thee skrev 2012-09-26 21:34:04 följande:
Men alltså nu e jag lite förvirrad här...
Om mannen hämtar barnen tor udda vecka, sen ska lämna måndagen efter (jämn vecka). Men sen ha barnet igen tis o ons jämn vecka så blir det ju som att han har dem en hel vecka?! Det blir ju att han har de från torsdag udda vecka till onsdag jämn vecka...
Någon som förstår hur jag tänker? El?
Men det är inte riktigt halva tiden, bara nästan. Och hackigt. Han vill ha barnet mån-mån.
Anonym skrev 2012-09-26 21:31:31 följande:
Oj... räknas minuterna? Det låter tufft.
Så med 1 natt till förlorar mamman underhållet och det är därför hon vägrar antar jag. Varför?
Ja, hon vill ju behålla underhållet förstås!
Det går via FK, men eftersom hon inte vill underteckna, så blir det fortfarande fullt underhåll han krävs på.. Klart hon inte vill förlora de pengarna!
Barbamamah skrev 2012-09-26 21:34:57 följande:
Åååh, har barnet två uppsättningar ytterkläder för att föräldrarna inte kommer överens??
Anonym skrev 2012-09-26 21:40:12 följande:
Varför skickas inte de bra kläderna med barnet då? Det är väl barnets kläder kan jag tycka.
Absolut. Fast nu är det så att mamman inte vill att pappan ska använda tex vinteroverallen som han inte betalt för.. Så oftast när han ska hämta på förskolan finns där ingen vinteroverall, den är hemma hos mamman. Så då har han ju en egen overall till barnet. Innan de bytte via förskolan, så kom mamman ut och lämnade barnet , och då hade barnet ofta gummistövlar eller gympaskor och jacka bara. Så han har sen den tiden köpt egna ordentliga kläder till barnet.