• emmasmammajonna

    1 år och 9 dagar ung vart vår Emma

    hur ska man uttrycka detta på bästa sätt..

    är vi Ensamma om att ha förlorat barn i 1 års ålder????
    Emma försvann från oss, utan förklaring.
    en helt frisk och kry flicka..

    plötslig oförklarig död säger läkarna.  

  • Svar på tråden 1 år och 9 dagar ung vart vår Emma
  • Vilda Tiger

    Utan att ha som motiv att knäppa någon på näsan (så jag hoppas verkligen inte att ni tar illa upp) så beklagar jag förlusten av er dotter. Sorgen har ni all rätt att känna och om detta hemska måste ske så betyder sorgen att hon var väldigt älskad.

    Som tvåbarnsmamma kan jag inte ens närma mig tanken på att behöva gå igenom det du befinner dig mitt i utan att strupen snörs samman. Jag får vända utan att ens ha tänkt tanken ut att förlora ett av mina barn. Jag inser att det ni tvingar leva i troligen är det värsta som kan hända en människa.

    Men ingen människa lever förgäves. Emmas uppgift här på Jorden var att älska er, att få er kärlek och lära er vad som är det viktiga i livet. En person dör aldrig helt förrän den sista som minns henne försvinner. Så håll minnet av Emma levande och vackert! Hennes död var verkligen onödig och dum, hemskt och till synes orättvis. Men hennes liv var INTE förgäves!


  • emmasmammajonna
    Vilda Tiger skrev 2012-10-17 15:58:01 följande:
    Utan att ha som motiv att knäppa någon på näsan (så jag hoppas verkligen inte att ni tar illa upp) så beklagar jag förlusten av er dotter. Sorgen har ni all rätt att känna och om detta hemska måste ske så betyder sorgen att hon var väldigt älskad.

    Som tvåbarnsmamma kan jag inte ens närma mig tanken på att behöva gå igenom det du befinner dig mitt i utan att strupen snörs samman. Jag får vända utan att ens ha tänkt tanken ut att förlora ett av mina barn. Jag inser att det ni tvingar leva i troligen är det värsta som kan hända en människa.

    Men ingen människa lever förgäves. Emmas uppgift här på Jorden var att älska er, att få er kärlek och lära er vad som är det viktiga i livet. En person dör aldrig helt förrän den sista som minns henne försvinner. Så håll minnet av Emma levande och vackert! Hennes död var verkligen onödig och dum, hemskt och till synes orättvis. Men hennes liv var INTE förgäves!
    <3
  • Jeff

    Vad fruktansvärt att ni inte fick ha kvar er fina lilla tjej, hemskt ledsen!

  • Lajkie

    Fruktansvärt att er dotter rycktes bort från er.

    Försök, fast det är svårt, att njuta och le av de stunder ni fick med denna fantastiska lilla människa.

    Stor kram

  • dalejo
    emmasmammajonna skrev 2012-10-17 00:08:13 följande:
    Emma, världens gladaste och underbaraste tjej.! 
    hon var alltid glad. hon var inte ofta sur, men däremot var hon väldigt envis & bestämd.. fick hon inte som hon ville då vart hon arg, ska du veta :P

    på den korta tiden vi fick ha henne hos oss, så lärde hon sig så mycket.
    hon skulle precis till o lära sig o gå..

    hon älskade människor, hon älskade uppmärksamhet. hon var alltid glad mot människor!
     

    Ja jag ser på Emmas blick att hon var underbar! Hjärta

     Kram!
  • le och va gla

    Jag gråter för er, ingen mamma och pappa ska behöva gå igenom det ni har fått göra!

     Lilla fina flickan, så fin och full av liv i sin blick! Världen är verkligen orättvis, denna lilla flicka skulle inte behöva lämna er!

    Ta hand om er, och vårda era minnen av er vackra lilla Emma!! Hon finns med er, även om ni inte kan se henne. Om inte annat så i era hjärtan!! <3

  • Linda4april

    Beklagar så mycket ! Hoppas ni tar hand om varandra. Min son är 6 månader nu och jag är livrädd varje dag att förlora honom på något vis.

    Får jag fråga hur allt hände ? Blev fina Emma dålig bara sådär från ingenstans ?

    Styrke kramar till er!! Emma är verkligen vacker

  • emmasmammajonna
    Linda4april skrev 2012-10-23 22:21:24 följande:
    Beklagar så mycket ! Hoppas ni tar hand om varandra. Min son är 6 månader nu och jag är livrädd varje dag att förlora honom på något vis.

    Får jag fråga hur allt hände ? Blev fina Emma dålig bara sådär från ingenstans ?

    Styrke kramar till er!! Emma är verkligen vacker
    Emma var fullt frisk. 
    kvällen innan var hon precis som alltid, glad & full i bus.. och på morgonen.. så va hon borta.
    hon hade bara slutat andas under natten.. 
  • Linda4april

    Emmasmammajonna jag förstår inte hur det kan hända :S vid 1 års ålder måste väl allt vara bra och utvecklat ?! Ingen informerar en om att detta faktiskt kan hända. Inte mvc inte Bvc inte någon. Hon gnydde inte eller något på natten ? Va stark!!

  • emmasmammajonna
    Linda4april skrev 2012-10-23 22:43:29 följande:
    Emmasmammajonna jag förstår inte hur det kan hända :S vid 1 års ålder måste väl allt vara bra och utvecklat ?! Ingen informerar en om att detta faktiskt kan hända. Inte mvc inte Bvc inte någon. Hon gnydde inte eller något på natten ? Va stark!!
    ja, dom vet inte varför de här händer. 

    men, psd är bara en term dom använder när dom inte httar någon förklaring till varför barnet har dött.. 
  • Xantippa85

    Jag beklagar verkligen... Ojoj va söt hon var lilla Emma...! 
    Kan inte ens föreställa mig er smärta.... fruktansvärt! 

  • hellen75

    Inga ord kan förklara hur jag lider med er:(
    Min dotter slutade också och andas, när hon var ca 2 veckor. Men detta hände på morgonen och jag fick i gång henne, som tur är :)
    Hon är nu 8,5 månad, så nu är jag livrädd att jag fortfarande inte ska kunna andas ut.
    Vi använder andningslarm varje natt efter hon slutade att andas.

Svar på tråden 1 år och 9 dagar ung vart vår Emma