• Bella2012

Pampers Blöjor experter sökes!

Hej,

Har en flicka på ca 5.5kg och vi kör nu med New Baby 3 midi.
    Skall ut imorgon och handla mer blöjor och använda mina rabatter i tid som gäller för 3st paket.

Vilken sort och stl borde man köpa?
    Vad kommer efter New baby?

Jag har redan köpt Baby Dry nr 3 och 4.
    Borde kanske köra på 1pk New baby 3 midi och resten på Active Fit denna gången?
    Verkar inte vara stor skillnad på Baby dry och Active Fit enligt många inlägg dock.

Vad säger Ni som har varit med ett tag?

TUSEN tack 

• Svar på tråden Pampers Blöjor experter sökes!
  • cosinus

Köp baby dry, förr om åren var det stor skillnad och då köpte jag active fit men numera är babydry så smidiga så jag har bara kört på dessa till de 2 yngsta.

• Bella2012
    cosinus skrev 2012-09-20 08:29:32 följande:
    Köp baby dry, förr om åren var det stor skillnad och då köpte jag active fit men numera är babydry så smidiga så jag har bara kört på dessa till de 2 yngsta.
    Jag har redan 2st baby dry i stl 3 och 1st i stl 4
    Vad skall man köpa på sig nu för stl så jag inte köper och har massa stl 3 tex:=)

hur gamla är dina barn?
    Min är bara 2mån än så länge 
  • Bella2012
    cosinus skrev 2012-09-20 08:29:32 följande:
    och när bytte du från new baby till baby dry?
  • cosinus
    Bella2012 skrev 2012-09-20 08:34:55 följande:
    och när bytte du från new baby till baby dry?
    Jag har för mig att babydry börjar från 4 kg? Kan det stämma att strl 3 är 4-9 kg. Isf har jag nog börjat när de varit strax över 4 kg, kanske 4.2 eller så. Då har de varit mellan 1 och 2 månader.

Nummer 3 hade strl 3 tills han var 1 år (då vägde han 7 kg) nummer 4 hade strl 3 betydligt kortare, 6-7 månader kanske hon var när vi bytte för då vägde nog hon  närmare 7 kg. Min erfarenhet är att jag byter blöjor när de kommer inom nästa blöjas kg-gräns. De har varit små till storleken mina barn men gjort av sig som normala ungar så då har jag behövt en större blöja för att räcka till allt som kommer ut även om de s a s varit inom kg-gränsen för den mindre sorten ff.

Mina barn har inte blöja längre, de är 2, 4, 6 och 8 och den nyfyllda 2-åringen slutade i somras, då hade hon strl 4+ eller 5 på slutet och hon väger 11 kg drygt.
  • Bella2012
    cosinus skrev 2012-09-20 08:53:54 följande:
    Jag har för mig att babydry börjar från 4 kg? Kan det stämma att strl 3 är 4-9 kg. Isf har jag nog börjat när de varit strax över 4 kg, kanske 4.2 eller så. Då har de varit mellan 1 och 2 månader.

Nummer 3 hade strl 3 tills han var 1 år (då vägde han 7 kg) nummer 4 hade strl 3 betydligt kortare, 6-7 månader kanske hon var när vi bytte för då vägde nog hon  närmare 7 kg. Min erfarenhet är att jag byter blöjor när de kommer inom nästa blöjas kg-gräns. De har varit små till storleken mina barn men gjort av sig som normala ungar så då har jag behövt en större blöja för att räcka till allt som kommer ut även om de s a s varit inom kg-gränsen för den mindre sorten ff.

Mina barn har inte blöja längre, de är 2, 4, 6 och 8 och den nyfyllda 2-åringen slutade i somras, då hade hon strl 4+ eller 5 på slutet och hon väger 11 kg drygt.
    Tack för ditt svar.

En fråga till bara, New baby nr 3 är 2-7kg....medans baby dry är från 4 och uppåt.
    Om min lilla väger 5,5 skall jag strunta helt i att köpa New baby 3 alls? OCh hoppas direkt till baby dry? 
  • cosinus

Jag har aldrig använt new baby 3, de kom precis när min yngsta var liten men jag har inte gillat new-babyblöjorna alls utan kört libero tills det varit dags för baby-dry, då gillar jag pampers bättre.Så jag har bytt över så fort barnet passerat 4 kg

• Bella2012

Aha okej.
    Jag öppnade Baby dry stl 3 nu när jag bytte på henne och den verkar funka fint.
    Så det blir nog att skippa new baby helt nu har ändp 30st kvar av dem.

Hur är det sugnings förmåga på baby dry?
    Suger den upp både kiss och löst bajs? 

• cosinus
    Bella2012 skrev 2012-09-20 09:20:53 följande:
    Aha okej.
    Jag öppnade Baby dry stl 3 nu när jag bytte på henne och den verkar funka fint.
    Så det blir nog att skippa new baby helt nu har ändp 30st kvar av dem.

Hur är det sugnings förmåga på baby dry?
    Suger den upp både kiss och löst bajs? 
    Jodå, det funkar fint, iaf har det gjort det på mina :)
  • Bella2012
    cosinus skrev 2012-09-20 09:33:50 följande:
    Jodå, det funkar fint, iaf har det gjort det på mina :)
    Tusen tack för dina svar och din tid :)

Annars hade man nog köpt på sig fel storlek idag

Ha en bra dag 
Svar på tråden Pampers Blöjor experter sökes!