• molly80

Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?

Har fått in årets förmodligen sista geting här. Den surrar i fönstret och jag funderar på om man ska öppna fönstret och släppa ut den eller om jag ska ta fram flugsmällan och slå den. om getingar sitter på fönstret tycker jag det känns lite extra taskigt att slå dem, då vill de ju uppenbarligen ut, plus att det kanske är årets sista och då känns det ännu lite taskigare:). Slår ni getingar på fönstret?

• Svar på tråden Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?
  • molly80
    mymy skrev 2012-10-03 05:59:06 följande:
    Japp
    Vilket är favoritmordvapnet;)?
  • astrida
    molly80 skrev 2012-10-03 10:51:08 följande:
    Vilket är favoritmordvapnet;)?
  • molly80
    Themis skrev 2012-10-02 18:47:13 följande:
    Getingar, spyflugor som surrar och mygg dör, så är det bara. Men det är inte som att jag behöver ta många liv per år, här vid havet finns inte så mycket bugs.
    Men spyflugor är väl lätta att släppa ut, de är ju mest på fönstret?
  • blackmolly

På fönstren brukar jag släppa ut dem

• astrida
    blackmolly skrev 2012-10-04 11:00:10 följande:
    På fönstren brukar jag släppa ut dem
    Blir ju kletigt annars;)
  • Tashie

I hösttider dödar jag alla getingar som kommer in i huset då risken är stor att det skulle kunna vara en drottning som letar efter någonstans att övervintra och eventuellt bygga bo.
    Jag kan inte ta den risken att låta dem vara. 

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Houdini
    Turbomorsan skrev 2012-10-02 23:38:02 följande:
    Jag tvingar närmsta möjliga person att döda f*nskapet å om det ingen annan finns tillgänglig så slår jag ihjäl den själv. Sist jag vart stucken slutade det med ambulans å det vill jag helst slippa göra om...
    Samma här.
  • astrida
    Tashie skrev 2012-10-04 19:22:56 följande:
    I hösttider dödar jag alla getingar som kommer in i huset då risken är stor att det skulle kunna vara en drottning som letar efter någonstans att övervintra och eventuellt bygga bo.
    Ja, en drottning kan det ju vara som är ute så här sent. De brukar vara lite större också
  • molly80
    Tashie skrev 2012-10-04 19:22:56 följande:
  • Trust me

Ja                                      

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
Svar på tråden Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?