säger ni: pappan ska vara barnvakt?
Hur många här inne är det som säger att pappan ska vara barnvakt, för sjutton kan inte pappan vara barnvakt åt sitt egna barn?
Hur många här inne är det som säger att pappan ska vara barnvakt, för sjutton kan inte pappan vara barnvakt åt sitt egna barn?
Ja, med tanke på att han arldrig bryr sig annars om att ens byta blöja eller göra något alls, inte ens när barnet ramlat och slagit sig, så ber jag honom att vara tex barnvakt då jag vill gå och duscha en snabbis. Hade han tagit egna initiativ och eget ansvar så hade jag nog inte kallat det för barnvaktande...
Ne säger bara att pappan tar hand om sonen, skulle kännas helt fel att säga att hans pappa är barnvakt då han tar lika stort ansvar som mig
Absolut INTE!! Jag som mamma är ju inte hemma och är barnvakt eller passar mina barn, och då gör väl naturligtvis inte pappan det heller. Blir så arg på folk som säger så, eller om någon kommer fram till min man och säger: Gud så duktig du är som är ute och går med dit barn!
VA!?!
Det är ingen som säger det till mig, när jag är ute med barnen.
Ja på skämt
Men till vardags, nej absolut inte. Men så har vi ett väldigt balanserat förhållande när det kommer till barnen. Han har tagit lika många nätter och tidiga mornar som mig. Han matade tjejen på nätterna när hon gick på ersättning och han tröstar oftast barnen när de slagit sid. Här hemma är pappa idolen
Men jag kan förstå att man säger så om man har en idiot till sambo (varför man nu väljer att ha det) som aldrig ställer upp.
Min bror och hans flickvän säger att han ska vara barnvakt när han har barnen själv blir så irreterad för jag tycker det låter sjukt dumt man är inte barnvakt åt sina egna barn
Jag har råkat säga det flera gånger, och det låter så fel! Tur jag alltid kommit på mig själv direkt och kunnat rätta mig ;)
Yes! Jag svarade rätt på detta quiz!
Ja, med tanke på att han arldrig bryr sig annars om att ens byta blöja eller göra något alls, inte ens när barnet ramlat och slagit sig, så ber jag honom att vara tex barnvakt då jag vill gå och duscha en snabbis. Hade han tagit egna initiativ och eget ansvar så hade jag nog inte kallat det för barnvaktande...
Snälla rara, gör en omröstning istället, då lovar jag att svara!