Är det "svårt" att få ledigt 7 skoldagar för ett barn i första klass? Kan jag vara lugn?
Är det "svårt" att få ledigt 7 skoldagar för ett barn i första klass? Kan jag vara lugn?
Inte varit ledig någon annan gång under läsåret.
Inte varit ledig någon annan gång under läsåret.
Ska ni resa? Åk på ett lov för i helv...!!!!!
tidigare år har en vecka inte varit några problem, tvärtom jätte bra för barnen att se annat osv..
Men från förra året efter de nya reglerna (läroplanen mm) så är det då ingen häromkring som fått ledigt en vecka för semester resor, även om dessa varit i samband med andra lov (så att man kunnat åka 2 v men ta ledigt 1 v).
2-3 dagar kan man få ledigt per termin. Däremot har väll det hänt att föräldrarna sagt att nu åker barnen å lärarna har sagt att ok då vet de men att det blir ogilftig frånvaro (uppgifterna har gjorts på resan + resedagbok som redovisats efter resan,.. men ändå ogilftig frånvaro.
Här kommer väl en till fattiglapp som också ska begära barnen lediga från skolan, i 2 veckor dessutom! Och som grädde på moset direkt efter höstlovet också. Nåja, det blir säkert bra! Man får ju ta ansvaret som förälder och se till att barnen gör de uppgifter som missas under de veckorna. Inte mer med det! Eftersom mina barn i princip inte har en enda sjukdag, missar de inte mer än dem som ständigt är borta pga sjudom.
5 h skoldagar*5 = 25 h/v
förmiddagsrast 20 min + lunch ink lunchrast 40 min = 60 min
Blir isåfall 20 h /v.. Men även raster å lunch ska vara pedagogiska...