gravid och nytt jobb
Hej!
Har fått veta för några veckor sedan att jag är gravid. Blev ganska chockad eftersom jag haft problem med menstruationen och har haft flera månaders uppehåll.
I augusti sökte jag ett jobb och fick det, blev jätteglad eftersom det är precis en sådan tjänst som jag vill ha. Jag jobbar som lärare och ska få en tillsvidareanställning i en år 1. Jag har 3 månaders uppsägningstid, men får jag en ersättare till mitt jobb tidigare än det får jag börja på mitt nya jobb så fort som möjligt.
När jag gick på intervjun hade jag ingen aning om att jag var gravid, men jag tycker det är jättejobbigt nu eftersom jag inte har berättat för min nya chef att jag kommer gå hem i april. Dessutom blir det inte bra för eleverna att de får en ny lärare i några månader som sedan går hem i april och att de då får ännu en ny lärare.
Samtidigt är jag ju så glad över min graviditet! Och för mitt nya jobb! Tyvärr känns det så jobbigt att jag inte kan glädja mig åt något av det. Jag tänker speciellt på föräldrareaktionerna och elevernas bästa.
Någon som varit i en liknande situation?