Träningsexpert Elmina skrev 2012-08-05 22:21:31 följande:
Hej
Jag vet inte om du tränar idag men jag
vill råda dig till att träna 4 gånger i veckan, 2 ggr kondition och 2 ggr styrka.
Passen behöver inte vara långa utan huvudsaken är att du
verkligen tar ut dig. Tänk kvalitet före kvantitet.
Få in så mycket vardagsmotion som möjligt, det spelar också in. Kör plankor varje dag eller flera gånger om dagen om du hinner
Du behöver först och främst träna allmänt och när du sedan går ner i vikt kommer det att försvinna fett kring mage, rumpa och lår. Det lösa skinnet tar längre tid, det blir sällan som det var innan graviditerna men det blir bättre med åren.
Det viktigaste är dock kosten och där bör du tänka på att äta mycket grönsaker och bär samt magra proteinkällor (som ägg, mjölkprodukter, fisk, bönor och linser)
Undvik socker och glöm inte bort att det du dricker till största del bör bestå av vatten.
Idag tränar jag ingenting men har tänkt börja med viktväktarna på måndag och då även börja med promenader (har en runda här ute vid oss som är ca 8km) måndag, onsdag, fredag. Och sen har mamma ett gym där det finns en crosstrainer, löpband, roddmaskin, spinningcykel och 1kg hantlar, där har jag tänkt träna tisdag och torsdag men problemet är att jag inte vet hur jag ska lägga upp det? Kan nästan inga övningar och har aldrig gymmat i hela mitt liv, har du några förslag på hur jag ska lägga upp mitt pass på ca 1h? Lördag och söndag har jag tänkt bara små korta mys promenader med familjen.
Tror du att det här är en bra plan?