• ebolms

    Änglamammor, hur går man vidare?

    Jag och min sambo förlorade vår lilla prins i v. 22+3. Han levde livet i magen, det kan jag tala om, så jag trodde att allt skulle gå galant och att vi skulle få en riktig liten busunge! Precis som sin pappa! Men lilla William kunde inte vänta med att komma ut och han dog i samma ögonblick som dom klippte navelsträngen. Vi har inte fått alla provsvar än men läkaren tror att det var min livmoderhals som inte klarade trycket från vårt lilla busfrö. Ni änglamammor som har varit i samma situation, hur går ni vidare? Jag vill se ljuset och framtiden igen!

    KRAM!!{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Änglamammor, hur går man vidare?
  • Lindsey Egot the only one

    Jag har inte förlorat ett barn mitt i graviditeten utan min 14åriga dotter.
    Konstigt nog så kommer man vidare på något sätt. Det går inte att förklara för ena stunden så tycker man att livet funkar andra stunden känns allt svart. Sorgen är randig och så blir våra liv också. Vi kommer alltid sakna våra barn. Det är ju en del av oss och kommer alltid att vara. Ingen kan ta det ifrån oss. Och vi kommer sörja våra barn tills vi den dagen vi själva dör. Förhoppningsvis som gamla. Men vi kommer även få små ljusglimtar i livet och dom gäller det att man tar vara på.

  • MonAmie

    Vi förlorade vår son i graviditetsvecka 32 pga tyst moderkaksavlossning. Detta var den 26/9-12, jag gråter fortfarande varje dag... men det går på något sätt lättare för var dag som går. Försöker se de ljusglimtar i livet som finns hos oss. Jag saknar honom så oerhört mycket, men man måste försöka kämpa vidare, en dag kanske vår ängel får ett syskon...

  • Medina86
    ebolms skrev 2012-10-17 14:07:29 följande:
    Jag och min sambo förlorade vår lilla prins i v. 22+3. Han levde livet i magen, det kan jag tala om, så jag trodde att allt skulle gå galant och att vi skulle få en riktig liten busunge! Precis som sin pappa! Men lilla William kunde inte vänta med att komma ut och han dog i samma ögonblick som dom klippte navelsträngen. Vi har inte fått alla provsvar än men läkaren tror att det var min livmoderhals som inte klarade trycket från vårt lilla busfrö. Ni änglamammor som har varit i samma situation, hur går ni vidare? Jag vill se ljuset och framtiden igen!

    KRAM!!{#emotions_dlg.flower}

    ååh hjärtat tårana rinner när jag läser detta. har själv  3 missfall bakom mig. det senaste är nu den 13 nov. födde min fina ängla dotter i v 22.Gråter vi har precis gått med i en utredning men jag tror hela tiden att det har med livmoderhalsen att göra? att den som sagt inte orkade hålla upp henne. man kommer nog aldrig kunna gå vidare men en dag i taget. en dag ska vi försöka med syskon till henne. gäller bara att känna våra änglas närvaro och tänka att dom har det bra nu.... jag är tom och det är bara 3,5 vecka sen jag födde henne och allt känns svartRynkar på näsan
  • majsan73

    Lider med er alla jag har med förlorat mitt älskade barn v:20 min älskade son hade Trisomi 13 och skulle inte
    överleva..

    Hur man går vidare?? Ja ngn stans gör man det bara men det innebär inte att vi inte saknar, längtar och sörjer våra små änglar.. Det är ok att göra det, det är ok att sitta och gråta.älta och bli arg vilket jag kan bli i många fall...
    Det svåraste anser jag är att försöka acceptera att det inte finns svar på alla frågor man har....

    Skickar er en massa kramar och styrka.....

  • hanniz01

    Jag undrar detsamma. Vi förlorade vår lilla kille i v 22+0 den 11 januari i år. Känns som jag går i en dimma varje dag och ibland vet jag knappt hur jag orkar stå på benen.. Men har 2 barn att ta hand om och som drar mig ur sängen varje dag så på nåt sätt måste livet gå vidare men de kommer bli tufft.. :(

  • Vackrabarn

    Jag förlorade min dotter i v.34+2,(2006) , hon somnade bara in i magen.. de kallade det för psd i magen...

    Första året var mörkt...första födelsedagen var mörk... men sakta men säkert blev det lättare... saknaden finns, men den  tar inte längre stor del av mina tankar .. Har 3 barn som lever om här hemma nu...

Svar på tråden Änglamammor, hur går man vidare?