• viochdu

Första försöket startar nu..... Barn nr 1

Hejsan.

Är inne på första försöket nu med barn nr1.

Tänkte om det va fler "nybörjare" som vill följas åt till ett plus.

Vet att det finns många trådar men jag vill ha en tråd där jag lär känna alla direkt. 

Häng på. 

-Vi längtar efter dig-
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:17
    Här är länk till våran ÄL och BIM lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m66370199.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-19 11:12
    Här är länk till våran Bildtråd.
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m67619248.html
  • Svar på tråden Första försöket startar nu..... Barn nr 1
  • LillaPyret

Jag hade stav som jag tog ut i maj men blev inte gravid förrän i november efter ett missfall! Jag slarvade så med mina piller så jag fick skaffa stav istället :)

• Axsson
    LillaSandy skrev 2013-07-17 12:20:00 följande:
    Hej! Jag är 27 år och slutade med mina p-piller i lördags, spännande att se om något händer. Vet att det kan ta lång tid. Någon annan som också slutat med piller? Jag och min sambo har sagt till varandra att blir det så blir det och det hade ju varit kul. Men nu när det är verklighet att man inte är skyddad så känns det som att man verkligen vill att det händer nåt! :)
    Kan tillägga att jag slutade med mina p-piller i juni förra året och fick tillbaka ägglossning och mens direkt Glad Håller tummarna att det är så för dig med!
  • LillaPyret

Blommans mail har jag fått! Men Syltburk om du söker på min mail i fb så kommer rätt person upp så lägger du till mig som vän så fixar jag in dig i gruppen :)

• LillaPyret

Jag kan inte lägga till dig som vän som jag måste för att lägga till dig i gruppen så lägg till mig genom att söka på min mail så fixar jag in dig i gruppen :)

• Hannapanna08

Hej! Jag och min kille håller på att försöka skaffa barn. Jag är lite fundersam för min men är utesluten med 2-3 dagar och har ont i brösten men mest längst in mot kroppen och har molande värk i nedre delen av magen och mår illa på morgonen. Men har gjort ett test för ca en vecka sen som visa negativt så nu börjar jag tro att jag kan vara sken gravid. Men är för rädd att göra ett nytt test fast jag borde. Någon annan som vart med om samma sak?

// Johanna

• Ssarawilhelmsson

Hej! Tjej på 22 här. Vi försöker nu få vårt första barn och vill gärna ha tips och råd på vägen. Hoppas vi plussar snart :)

• Villhaenliten

Hej på er! Länge sedan man var aktiv här nu. Från den 10 dec till ca 13e/14e hade jag sporadiskt blodblandade flygningar samt aprikosfärgade flytningar. Hade äl den 5e dec. Min mens är nu en hel vecka sen & jag är öm i brösten, har haft mini-mensvärk, ändrad färg (tror jag) i underlivet till en mörkare, har varit väldigt nedstämd/ledsen/haft lätt till gråt i drygt en vecka, dricker hela tiden samt är mer sugen på sex nu än någonsin. Har gjort flera negativa gravtest (senast imorse). Vad tror ni?

• Prinsessan

Hej.

Vill gärna vara med i er tråd, kände att den kanske passar mig...?

Min historia, lite av en novell, om än ändå i stora drag;

Jag är 33 år, jobbat för mycket och lyssnat på kroppen, för lite.

Lång stressproblematik, magkatarr, tarmvred, giftstruma, håravfall, partiell förlamning och slutligen rakt in i den berömda väggen.

I samband med väggen separation efter 11 år och från en hel familj, två bonusbarn som varit "mina" sedan de var 2 och 7 år.

Kort därefter får jag beskedet; du kommer aldrig kunna få barn!

De tonårsaborter, 3 st ????????, som jag gjort gjorde sig mer än påminda.

Jag dog lite invärtes, depressionen var ett faktum.

Mycket blev värre...

Det var en långdragen, jobbig och mycket påfrestande separation, 1,5 år tills vi var klara, vacklade mycket i beslutet eftersom hg lämnade de enda barn jag kanske skulle få.

Men för 1,5 år sedan var det ändå över, för gott.

Vägen tillbaka till livet började! ????

Fick sedan besked, efter besök hos endokrin (op för giftstruma 2008, hela sköldkörteln togs bort) och gyn, jag är visst fertil!!

Fick suverän hjälp här, faktiskt.

Gyn och endokrin hade tät dialog och jag blev väl utredd. Noggrant uppföljd över två cykler, efter nio månader utan mens hoooade systemet plötsligt igång - fungerar som en klicka!

Lyckan var total och processen för insemination i Danmark påbörjades, beräknat att få börja där i mars -17, det här var i juli/augusti -16.

Provtagningar och schematisering av cykler och ÄL började.

Med gott stöd från familj och vänner.

MEN, sen hände det...

Jag snubblade på en partner, faktiskt snubblade!

För bara några månader sedan, han är äldre än jag, har två tonåringar.

Berättade min historia, var tydlig med min agenda om Danmark, att jag inte skyddar mig, inte heller kommer göra. Kommer inte vidta åtgärd vid eventuell graviditet osv.

Sade ickså att jag inte ör främmande för att vara själv med barn, eftersom jag redan valt den vägen.

Dags dato:

Bör ha haft ÄL 20/12, BIM 2/1, första månaden vi aktivt försöker.

Brukar ha tydliga ÄL- symptom, upplever att dessa uteblivit denna gång, tyvärr.

Men vi får snart se.

Mina första graviditeter ör alla på preventivmedel.

Så förr var det enkelt, men då var jag ung, eller ja, yngre.

Det kliar i fingrarna efter att göra test, vet att det troligt är för tidigt för positivt resultat iaf.

Men längtan efter en egen, liten... ?

De för dubbla strecken måste kännas magiska!

• Prinsessan

Såhär ser iaf denna månad, försök 1, ut..

Blommorna är "sexdagar", så hoppas!

Har nu laddat ner NC och skall börja med den.

God fortsättning på er alla, lycka till!

• Prinsessan
    Hannapanna08 skrev 2016-08-28 16:47:25 följande:

Hej! Jag och min kille håller på att försöka skaffa barn. Jag är lite fundersam för min men är utesluten med 2-3 dagar och har ont i brösten men mest längst in mot kroppen och har molande värk i nedre delen av magen och mår illa på morgonen. Men har gjort ett test för ca en vecka sen som visa negativt så nu börjar jag tro att jag kan vara sken gravid. Men är för rädd att göra ett nytt test fast jag borde. Någon annan som vart med om samma sak?

// Johanna

Läste på något forum, en tabell, på hcg- nivåer...

en studie i vilken man testat nivåerna på 140 kvinnor, först 6 dagar EFTER beräknad BIM låg samtliga kvinnor på en hcg- nivå som var mätbart på stickor.

Spannet skiljde sig VÄLDIGT, från 17-149 på hcg- nivåer.

Det framgick iofs inte hur många av dessa 140 kvinnor som låg under på dag 5... de flesta stickor ger utslag först på +25 hcg.

Finns "testa tidigt-stickor" som sägs reagera från +10 hcg.

Så testa igen du! ????

Lycka till!
  • Novis1991

Tjena!

Är också igång och väntar nu. En vecka sen ÄL med många försök nästan hela förra veckan. Tycker nu ha känningar men det har jag haft förr utan resultat så man vet ju aldrig...

Svar på tråden Första försöket startar nu..... Barn nr 1