• Vårflickan84

    Säcktuba - när??

    Ska göra en kontraströntgen nästa vecka efter att jag fått missfall, x och misslyckade IVF och FET.

    Hade hört att man kanske får antibiotika efter en kontraströntgen men läkaren svararde att det får man bara om man har säcktuba. först tänkte jag äh, det har nog inte jag.
    men sen målade jag fan på väggen och blev orolig att jag kanske har det ändå? efter mitt x på vänster sida i vintras har jag känt lite små ilningar ibland på vänster sida. inte ont eller jobbigt, bara lite små känningar ibland.

    är det någon som varit med om detta?? fick ni operera bort äggledaren? JAG ORKAR EJ.    

  • Svar på tråden Säcktuba - när??
  • Vårflickan84

    men gud någon som känt som jag? varit med om samma grej? får man svar på kontraströntgen samma dag??

  • Vårflickan84

    kan nån komma med en solskenshistoria om att det gått bra trots allt?

  • AlexandraViberg

    säcktuba har jag aldrig hört talats om!

    MEN jag har gjort en kontraströntgen, "spolning". Det känns lite som mensvärk och man får se på skärmen när det utförs. Jag har bakteriell vaginos så fick absolut antibiotika efteråt för att hämma tillväxten av bakterier. Läkaren sa dock att de brukar ge det till alla, fast i en mindre dos!

    Jag har en äggledare kvar efter mitt x, min andra äggledare mådde bra!


    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
Svar på tråden Säcktuba - när??