• avocadoo

Hur gammal är bilbarnstolsmodellen akta graco cosmic xtp?

Hej hej.

Köpte idag ett helt nytt utställningsexemplar av Akta graco cosmic xtp och jag undrar om det är någon som vet hur länge den modellen funnits, så jag vet hur gammal stolen kan vara som äldst?

Det är inte den nyaste modellen för "stödbenen" är av plast, inte metall som på de nya.

Hittar ingen datummärkning på den, men den ser inte gammalmodig ut eller så. 

• Svar på tråden Hur gammal är bilbarnstolsmodellen akta graco cosmic xtp?
  • Nalle Puh73

Köpte våran 05 o den har stödben av metall.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Kina79

Menar du stödbenet som går ner i golvet bakom bilstolen, eller menar du de som man fäller ut under fötterna på barnet?

Kan du inte lägga ut en bild här?
    Min kompis hade en från 04 eller 05 och jag hade en från 06 och de kan jag se skillnad på.

Annars letar du helt enkelt upp datummärkningen som finns på ryggen (tror jag) under klädseln. Där kan de se när den är tillverkad.

Kan du inte utläsa datummärkningen så lägg gärna ut en bild här, så ska jag se om jag kan hjälpa dig.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Nalle Puh73

Vår -05 har stål både i stödbenet o bygeln man fäller ner.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • cosinus

XTP tror jag kom -05. Jag har en cosmic från hösten -04 och då hette de inte XTP och hade inte det här extra nackstödet i stolen. Tror nackstödet där kom med modellerna so hette XTP och de fanns alltså inte hösten -04 men jag tror de kom rätt snabbt därefter.

• yodi

vi köpte en cosmic xtp 06 och där var både bygeln under stolen och det extra stödbenet i metal. på våran sitter det en lapp på sidan där det står vilket år den tillverkats.

• vivianne

Tror den var relativt ny som modell när min äldsta föddes 2005. Finns det ingen datum-märkning under klädseln heller?

Svar på tråden Hur gammal är bilbarnstolsmodellen akta graco cosmic xtp?