• pratbubblan

    Trodde det var lätt, men icke!

    Hejsan!
    Jag blev medlem här för några dagar sen då jag och min sambo vill skaffa barn tillsammans. Men efter att ha läst här inne på forumet känner jag mig mycket skeptisk till att överhuvudtaget kunna skaffa barn. Det verkar totalt omöjligt efter varje tråd jag läser. Var först helt överlycklig efter beslutet var taget men efter att har läst här inne är jag nu helt förstörd och inser att det kommer bli en kamp att få fram ett nytt liv. Är verkligen jätte ledsen, ska det verkligen vara så svårt att få barn? Varför finns då preventivmedel? Känner mig totalförvirrad och super ledsen. Känns som jag aldrig kommer få barn. Har dessutom ingen att prata med då jag valt att inte berätta för någon att vi tänkt skaffa barn..

    Väldigt tacksam för svar från en väldigt besviken "försökare".. 

  • Svar på tråden Trodde det var lätt, men icke!
  • pratbubblan

    Ja, man blir faktiskt lite rädd när man gå in här. Känns som man aldrig kommer bli gravid.. :-/ Skolan påstår ju att man kan bli med barn hela tiden typ.. 

  • Snuttens
    pratbubblan skrev 2012-08-07 21:38:14 följande:
    Ja, man blir faktiskt lite rädd när man gå in här. Känns som man aldrig kommer bli gravid.. :-/ Skolan påstår ju att man kan bli med barn hela tiden typ.. 
    Ja, precis. Det ska ju vara så enkelt, menmen. Vi får väl se. Ska för första gången försöka. Tror att jag kommer bli halvt galen om jag inte lyckas den första/andra gången redan. Hehe.

    Ni har väl inte försökt så länge ni heller va? 
  • kiriaki

    Jag far ocksa panik av att vara har inne! Allt jag ser ar svart att bli gravid, missfall, och forlossningsskador O_o
    Vi bestamde oss for att forsoka i slutet av juni.. Tror det tog sig sen sket sig pa en gang.. Eller sa ar det kvar fast utan symptom.. Jag vagar inte testa langre! haha! Hoppas det tar sig den har manaden.. om det inte redan ar nagot. jag vagrar testa forran typ.. september Tungan ute

  • Edds

    Jag kan tipsa dig om att inte läsa allt för mkt! Det stressar upp fn, och när du väl är gravid, läs inte förlossningstrådar etc utan jag har varit i en tråd där vi alla ska ha samma månad där kan man stötta och prata. Men undvik att läsa hej vilt, och tänk på att oftast skrivs det om de negativa, de positiva har ju gått galant det skrivs det mindre om. Jag tog en paus från fl under tiden vi försökte. Jag är 22 han 25 och det tog oss exakt ett år att få miraklet som nu ligger i min mage och som kommer om 3 v :) !! Men vi försökte heller inte extremt utan sexade vid lust och lät det ske :) lycka till med bebis verkstaden detta ska vara en rolig tid för er :) kram!

  • Snuttens
    Kiriaki - åh, hoppas att allt är bra då i magen! 

    Edds -  Vilka bra tips! Jag ska definitivt kontrollera läsningen och enbart hålla koll på de stöttande trådarna. Och grattis till bebben!!!
  • Edds

    Sen kan jag tillägga att första gången blev jag gravid direkt efter piller stopp , kan inte varit mer än 3 dagar senare, fick dock missfall , men detta år det tog för oss var avslappnat och lätt värt väntan, så det kan gå direkt eller ta längre tid för en och samma person också :)

  • Snuttens
    Edds - jag är jätteorolig för det. Inte för min egen skull, men min man skulle bara bli sååå extremt ledsen. Och jag tror inte att jag klarar av att se honom så. Minns en gång då min mens var nio dagar sen och jag bad honom  köpa ett gravtest. Han var helt inställd på att jag var gravid. Hann aldrig köpa testet och min mens kom tre timmar senare. Och han blev väl lite besviken. 

    Men jag antar att det inte finns så mycket jag kan göra. Vill ju att han ska vara med från första början. Även om jag nu inte berättar om mensen varit sen ett par dagar.  
  • kiriaki
    Snuttens skrev 2012-08-08 12:39:39 följande:
    Kiriaki - åh, hoppas att allt är bra då i magen! 

    Edds -  Vilka bra tips! Jag ska definitivt kontrollera läsningen och enbart hålla koll på de stöttande trådarna. Och grattis till bebben!!!

    Tack!! Jag hoppas ocksa.. Har haft valdigt latt for att bli gravid (tom trots p-piller) och att det hallt sig kvar och matt bra iaf fram tills v.9 nar jag var tonaring och absolut INTE ville ha barn.. Sa jag tycker ju att nu nar jag VILL sa borde det ju ga bra ocksa.. fast man ar ju nastan 30 sa kanske inte i toppform langre Tungan ute

    Min man vill jattegarna ha barn sa jag hoppas det gar bra for han skulle nog bli mer ledsen an mig om det inte tar sig snabbt! Tycker dock att det ar kul att han ocksa vill sa garna.. :) Han har redan bestamt bade namn och kon pa bebisen dessutom haha, och han blev skitsur nar jag vagrade ga med pa namnet han valt - Hans Otto Kräks haha!
  • Snuttens
    kiriaki skrev 2012-08-08 22:40:19 följande:

    Tack!! Jag hoppas ocksa.. Har haft valdigt latt for att bli gravid (tom trots p-piller) och att det hallt sig kvar och matt bra iaf fram tills v.9 nar jag var tonaring och absolut INTE ville ha barn.. Sa jag tycker ju att nu nar jag VILL sa borde det ju ga bra ocksa.. fast man ar ju nastan 30 sa kanske inte i toppform langre Tungan ute

    Min man vill jattegarna ha barn sa jag hoppas det gar bra for han skulle nog bli mer ledsen an mig om det inte tar sig snabbt! Tycker dock att det ar kul att han ocksa vill sa garna.. :) Han har redan bestamt bade namn och kon pa bebisen dessutom haha, och han blev skitsur nar jag vagrade ga med pa namnet han valt - Hans Otto Kräks haha!
    Hahah, Otto! Så otroligt gulligt! Min man får en sån underbar glimt i ögat när vi snackar barn, det är så härligt att se. Det är därför jag ser så fram emot att få berätta om ett eventuellt plus för honom! Skrattande
  • kiriaki
    Snuttens skrev 2012-08-08 23:46:51 följande:
    Hahah, Otto! Så otroligt gulligt! Min man får en sån underbar glimt i ögat när vi snackar barn, det är så härligt att se. Det är därför jag ser så fram emot att få berätta om ett eventuellt plus för honom! Skrattande

    Haha jag tycker inte alls om det! Eller Otto som mellannamn kan jag ga med pa men alltsa.. HANS. Jag vill inte ha en unge som heter Hans! Tungan ute Min far ocksa glimten i ogat och blir alldelles fnittrig nastan, jag tycker att det ar helt fantastiskt! Solig Kan knappt fatta att nagon vill ha barn med MIG.. Ska nog jobba pa sjalvkanslan lite Drömmer
  • Snuttens
    kiriaki skrev 2012-08-09 03:56:38 följande:

    Haha jag tycker inte alls om det! Eller Otto som mellannamn kan jag ga med pa men alltsa.. HANS. Jag vill inte ha en unge som heter Hans! Tungan ute Min far ocksa glimten i ogat och blir alldelles fnittrig nastan, jag tycker att det ar helt fantastiskt! Solig Kan knappt fatta att nagon vill ha barn med MIG.. Ska nog jobba pa sjalvkanslan lite Drömmer
    Då får vi hoppas att det blir en liten tjej, haha! ;P
    Aaaw, jag kan inte fatta att jag vill ha barn med min MAN! :O  Lite tvärtom här. Nä, jag skojar bara. Han är bra fin. :D 
  • politikern

    Själv har jag två barn och blev gravid redan första ägglossningen efter att jag slutat med p-piller resp hormonspiral!

    Människor som har ett behov av att skriva av sig här har ju det oftast för att de har nån form av problem, inte för att de är jättelyckliga och vill dela med sig av det. Det måste man inse när man överhuvudtaget läser på internet, vad det än gäller. Googla på en sjukdom, vilken som helst, och du kommer få människors skräckversioner och ångest rätt hem i vardagsrummet... 

  • kiriaki
    Snuttens skrev 2012-08-09 12:46:19 följande:
    Då får vi hoppas att det blir en liten tjej, haha! ;P
    Aaaw, jag kan inte fatta att jag vill ha barn med min MAN! :O  Lite tvärtom här. Nä, jag skojar bara. Han är bra fin. :D 

    Haha!!
    Ahh nej en tjej vill jag helst undvika med forsta barnet om det nu gar! Jag var sa hemsk som tonaring och maken var lika sjovild han sa jag ar livradd for att det ska bli en flicka haha :D 

      
  • Snuttens
    kiriaki skrev 2012-08-10 04:30:57 följande:

    Haha!!
    Ahh nej en tjej vill jag helst undvika med forsta barnet om det nu gar! Jag var sa hemsk som tonaring och maken var lika sjovild han sa jag ar livradd for att det ska bli en flicka haha :D 

      
    Jag funderar själv över vad som skulle vara mest idealt för oss. Men kan inte bestämma mig. Min make var skitsöt som barn och jag var (minst sagt) skitful... Min syster ocksa, hehe. Och vill man ha barn så får de la vara söta, annars får det va! :P Så helst en kille, som är på pricken lik min make. 

    Just det - min brorsa var också jättesöt som bebbe. Är det kanske bara så att tjejer är fula barn, och skitsnygga vuxna?? :P 
     
  • kiriaki
    Snuttens skrev 2012-08-10 14:37:34 följande:
    Jag funderar själv över vad som skulle vara mest idealt för oss. Men kan inte bestämma mig. Min make var skitsöt som barn och jag var (minst sagt) skitful... Min syster ocksa, hehe. Och vill man ha barn så får de la vara söta, annars får det va! :P Så helst en kille, som är på pricken lik min make. 

    Just det - min brorsa var också jättesöt som bebbe. Är det kanske bara så att tjejer är fula barn, och skitsnygga vuxna?? :P 
     
    Om du inte kan bestamma dig sa kan du ju hoppas pa en av varje! Flört Bade jag och maken var skitsota nar vi var bebisar.. Han ar numera skitsnygg, jag alldaglig.. Kunde varit varre :D Foresten jag har fatt for mig att pojkar ser ut som mamman oftast och flickor som pappan.. Sa du kanske ska halla tummen for en flicka? :)
  • Snuttens
    kiriaki skrev 2012-08-11 05:38:33 följande:
    Om du inte kan bestamma dig sa kan du ju hoppas pa en av varje! Flört Bade jag och maken var skitsota nar vi var bebisar.. Han ar numera skitsnygg, jag alldaglig.. Kunde varit varre :D Foresten jag har fatt for mig att pojkar ser ut som mamman oftast och flickor som pappan.. Sa du kanske ska halla tummen for en flicka? :)
    Aaaah, vilken intressant teori! Det kan jag första i sadana fall. För min pappa är inte sa snygg alls, men min mamma är jättefin. Alla säger att jag ar henne lik i alla fall... Gud, vad intressant det kommer att bli att fa ett svar pa dess teorier när det är ens tur! :D
Svar på tråden Trodde det var lätt, men icke!