Hej.
Vill gärna vara med i er tråd, kände att den kanske passar mig...?
Min historia, lite av en novell, om än ändå i stora drag;
Jag är 33 år, jobbat för mycket och lyssnat på kroppen, för lite.
Lång stressproblematik, magkatarr, tarmvred, giftstruma, håravfall, partiell förlamning och slutligen rakt in i den berömda väggen.
I samband med väggen separation efter 11 år och från en hel familj, två bonusbarn som varit "mina" sedan de var 2 och 7 år.
Kort därefter får jag beskedet; du kommer aldrig kunna få barn!
De tonårsaborter, 3 st ????????, som jag gjort gjorde sig mer än påminda.
Jag dog lite invärtes, depressionen var ett faktum.
Mycket blev värre...
Det var en långdragen, jobbig och mycket påfrestande separation, 1,5 år tills vi var klara, vacklade mycket i beslutet eftersom hg lämnade de enda barn jag kanske skulle få.
Men för 1,5 år sedan var det ändå över, för gott.
Vägen tillbaka till livet började! ????
Fick sedan besked, efter besök hos endokrin (op för giftstruma 2008, hela sköldkörteln togs bort) och gyn, jag är visst fertil!!
Fick suverän hjälp här, faktiskt.
Gyn och endokrin hade tät dialog och jag blev väl utredd. Noggrant uppföljd över två cykler, efter nio månader utan mens hoooade systemet plötsligt igång - fungerar som en klicka!
Lyckan var total och processen för insemination i Danmark påbörjades, beräknat att få börja där i mars -17, det här var i juli/augusti -16.
Provtagningar och schematisering av cykler och ÄL började.
Med gott stöd från familj och vänner.
MEN, sen hände det...
Jag snubblade på en partner, faktiskt snubblade!
För bara några månader sedan, han är äldre än jag, har två tonåringar.
Berättade min historia, var tydlig med min agenda om Danmark, att jag inte skyddar mig, inte heller kommer göra. Kommer inte vidta åtgärd vid eventuell graviditet osv.
Sade ickså att jag inte ör främmande för att vara själv med barn, eftersom jag redan valt den vägen.
Dags dato:
Bör ha haft ÄL 20/12, BIM 2/1, första månaden vi aktivt försöker.
Brukar ha tydliga ÄL- symptom, upplever att dessa uteblivit denna gång, tyvärr.
Men vi får snart se.
Mina första graviditeter ör alla på preventivmedel.
Så förr var det enkelt, men då var jag ung, eller ja, yngre.
Det kliar i fingrarna efter att göra test, vet att det troligt är för tidigt för positivt resultat iaf.
Men längtan efter en egen, liten... ?
De för dubbla strecken måste kännas magiska!