• Yngre

    sorgen är svår

    Min mamma dog nyligen och eftersom jag redan innan mått oerhört dåligt i många är lever ett liv som levande död med svår depression sedan 1989 så var det som att det sista som gjorde att jag höll mig kvar i livet
    försvann min Mamma, nu är jag helt ensam det är ingen som fråga om jag ens lever ännu eller är orolig för mig
    jag tänker på att ta livet av mig dagligen, jag är fruktansvärt besviken på mitt liv, det går inte över någonsin, ingen kan få mig att bli glad. Jag orkar knappt leva mera.,  Jag har 2 syskon som bara ägnar sig åt sitt har inte en tanke på mig,. 

    Jag orkar inte mera, jag vill inte leva mera, jag är ett vrak levande död. det är inget liv. saknar helt livsgnista
    lust en gång hade jag ett bra liv massor av livslust. Jag förstår inte hur jag ska orka fortsätta ?

     

  • Svar på tråden sorgen är svår
  • Sömntutan

    Ta kontakt med kyrkan. Även om du inte är flitig kyrkobesökare eller troende så kan de hjälpa dig. Du kan även vända dig till sjukvården, ibland lyssnar de faktiskt. Ingen förtjänar att må som du gör. Jag mår själv väldigt dåligt ibland och har faktiskt fått hjälp av sjukvården. Träffar regelbundet en kurator som hjälper mig.
    Ge inte upp!

    Lycka till!


    ÄL ~ 16 aug, BIM ~31 aug - 5:e försöket, 3:e barnet
  • kakkia

    skaffa dig en karl så har du något att leva för.
    Varför tar inte du kontakt med dina syskon istället? 

  • Sömntutan
    kakkia skrev 2012-08-26 17:18:42 följande:
    skaffa dig en karl så har du något att leva för.
    Varför tar inte du kontakt med dina syskon istället? 

    Eller kvinna? För vart står det vad TS har för kön?
    ÄL ~ 16 aug, BIM ~31 aug - 5:e försöket, 3:e barnet
  • jaghopparhögt
    kakkia skrev 2012-08-26 17:18:42 följande:
    skaffa dig en karl så har du något att leva för.
    Varför tar inte du kontakt med dina syskon istället? 
    Dumt att ge honom rådet att leva för andra människor, då står han där igen när det tar slut.
  • Yngre

    Ja jag vet inte ens varför jag lever, jag borde ta livet av mig, mitt liv är förstört det är ett helvete jag har och jag överväger självmord varje dag och har redan gjort det i 24 år, bara resten av livet kvar, helt bortkastat liv.

    Inatt tänkte jag att jag måste ta livet av mig jag beställer tabletter och gör det bara., varför gör jag det inte ?
    jag måste borde ta livet av mig. jag står inte med eländet mera. 

Svar på tråden sorgen är svår