• Snowflake06

    Behöver verkligen hjälp.. Progesteron

    Hej,

    Jag har haft 2 st MA och har fått pregestoron utskrivet ifall jag blir gravid. Jag har BIM den 17 september men har smygtestat mig idag med testlagrets som visade ett svagt plus.Läkaren har sagt att jag måste börja med pregesteron så fort jag har plussat. Nu till min fråga..  Ska jag vänta tills på måndag (bimdag ) och testa mig med CB Digitaltest innan jag börjar med progesteron eller kan jag börja redan nu?? Min läkare är väldigt skeptisk vad det gäller alla dessa billiga graviditetstester...Hon tycker att det kan visa fel osv..  
     
    Jag är både glad men också förvirrad.. Jag kan inte heller ringa min läkare eftersom det är helg.. Ni som använder progesteron vaggisar .. behöver era kloka råd!!   
      
        

  • Svar på tråden Behöver verkligen hjälp.. Progesteron
  • Pimpinellan

    De skadar ju inte så du kan gott börja med dem nu och sluta om/när mensen kommer. Eller v.12 om du är gravid!  Glad

  • Snowflake06

    Hej och tack för att du svarade.. Det står på förpackningen att man kan använda både vaginalt eller ändtarmen.. Vilket är bäst?

  • Pimpinellan
    Snowflake06 skrev 2012-09-15 13:09:30 följande:
    Hej och tack för att du svarade.. Det står på förpackningen att man kan använda både vaginalt eller ändtarmen.. Vilket är bäst?

    Ska inte spela nån roll. Jag tar dock bara vaginalt. Det blir lite kladd och klet,men det finns ju trosskydd.
  • Snowflake06

    Jag hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång..
    Hur länge har du gått på vaggisar? Upplever du några biverkningar?

  • Pimpinellan

    Jag har tatt dem i över tre år efter varje äl. Förutom vid IVF och graviditet. Biverkningar och biverkningar,jag har gått upp i vikt,men det skyller jag på ålder och alla korta graviditeter plus knäpp sköldkörtel så jag vet inte hur pass mycket proggisarna spelat in. F.ö känner jag inte av dem.
    Lycka till nu!

Svar på tråden Behöver verkligen hjälp.. Progesteron