• charlotta78

Vi som väntar barnbesked från Kina

Vi skickade vår ansökan till Kina i mitten av augusti och har fått LID 2012-09-03. Vi adopterar via Barnens Vänner och SN-listan. Är det någon mer som väntar barnbesked från Kina just nu? Vore kul att få kontakt med andra som också väntar.....

• Svar på tråden Vi som väntar barnbesked från Kina
  • mamma efter 45

Vad spännande Hej Hopp! Jag ställde mig i adoptionskö som singel jag också för 6 år sedan. Men har träffat min sambo på vägen. Vi adopterar ockå via AC. Jaha man skickar papper efter barnbesked när det är Special Fokus-barn! Bra gjort av dig att adoptera som ensamstående tycker jag! Såg förresten en film om otroliga luftföroreningar och gifter i maten i Kina och att det är därför så många barn får skador. Väldigt tragiskt.

• Hej och Hopp

Ja, man skickar in en del handlingar till organisationen redan innan, men själva huvudansökan skickas in efter man fått bb. Så det blir lite längre väntan på rb eftersom ens handlingar inte är registrerade innan. Jag har en dotter redan som är adopterad från Vietnam, vi kom hem 2009, så nu hoppas jag bli tvåbarnsmamma Och ja, så hemskt med miljöpåverkan och vad det kan leda till...

• charlotta78

Nu har det magiska samtalet kommit!! Det finns en liten kille i Kina som väntar på oss :) vi hoppas att få åka och hämta hem honom någon gång under sommaren :)

• chatnoir
    charlotta78 skrev 2013-04-11 12:49:25 följande:
    Nu har det magiska samtalet kommit!! Det finns en liten kille i Kina som väntar på oss :) vi hoppas att få åka och hämta hem honom någon gång under sommaren :)
    Grattis!!
  • mamma efter 45

Ett par månader har gått och vi hämtar vår lille pojke som är 2 år och 8 månader i Kina i maj. Det är såå spännande! Någon mer som ska åka då?

Eller någon mer som är/snart blir föräldraledig här och bor i Stockholm?

Barnärbäst: Tror du har bytt nickname el nåt. Föröker svara på ditt mail men får meddellande tillbaka om att ditt nickname inte finns kvar.

Ha det så bra allihopa, 

• Hej och Hopp

Jag blev matchad i mars och väntar nu på LOA. Der verkar som om ett gäng fick just LOA i dagarna och fått prel. Resa i slutet av maj. Jag HOPPAS på snabbt LOA för mig, en liten pojke som blir två år i dagarna är såå efterlängtad av både mig och storasystern

• fabbemam

GRATTIS ALLA TRE!!! Va kul att höra om nya BB från Kina!! Lycka till på era resor!

Ett par tips om ni vill: Köp Kinesiska barnfilmer, enklast på Wallmart, vår kille som var 2,5 vid hemkomst älskade filmerna, ofta stod de på i bakgrunden på samma sätt som den CD med Kinesiska barnsånger guiden hjälpte oss att köpa i provinsen.

Om någon av er ska bo på Novotel peace hotel så har jag tips på en super bra restaurang. Vill ni veta vägen så berättar jag gärna så ni slipper hamna helt galet första kvällen som vi gjorde. Fast det blev i o för sig ett väldigt glatt minne, även om vi gick hungriga därifrån!

• fabbemam

Provar att ladda upp en bild från vår första middag som bla bestod av hönshalssoppa! Det var verkligen avkapade halsar med strupar o allt kvar!

Resten av resan kan jag glädja er som är i Kina första gången med att vi åt SUPERGOD mat!

• lyckansost4

Grattis igen till alla er igen! :) Vi har ju också fått det fantastiska samtalet! Så roligt, vilket lycka! :)

• Emeli
    fabbemam skrev 2013-04-16 21:20:48 följande:
    Provar att ladda upp en bild från vår första middag som bla bestod av hönshalssoppa! Det var verkligen avkapade halsar med strupar o allt kvar!

Resten av resan kan jag glädja er som är i Kina första gången med att vi åt SUPERGOD mat!

Haha Skrattande

Jag har visserligen inte adopterat från just Kina men besökt landet av andra anledningar och vet att det där med maten alltid är ett spännande Obestämd kapitel. Speciellt som kineserna i allmänhet inte kan engelska. Jag är kräsen och äckelmagad när det gäller mat och äter absolut inte vad som helst. Ser inte tjusningen att gnaga på kycklingfötter, dricka ormgalla eller smaska i  mig friterad grishud Kräks Man kan dock äta fantastiskt god mat i Kina men om man är en fegis som jag undviker man alla hål i väggen där man kan få middag för en femma (fullt möjligt). Bättre att gå till ställen där man kan se på bild vad man beställer och som allra helst har menyn på engelska. Det betyder dock inte att man säkert får det man tror att man har beställt. Skrattande

• trulsa

Hej alla och grattis till BB och LOA!

Jag har kikat in här ibland och sett att det är någon eller några som fått BB i mars och väntar LOA.
    Jag och min man har nu fått vårt LOA och kommer att åka till Kina i Juni.

Kanske åker någon av er samtidigt?

• charlotta78
    trulsa skrev 2013-05-14 11:02:45 följande:
    Hej alla och grattis till BB och LOA!

Jag har kikat in här ibland och sett att det är någon eller några som fått BB i mars och väntar LOA.
    Jag och min man har nu fått vårt LOA och kommer att åka till Kina i Juni.

Kanske åker någon av er samtidigt?
    Hej!

Jag och min man har fått LOA och vi åker till Beijing 11 juni =) Vi adopterar genom BV? Vem adopterar ni genom? Vet ni när ni åker i juni? Vore kul att träffa någon mer svensk =)
  • pion

Vi åker 27e juni (FFIA) för att hämta lillebror, längtar och skriver listor... :). Vill gärna ha kontakt med er andra.                   

• Maja T

Hej och Hopp, har du fått BB? Grattis! Fick ni en lillasyster eller en lillebror?

Vi har varit hemma i 1 år och 3 mån nu. Tiden går så otroligt fort. Lycksam resa!

• Hej och Hopp

Vi ska åka och hämta hem världens sötaste pojke! Han kommer vara 26 månader när jag får honom i famnen. Allt har gått så otroligt fort - känns fantastiskt allting

• trulsa

Vi åker den 18 juni, så tyvärr missar vi er nog allihop, men stort lycka till med allt!! Skrattande

• Mia75

Måste bara delge mitt  bästa tips på bra present till barnet! När vi hämtade vår dotter på 3 år så köpte vi världens bästa present i en bokhandel på flygplatsen i Peking. Det är en bok med ramsor och sånger på kinesiska och man trycker på olika knappar som representerar olika sidor i boken.  Vår dotter älskade den från första stund och sitter just nu och lyssnar igenom alla sånger om och om igen. Vi köpte även filmer men de tröttnade hon ganska snabbt på. Ha det bra på era resor Glad

Svar på tråden Vi som väntar barnbesked från Kina