Idag ringde jag...
Idag ringde jag efter många om och men till mjölkbanken här i kommunen för mjölkdonation.
På föräldrakursen uppmanades vi att donera mjölk om vi hade möjlighet, men senare på bb när jag tog upp mina funderingar tyckte dom bara att vi skulle frysa in all överflödig mjölk. Nu är det nästan en liter i frysen och det slängs onödigt mycket mjölk dagligen.
Vi har valt att kombinera amning med pumpning då han inte får något tag om bröstet förrän det stort sett är helt utpumpat. Använder oss av medelas flaska där bebisen måste suga precis som på bröstet för att det ska komma ut något över huvudtaget.
Det visade sig vara stor brist på modersmjölk och sjuksjöterska blev riktigt glad när jag ringde. Så imorgon ska jag in för blodprover och provtagning på mjölken. Om allt stämmer så kommer jag lämna mjölk varannan vecka i förhoppningsvis dryga två månader, då lilleman är 3 veckor imorgon.
Skulle vara intressant om att få höra flera erfarenheter om mjölkdonation. Och riktigt kul vore det om denna tråden kunde få fler att vilja donera mjölk.