stingrocka skrev 2012-07-19 21:07:12 följande:
Om det nu är det som krävs! Jag tycker inte man ska låsa sig vid att man måste åka så fort barnen ska sova. Utan göra det så som man själv vill, måste ju vara skitjobbigt att aldrig kunna umgås hemma hos någon annan efter ett visst klockslag bara för att barnen ska sova.
Jag hoppas du inser att ditt inlägg låter sjukt egoistiskt? Det enda som spelar roll är alltså vad
du vill, den lilla individen som är ditt barn har alltså ingen som helst talan?! Men visst, det är ju himla bekvämt att resonera så när man har barn som står ut med det men alla har ju inte det. Jag tänkte själv så när jag först fick barn. Men jag fick till slut inse att man faktiskt måste anpassa sig som
förälder ibland också. Har man skaffat barn så måste man väl ändå kunna acceptera att det innebär en hel del förändringar, och respektera den nya människan i familjen?
Vi kan absolut umgås med folk efter ett visst klockslag. Men kanske inte halva nätterna. Varför måste det alltid vara det ena eller det andra?! Om vi vet att vi vill stanna uppe sent så sover vi över. Inte mer med det. Känns betydligt mer bekvämt än att sitta med en 4-åring i knäet hela kvällen... Hur roligt kan det vara!? Dvs om de ens somnar så vilket åtminstone inte mina barn kan.