• Thinkerbell

Föräldraledig i Göteborg?

Hej!

Mitt andra barn är nu ca 5 månader och jag börjar bli sugen på att bli lite social under föräldraledigheten efter den första bubblan
    Jag har ett barn som är 4 år också, så dagarna går fort med dagishämtningar osv, men vore kul att hitta på saker ibland och lära känna andra i liknande situation.

Bor i östra Göteborg (Björkekärr) med min sambo kan tilläggas.

Hör gärna av dig om du också vill utöka din bekantskapskrets och känner dig lite isolerad under hemmaperioden. Kolla in min profil för lite mer info om mig!

Hoppas vi hörs (och kanske ses  

• Svar på tråden Föräldraledig i Göteborg?
  • Tessan S

Vi har båda alltid kunnat tänka oss tre men bestämde att vi börjar med två så får vi se sen. Vår första var en lugn, lycklig och social bebis och jag kunde inte för mitt liv förstå folk som tyckte det var fullt upp med ett barn. Sen kom sonen och hade kolik i sex månader mitt i dotterns värsta tvåårstrots. Då fick man veta att man levde och just då kunde jag inte ens tänka tanken på en till.

Men sen lugnar det ju sig efter ett tag och de börjar leka bra ihop och helt plötsligt var det helt självklart med en till.

Tror det blir lättare den här gången när de har varandra och är vana att dela med sig av mamma och pappa. Hoppas det iallafall .

Ligger här med hyfsade förvärkar så jag har gott hopp om att det kanske blir bebis de närmsta dagarna .

♥ E 30/5 2008 ♥ M 1/4 2010 ♥ Liten BF 26/10 2012 ♥
  • Thinkerbell

intressant att höra hur det är för andra! Ja så ni hade omvänt med lugn bebis först, måste vara ännu jobbigare när andra barnet är krävande då har man ju ett till. SÅ skönt att det vände och blev bra! JAg kan inte låta bli att tänka på sånt som hur man kommer iväg på morgonen med tre, läggdags med tre osv. Vi har ju drygt 3,5 år mellan så vet inte heller om de kommer kunna lägga sig samtidigt sen. SKa tilläggas att jag innan jag träffade min sambo var skeptisk till om jag ens ville ha barn och dessutom är jag ganska bekväm, tycke rom att vara ensam osv (fast de senare har man ju fått vänja sig av me). Men kanske måste man tycka om att ha fullt upp och alltid ha folk omkring sig för att det ska passa med tre? Får nog försöka lämna tankarna ett tag och se om kasnk ett år hur det känns. Har ju en underbar 6 månaders nu att njuta av. HAr docl inte såå lång tid att fundera, eftersom jag är 35 redan.

Vore kul att träffas om ett tag när du orkar och kommit in i det nya livet lite mer. Min fyraåring skulle bli jätteglad att få träffa din i samma ålder tror jag också, han älskar att träffa nya barn och leka med.

UNdrar om du åkt in nu, du verkar så lugn, lycka till igen! 

• Tessan S

Den 4/11 fick vi en liten tjej till, "bara" nio dagar efter bf . Hon är helt underbar och än så länge en riktig sömntuta.

• Thinkerbell

Åh vad kul grattis!!! Vet ni vad hon ska heta än? Hoppas hon fortsätter vara lugn och att det går bra med de andra barnen. Du får rapportera lite här när du har tid om hur trebarnslivet går! 

• Farfalla

Hej här :)

Bor oxå i Bjärkekärr! Är hemma på heltid med yngsta så vi har gott om tid att hitta på saker ;)

Hon blir 3 i slutet av januari.. Vad brukar ni hitta på under veckodagarna?
    Vi är överallt och ingenstans ;) badhuset, universeum, lekparken, skogen, stan, hemma och pysslar...

Ha det gott! 

Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • Jaramla

Halloj! Jag är inte föräldraledig men jobbar deltid och är hemma med mina 2 barn (födda 08 och 10)  torsdagar och fredagar. Saknar vuxensällskap och barnen saknar barn, inte många att leka med på vardagarna precis.

Jag bor i Lunden och skulle gärna hitta på något vid tillfälle! Vet inte vad jag skall skriva om mig själv....  blir 34 nästa år, akademiker, lagom påhittig & lättpratad ;)

• Thinkerbell

kul med några svar till! Har stått lite stilla ett tag nu i tråden...Bra med folk som bor i närheten
    Än så länge har jag varit glad om vi tagit oss ut till lekplats eller åkt till biblioteket en stund, när jag varit ensam med båda! Är mkt hemma med minsta (han är bara 7 månader), känns inte så lockande denna tiden att ge sig ut  så mkt tyvärr. vore kul om någon ville ses snart , kanske på nån bra lekplats, eller hemma hos någon och leka lite. Jag är hemma med båda på fredagar förresten.
    Hoppas alla har det bra i novembermörkret! 

• loviii

Oj gud va kul att jag hittade denna tråd! Jag bor i Linne tillsammans med mina mina 2 guldkorn och träffar gärna lite nytt folk. Och självklart har man inte umgåtts med nytt folk på länge då barnen tar upp mycket tid.

Vad kan man säga om sig själv, jag gillar promenader, film, är körsångare och en gammal dansare (balett) Glad
    Hör gärna av er tjejer!

"I krig och kärlek är allt tillåtet." Miguel de Cervantes (sugen på rabatterad fine dining? www.bokatoklart.se/ )
  • Milla82

Hej hej! Åhh vad roligt att jag hittade den här tråden! Jag är just nu mammaledig med min lilla Juni som föddes i september och har även Noah som är fyra år (okt 2008). Vi är väldigt sugna på att träffa nya vänner att hänga med! Är ni några som träffas som man kanske kan hänga på? En promenad någon dag kanske, när vädret tillåter... Vi bor i Krokslätt (gränsen mellan Gbg och Mölndal) förresten. //Camilla

• Jaramla

tror den här tråden är ganska slumrande....(?) jag har inte träffat någon härifrån iaf ;) men hittar gärna på något en torsdag eller fredag!

• Thinkerbell

ja händer inte så mycket just nu! jag är hemma med mina två på fredagar (08 och 12), Jaramla, ni kanske vill hänga lite på lekplats med oss tex nästa fredag? Vi har en fin här där vi bor, i stabbeparken, nära stabbe och trätorget, björkekärr Isåfall kan du skriva här igen så kan vi se nån tid som passar!

• Jaramla

ibland glömmer jag helt bort FL i en hel vecka! men nu är jag här :)

besöker gärna en lekplats i öster imorgon thinkerbell! jag skickar dig ett privat meddelande istället så ser vi om du hinner se det :) annars kommer det ju fler fredagar!

• Kajsa Anka

Hej,
    vi är ett gäng som en del av oss har hängt ihop sedan våren 2012, men det kommer nya medlemmar hela tiden.
    Vi håller till mest på Facebook i en stängd grupp men har även en tråd här på FL för att komma i kontakt med oss.

Maila mig eller skriv i gruppen för att komma med i Facebook gruppen.

Välkommen!!

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/mammalediga-2012-i-goteborg-med-omnejd-som-traffas-for-promenad-och-fikasallskap-123218/forum/m64759711.html

• Tessan S

Tänkte bara ge ett livstecken i från mig. Försvann inte alls för att trebarnslivet blev för tufft utan nästan tvärtom. Vår lilla tjej är helt underbar och storasyskonen är förvånansvärt snälla mot henne. Den ända svartsjuka som uppstått är mellan de äldre barnen.

Jag har helt enkelt levt i en lyckobubbla sen i november .

Om någon finns kvar får ni gärna berätta hur ni har det med era små.

• Tessan S

Jaramia: jag bor också i lunden och har en 08 och en 10 sen innan som är hemma varannan dag . Vart bor ni?

Svar på tråden Föräldraledig i Göteborg?