• babyväntar

unga mammor i gävle?

Finns det några flera i ålder 17-23 som har barn igävle?

• Svar på tråden unga mammor i gävle?
  • xena001

Okej :) jag är 21, född 91 :) hade varit skoj och lärt känna varandra, trots åldersskillnad på barnen kan man ju alltid ta promenader osv :)

• babyväntar
    xena001 skrev 2012-11-11 22:17:38 följande:
    Okej :) jag är 21, född 91 :) hade varit skoj och lärt känna varandra, trots åldersskillnad på barnen kan man ju alltid ta promenader osv :)

Okej,ja det är ju bara 2 år,min sambo är också född då ja men precis det spelar ju ingen roll
  • xena001

Jasså okej :) vad roligt! :) hur gick förlossningen för dig? Och trivs du med mammarollen ? :)

• babyväntar

Jo den gick bra men blev inte alls som jag tänkt mig, fick jag veta att han låg med rumpan neråt och fick åka in på vändningsförsök som misslyckades så fick tid ör planerat snitt den 16aug men dagen efter vändningsf. så fick jag värkar på kvällen (fredagen) så blev inlagd och på lördag kväll den 28juli gjorde dom akut snitt för att inte riskera att han föddes i säte. Jag älskar mammalivet det är helt underbart lite jobbigt när man är sjuk för 3dje gången nu

• xena001

Men uscha, låter nästan som min förlossning då! Fick också akut snittas.
    Men jag fick gravid depression i vecka 36. Så dom beslutade att sätta igång förlossningen om jag inte hade fött innan bf. (dom sa från vecka 28 att hon var fixerad, med huvudet neråt) blev igång sättning efter värkar i en vecka och öppen 2 cm. Låg led värkar i 32 timmar innan dom misstänker att hon låg i säte, visst gjorde hon de (legat sån sen vecka 28, alla hade känt fel), då var jag öppen 7 cm, dom sa att det handlade om minuter innan hon skulle fastna, dö ich jag hade fått föda ut henne (mitt bäcken hade gått sönder) så dom snittade mig utan att bedövningen hade börjat värka! Fy säger jag bara :(

Ja visst är det underbart, älskar mamma livet jag också! Finns ingen finare gåva man kan få :)
    Hoppas att du kryar på dig snart, extra jobbigt att vara sjuk när man ska ta hand om barn också :)

• babyväntar
    xena001 skrev 2012-11-12 14:23:08 följande:
    Men uscha, låter nästan som min förlossning då! Fick också akut snittas. Men jag fick gravid depression i vecka 36. Så dom beslutade att sätta igång förlossningen om jag inte hade fött innan bf. (dom sa från vecka 28 att hon var fixerad, med huvudet neråt) blev igång sättning efter värkar i en vecka och öppen 2 cm. Låg led värkar i 32 timmar innan dom misstänker att hon låg i säte, visst gjorde hon de (legat sån sen vecka 28, alla hade känt fel), då var jag öppen 7 cm, dom sa att det handlade om minuter innan hon skulle fastna, dö ich jag hade fått föda ut henne (mitt bäcken hade gått sönder) så dom snittade mig utan att bedövningen hade börjat värka! Fy säger jag bara :( Ja visst är det underbart, älskar mamma livet jag också! Finns ingen finare gåva man kan få :) Hoppas att du kryar på dig snart, extra jobbigt att vara sjuk när man ska ta hand om barn också :)

Men usch vad hemskt! Tur att det gick bra till slut vår lilla föddes ju 3veckor förtidigt och fick ligga på barn i en vecka ja min don är det bästa beslut jag tagit är så lycklig nä de är verkligen inte lärt men börjar bli van nu. Har du varit på nån öppnaförskola här?
  • xena001

Vad bra :)
    Nej det har jag inte varit! Är ju nyinflyttad här så känner typ inga och har känts så fel att gå dit ensam, är lite blyg av mig när jag är runt massa folk utan att känna någon :) har du varit på någon? :)

• babyväntar
    xena001 skrev 2012-11-12 20:05:46 följande:
    Vad bra :) Nej det har jag inte varit! Är ju nyinflyttad här så känner typ inga och har känts så fel att gå dit ensam, är lite blyg av mig när jag är runt massa folk utan att känna någon :) har du varit på någon? :)

Det förstår jag! Ne har inte velat gå själv än ut i fall att han är minst då känns det lite konstigt haha! Men går på babysim och det är jätte roligt,men funderar på att gå på öppnaförskolan på onsdag
  • xena001

Jasså vad roligt, jag har också velat gå på babysim, men blev aldrig av! :) okej okej, vet inte ens vart öppna förskolan finns här i Gävle :) hehe!

• xena001

Haha okej, lär nog tusan titta upp de, hade ju varit skoj för dottern att få komma ut lite :D

• babyväntar
    xena001 skrev 2012-11-13 10:50:23 följande:
    Haha okej, lär nog tusan titta upp de, hade ju varit skoj för dottern att få komma ut lite :D

Ja men precis! Har du instagram? Roligt att följa
  • xena001

Nej det har jag tyvärr inte :( lär kanske skaffa det, många som använder det nu märker jag :) har du någon blogg eller något? :)

• babyväntar
    xena001 skrev 2012-11-13 17:43:42 följande:
    Nej det har jag tyvärr inte :( lär kanske skaffa det, många som använder det nu märker jag :) har du någon blogg eller något? :)

Ja det är ju så roligt att följa ne det har jag inte,har du?
Svar på tråden unga mammor i gävle?