• 1979sandy

Fler som inte sover??

Är det fler som jag som inte får sova mer än 1timmes intervaller?!
    Har en tre veckors hemma, är snittad samt haft mjölkstockning. Mycket hormoner i omlopp och svårt att sova. Han har börjat böka och gnälla på nätterna så jag sover nästan bara i 1, 1,5-2 timmars intervaller.
    Några som har erfarnheter om hur länge man orkar detta? Jag vet detta med att sova när han sover, men ibland kan man ju inte det heller.... Nu sover han och jag behövde verkligen 1 timmes egentid med duch mm...

Jag helammar, dock med amningsnapp, som gör det hela lite besvärligt på natten också för den ska av och på och jag måste tända lampa osv...
    Klarar sig kroppen ett tag till på denna sömnbrist??

Ikväll tror jag sambon ska få ge honom ersättning så jag kan få sova ett par timmar. Vill helst inte ge honom flaska med ännu en gumminapp på, men vad gör man?...

zzz..zzzz        

• Svar på tråden Fler som inte sover??
  • marla333
    1979sandy skrev 2012-09-14 14:04:07 följande:
    Hur har era nyfödda bebisars bajs sett ut? Han har otroligt rinnande bajs, gult men lite bubblande och rinnigt. Erfarenheter?

Så har min bebis med. Är normalt. Är magen som kommit igång. Det där mörka/svarta har de bara i början, men det ändras. Det ska vara typ senapsgult och rinnigt :)
  • LillyLolo

Min bebis somnar direkt efter nattmatningen.
    Hon vaknar och smackar- får då mat. Vi pratar inte med henne alls, låter lampan vara släckt och allt sånt.

Sedan äter hon sig mätt, slutat äta och sommar om

• 1979sandy

Förresten, nån som kör med ersättning ibland? Tänkte att sambon ska få ge ersättning nån gång så jag får sova, men får man inte enorma bröst efter så många timmar, samt blir det förvirrande för bebbens mage?

• LillyLolo

Nu får ju min tjej mest ersättning.
    Men när jag bara gav på natten blev tittarna väldigt hårda och svullna.
    Men för bebisens mage är det inte konstigt. Inte för vår tjej allafall.

Kör med nan PRO 1

• marla333
    1979sandy skrev 2012-09-16 21:34:36 följande:
    Förresten, nån som kör med ersättning ibland? Tänkte att sambon ska få ge ersättning nån gång så jag får sova, men får man inte enorma bröst efter så många timmar, samt blir det förvirrande för bebbens mage?

Prövat att pumpa ur?
  • marla333

Har en annan fråga. Både på bb och BVC så sa de att det är viktigt att bebisen inte sover för länge, utan ska ha mat var 3e timme. Går det längre kan bebisen bli för trött och slö, just för att den inte ätit, men egentligen behöver den mat, men sover vidare. Så med båda barnen har vi alltså ställt kl på natten, för att se till att ge mat var 3e timme. Fler som gör så? Läser här ibland i trådar, då småsummor är så stolta då deras små bebisar sover hela nätter. Undrar om de inte fått samma råd? Känns lite orättvist att man själv ställer kl för att ge mat, medians andra får sova.... Hur gör/gjorde ni med era små bebisar?

• 1979sandy

Jag har vart på amningsmottagningen på Sös och fått underbar hjälp! Nu stod min kille kvar på samma vikt en vecka då sa Bvc att det inte får gå mer än 3 Tim. På amningsmottagningen säger de att bebisen säger till när den är hungrig. OM nu inte det skulle va så att den är liten och svag och behöver gå upp i vikt!
    De förespråkar fri amning då bebisens klocka är bättre än den vi har på armen.
    Min lille säger till och det går mellan 2-3 t mellan målen. Han har gått upp nu så det fungerar fint att jan själv säger till

• 1979sandy

Marla; alltså inte mkt till sömn för dig heller då på nätterna :( inatt blev det ca 5 Tim för mig.. Utspritt..

• LillyLolo

Man behöver inte väcka bebisen för att gr den mat. Det där är väldigt gamla rön som man inte behöver lita på.

Mon sover ibland 5 timmar i sträck!

• happy in hell

Vi har heller aldrig väckt barnen på natten för att ge mat. De har växt och mått prima ändå. Så himla mycket längre än tre timmar isträck blev det väl sällan ändå iofs, men nått nattpass brukade ganska snart bli uppåt sex timmar. Härligt!

Svar på tråden Fler som inte sover??