetskollega som kom på idén att lägga ut denna tråden (det var också hon som gjorde det via mitt konto, det var ok för mig) för att se hur folk reagerar på föräldrar som faktiskt släpper iväg sina ungdomar på en sådan här resa utan vuxna människor. Det blev en del heta diskussioner i tråden vilket var intressant att se/läsa, vi hade nämligen en stor diskussion om detta på jobbet för några dagar sedan då det var en kollegas syster som hade släppt iväg sin 14 åring med just en annan 14 och 19 åring. Det fanns många olika åsikter om detta, men här på FL verkar ni vara eniga. Ber om ursäkt om någon tog illa upp utav detta "skämtet" på något sätt.
Jag personligen skulle ALDRIG släppa iväg min dotter på detta, men hon är på Mallorca just nu med sin bästa kompis och hennes familj så hon är alltså där med tre andra barn och två vuxna som vi känner väldigt bra och litar på.