• mfe

hur sluta med snuttningen?

Har en dotter på snart 6 månader som snart ska börja äta mer vanlig mat saken är bara den att hon är en riktig snuttunge. Enda sättet att få henne att somna är att hon får snutta, bil funkar och vagn ibland, men annars så är det bara snuttande.
    Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att somna på annat håll även om det inte är helt aktuellt nu mem jag vill vara förberedd på hur jag ska göra.

Min tanke är att amma morgon, mitt på dagen och kväll till att börja med sedan övergå till morgon och kväll, men hur ska jag göra för att få henne att sova de andra gångerna när det inte är amning? Hon vaknar ju tillomed på natten för snuttning även om vi samsover och det har börjat ta på krafterna nu att vakna flera gånger per natt för att hon vill snutta fast jag ligger bredvid. Nappen tuggas bara på och hon kan inte riktigt ta den heller för den delen.

Har just nu sån ångest för jag inte vet riktigt hur jag ska göra riktigt..

• Svar på tråden hur sluta med snuttningen?
  • mfe
    hannis skrev 2012-09-13 22:25:59 följande:
    Men hon äter väl inte en hel portion gröt redan? Hon är ju bara 6 månader! :-O
    Nej det gör hon inte men det var att när hon gör det senare!
  • mfe

var lite snabb att skicka iväg det;
    nu så får hon några skedar gröt och amning efter, men tänkte senare då man byter ut målen om man säger så, om det blir för mycket med ett mål gröt och sedan snuttning efter..

• hannis

Aha nej då säger hon väl stopp själv. Och blir det alldeles för mycket så kommer det bara komma upp igen. Oroa dig inte utan amma på du. Din lilla bebis behöver bröstmjölk länge till.

• mfe

Jo, tänkt amma ett tag till om brösten håller, just nu gör det himla ont när hon äter/snuttar :(

• mfe

Jo, tänkt amma ett tag till om brösten håller, just nu gör det himla ont när hon äter/snuttar :(

• mfe

• mfe

• mfe

Tror hon "släpper" lite när hon snuttar så blir lite fel tag.. Försöker fixa det men hon släpper bara igen.

Hur vet man om det är svamp?

Svar på tråden hur sluta med snuttningen?