Vad vill vi helst ha? Spännande att se....
Vad är det vi helst vill ha/se?
Vad är det vi helst vill ha/se?
Vill helst ha? Se som reklam eller? Båda såklart, plus även reklam med ännu större/tjockare vanliga människor för att väga upp och att ALLA fick vara med (så att säga)
Jag föredrar det nedre men jag tycker alla ska vara representerade i media och med alla menar jag inte bara kroppstypen på dom här två bilderna
Borde inte den här tråden ligga under skönhet istället för nöje förresten
Tycker det är tråkigt att det antingen är jättesmalt eller mulligt. Kan det inte vara normalt bara?
Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta. Köper jag underkläder vill jag se hur de sitter på någon med min egen kroppstyp (=normalviktig med normalstora bröst), så att jag kan få en bild av hur de kommer sitta på mig. Om jag köper tvål är det enda jag bryr mig om att tvålen i sig är bra, så där spelar det ingen som helst roll hur modellerna ser ut. Men jag röstar väl på den översta då, för texten på den andra är lite löjlig tycker jag. Vadå real beauty, liksom? Är man bara snygg på riktigt om man är mullig, eller vadå?
Både och men gärna en blandning av dem
Eller så kunde man sluta recensera kvinnors kroppar kanske?
Jag valde båda... Egentligen tycker jag att det lite mulligare är finare, för jag har så himla svårt för pinnsmala ben.
Översta alternativet är mer estetiskt tilltalande och jag jämför mig inte med modeller så mår inte dåligt av att jag ser mer ut som nedersta. Men nu väntar jag en dotter så vill nog förorda nedersta ändå..
Då förstår jag mycket bättre hur du menar.
"Det jag tycker är tråkigt är att det sällan ifrågasätts varför kvinnors utseende ska vara det främsta målet med vår existens?"
Många kvinnor och framförallt yngre tjejer skapar ju problemet med sin utseendefixering. Det är väldigt mycket smink, mode, viktminskningstips, träning, skönhetsbehandlingar och liknande. I sin egen utseendefixering så kommenterar dom ju även hur andra ser ut. Till exempel i sociala medier på nätet. I tjejtidningarna är det massor av utseendefixering och i herrtidningarna är det bilder på halvnakna tjejer istället. Kollar man här på familjeliv så är det ju tyvärr samma utseendefixering här under vissa forum så jag kan förstå din frustration. Fast den här tråden är i och för sig inte en i raden "Nu blir vi slanka och fina till beach 2012", "Prenumeration på skönhetsboxar" eller liknande trådar. Det enda man kan göra är väl att inte va en del av det. Det är ju tråkigt att vi lever i ett så utseendefixerat samhälle.