• Anonym

säger ni: pappan ska vara barnvakt?

Hur många här inne är det som säger att pappan ska vara barnvakt, för sjutton kan inte pappan vara barnvakt åt sitt egna barn?

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden säger ni: pappan ska vara barnvakt?
  • Anonym (Vilya)

Ja, med tanke på att han arldrig bryr sig annars om att ens byta blöja eller göra något alls, inte ens när barnet ramlat och slagit sig, så ber jag honom att vara tex barnvakt då jag vill gå och duscha en snabbis. Hade han tagit egna initiativ och eget ansvar så hade jag nog inte kallat det för barnvaktande...

• mclo

Ne säger bara att pappan tar hand om sonen, skulle kännas helt fel att säga att hans pappa är barnvakt då han tar lika stort ansvar som mig

• Regnig måndag
    Vinterankan skrev 2012-08-10 10:10:32 följande:
    Ja så är det för mig också. Har inte svarat på omröstningen eftersom att jag inte tycker det alternativet finns (antar att man genom att svara ja fortfarande inte ser sig själv som barnvakt). Oftast så använder jag inte det ordet alls om någon utan brukar säga att man är med barnen.  
    Det folk inte fattar när de inte har erfarenhet att vara singelförälder är att det är viktigt för barnen att det finns en distinktion mellan att vara med barnen i allmänna ordalag = barnen bor där och att de bara ska vara med en förälder några timmar men inte mer.  Är det dessutom den andre förälderns vecka ligger mer ansvar på denne hlt naturligt.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • chaaarm

Absolut INTE!! Jag som mamma är ju inte hemma och är barnvakt eller passar mina barn, och då gör väl naturligtvis inte pappan det heller. Blir så arg på folk som säger så, eller om någon kommer fram till min man och säger: Gud så duktig du är som är ute och går med dit barn!
    VA!?!
    Det är ingen som säger det till mig, när jag är ute med barnen.

• Anton Chigurh
    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 1 möjliga, du har försökt 41 gånger.

Det här var minsann inte så lätt.... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Tittij

Ja på skämt
    Men till vardags, nej absolut inte. Men så har vi ett väldigt balanserat förhållande när det kommer till barnen. Han har tagit lika många nätter och tidiga mornar som mig. Han matade tjejen på nätterna när hon gick på ersättning och han tröstar oftast barnen när de slagit sid. Här hemma är pappa idolen

Men jag kan förstå att man säger så om man har en idiot till sambo (varför man nu väljer att ha det) som aldrig ställer upp. 

• Anonym (Irreterad syster)

Min bror och hans flickvän säger att han ska vara barnvakt när han har barnen själv blir så irreterad för jag tycker det låter sjukt dumt man är inte barnvakt åt sina egna barn

• mammatillgossar

Jag har råkat säga det flera gånger, och det låter så fel! Tur jag alltid kommit på mig själv direkt och kunnat rätta mig ;)

• La Lola

Yes! Jag svarade rätt på detta quiz!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pissenisse
    Anonym (Vilya) skrev 2012-08-10 12:02:39 följande:

Ja, med tanke på att han arldrig bryr sig annars om att ens byta blöja eller göra något alls, inte ens när barnet ramlat och slagit sig, så ber jag honom att vara tex barnvakt då jag vill gå och duscha en snabbis. Hade han tagit egna initiativ och eget ansvar så hade jag nog inte kallat det för barnvaktande...

Jag tycker att du skall försöka hitta en ny barnvakt...
  • KimPossible

Snälla rara, gör en omröstning istället, då lovar jag att svara!

Svar på tråden säger ni: pappan ska vara barnvakt?