Canie skrev 2012-09-30 09:29:51 följande:
Tack igen för tips! Hela grejen med att jag börjat försöka söva honom i spjälsängen dagtid är att jag har haft honom klistrad på min kropp dygnet runt sen han föddes och jag märker att jag börjar komma till en punkt där jag behöver lite space och en dusch :) Så mitt mål är att han ska kunna sova en timme om dagen utan kroppskontakt. Lyckades igår morse som sagt men sen var det grin större delen av dagen :(
Men han är ju bara fyra månader?! Du har på tok för höga krav på en så liten som ska tvinga honom att vara helt utan kroppskontakt just när
du tycker att det är bekvämt! Du behöver nog ändra perspektiv en aning, annars kommer du få större problem än så här...
Båda våra har vistats i bärsjal större delen av tiden när de varit så här små. De har
inte klarat av att vara utan kroppskontakt några längre stunder. Det är liksom så det är att ha barn många gånger (alla är inte i så starkt behov av närhet, men många). Det är inget man bara kan vägra dem! Det är ju ett grundläggande behov de har.
Duscha kan man göra på kvällen när pappan är hemma. Ni får ju hjälpas åt! Det blir snart bättre en period innan separationsfasen tar vid runt 8 månaders ålder.