Vad tycker du om tanter som klär sig ungdomligt?
Själv tycker jag absolut att en 50+ eller för den delen 70+ kvinna kan klä sig moderiktigt, snyggt, okonventionellt, sexigt etc.
Men vad som nästan 100% kommer slå fel är när en äldre kvinna riktar in sig på att klä sig just UNGDOMLIGT. Alltså har ordet ungdomligt som riktmärke när man väljer ut sin klädsel. Det kommer i nästan alla fall hamna någonstans på skalan från gulligt till patetiskt.
Definiera tant.
En del fjortisar tycker ju att tant börjar vid 30 så det är svårt att svara på frågan om man inte vet vad som menas.
Om jag har åsikter om någons klädsel så är det inte graden av ungdomlighet som jag reagerar på -det som ser hemskt ut på en femtioåring är troligen inte särskillt snyggt på en artonåring heller.
Om jag har åsikter om någons klädsel så är det inte graden av ungdomlighet som jag reagerar på -det som ser hemskt ut på en femtioåring är troligen inte särskillt snyggt på en artonåring heller.
Jag såg i en annan tråd ett inlägg där det visades en bild på en ordinär kortärmad blus av det slag man använder till vardags på arbetet och en sweatshirt med skrikigt tryck av värsta slag. Sweatshirten ansågs ungdomlig och blusen tantig. Tänkte efter och kom på att jag nog använde sweatshirt senast för kanske 20 år sedan och om det inlägget är något att gå efter så tja, då tycker jag nog att tanter som klär sig i sweatshirts är en smula märkliga iallafall.
Jag har två tonårstjejer i min närhet som både är åt goth/punkhållet till i sin klädsel. Deras kläder typ av kläder skulle jag heller inte ta på mig ens om jag kom i dom vilket jag inte gör. Fast jag klädd likadant en gång i tiden för länge sedan. Skulle nog höja lite på ögonbrynen om min chef, en tant, kom klädd i gothinspirerad korsett till jobbet också.
Annat än sweatshirt soch gothkorsetter kan jag inte komma på fler plagg som för mig verkar sådär ungdomliga så det kan hända att jag bryter mot några klädkoder genom ungdomlig klädsel helt oavsiktligt. Det skulle vara lite kul att då, om jag råkar ha på mig kläder för fel åldersgrupp, blir betraktad som en fara för samhället .
Vad jag tycker kan bli fel i "försök att vara ungdomlig" är tex billiga stretchjeans med "ungdomliga" attiraljer som t.ex. nitar eller strass och överdelar som visar magen, oavsett vad det kombineras med så tycker jag dessa plagg bara blir fel på personer över en viss ålder oavsett hur snygg kropp man har. Magtröjor funkar högre upp i åldrarna än vad de ovan beskrivna jeansen gör (om man har en snygg mage).
Jag förstår över huvud taget inte varför man skall försöka klä sig mycket ungdomligare än vad man är. När man kommer upp i medelåldern och äldre kan man ju på ett helt annat sätt klä sig *elegant* vilket på motsatt vis blir patetiskt på ungdomar.
Det beror helt på vem, åldern? kan tycka att det kan vara rätt snyggt på vissa... kanske inte skitsnyggt med en kvinna i 60+ som iklär sig vita linnebyxor och svarta string som syns rakt igenom, eller den djupaste urringning så brösten nästan hoppar ut... som sagt det beror helt på!