• Anonym (P)

Fel att vara pedofil? Sinnessjukt?

Hej jag är själv pedofil (kille) jag har inte kommit ut för jag är grymt rädd om vad folk ska tycka, på jobbet är det ju såklart personer som säger att pedofili är sinnessjukt och onaturligt, och då vill jag bara höra om hur ni tycker om dessa fördomsfulla människor och om pedofiler, är det kanske så att pedofili är sinnessjukt? 
    Jag har alltid tänkt förut att det spelar väl ingen roll om vad man har för sexualitet, det skadar ju ingen att vara pedofil. Men nu har jag fått dessa tankar i huvudet.

vill höra vad ni tycker och tänker
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Fel att vara pedofil? Sinnessjukt?
  • mepetite
    Simon 681 skrev 2012-11-15 07:32:39 följande:
    Jag tror att endast handlingar kan vara moraliska eller omoraliska.

Så om man är empatistörd eller har en anti social personlighetstörningen där ens moral är fucked up så rättfärdigar det brottet, eller vad då?
  • Simon 681
    mepetite skrev 2012-11-15 07:36:25 följande:

Så om man är empatistörd eller har en anti social personlighetstörningen där ens moral är fucked up så rättfärdigar det brottet, eller vad då?
    Hur fick du till det? Ett brott är väl ändå per definition en handling?
  • mepetite

då säger du att den är moralisk ellet icke moralisk. och då påstod eller frågade jag, vad händer om man har en störd uppfattnibg om vad moral är?

• Rikard
    bbbbbbbb skrev 2012-11-14 13:16:15 följande:
    Frågan är ju om pedofila är mer våldtäcktsbenägna än resten av befolkningen. Statistiken säger bara hur många barnvåldtäckter som anmäls, inte hur stor del av befolkningen som är pedofila. Och någon klinisk studie kan man ju inte häller göra, att låsa in ett gäng pedofiler och en kontrollgrupp i ett rum med en dagisklass och sedan räkna de resulterade analsprickorna skulle ju inte direkt vara etiskt försvarbart.
    Den stora skillnaden är att det ALLTID är ett övergrepp om en vuxen har sex med barn, medan det för vuxna med dragning till vuxna (av samma eller motsatt kön) finns stora möjligheter att frivilligt sex.
  • Trazzel

Varför ligger tråden i Homo/Bi/trans!? En människa med en sån sjuk störning som TS har ska INTE kopplas ihop med Homo/bi/trans personer. Jag har en homosexuell person i min familj och jag blir RIKTIGT illa berörd att du TS jämställer dig med honom. Att tända på barn är SJUKT inget annat, det är ingen läggning, det är en SJUKDOM! Sök hjälp OCH lämna in allt material och var du fått tag i det till polisen så de kanske kan rädda något stackars barn från att utsättas för sånna som dig!!!!! Personer som du är anledningen till att så många barns liv förstörs och de blir skadade för livet. För att ni ska få utlopp för era sjuka äckliga fantasier. Fanns inte efterfrågan skulle utbudet minska brutalt. Jag hoppas till gudarna att du aldrig får barn TS.

• Simon 681
    mepetite skrev 2012-11-15 07:54:44 följande:
    då säger du att den är moralisk ellet icke moralisk. och då påstod eller frågade jag, vad händer om man har en störd uppfattnibg om vad moral är?

aha, nej, handlingens moral bedöms efter en universell etik, exempelvis UPB. Sedan kan individuella människor avvika i sin moraluppfattning, men det är en universell etik som avgör. Samma sak med lagar. Om samhället har en regel emot mord spelar det inte så mycket roll om en esknkild person tycker att mord är bra. Hen kommer att straffas för handlingen. Däremot är hens avvikande moral i sig inte straffbar. Om hen hade nöjt sig med att sitta i källaren och fantisera om att döda folk hade det inte varit något problem.
  • Rikard
    Anonym (P) skrev 2012-11-09 18:35:01 följande:

Jag påtvingar inga barn sex, och de kan visst tänka själva. Däremot tror jag att du menar att de inte kan veta huruvida något är rätt/fel och säga ifrån (beroende på ålder).

Precis som homosexualitet var för mindre än en generation sedan.
    Precis som sex med djur är, och det är minsann lagligt (även om många tycker att de är sjuka i huvudet också såklart)

Varför skulle jag gå runt och skada folk? Jag slår inte ner folk jag blir arg på, och jag våldtar barn lika ofta som du våldtar random snygg person på stan'  (jag förutsätter att du inte gör/ tänker göra det).

Det är illavarslande att du inte  förstår skillnaden mellan när vuxna har sex med barn och när vuxna har sex med vuxna.
    Barn är inte färdigutvecklade,varken fysiskt eller psykiskt. Det är det som är själva grejen med barn.
    Därför finns en massa regler kring barn. De får inte arbete. De får inte ingå affärsuppgörelser. Vuxna får inte ha sex med dem. Det är alltid ett övergrepp. Att barn själva är nyfikna på sex är ingen ursäkt. Om två femåringar är nyfikna på varandras könsorgan, så är det varken sjukt eller pedofili, och inte heller skadligt, men när en vuxen blandar sig i den leken är det sjukt!
    Du rår väl inte för dina pedofila känslor, men om du går till handling så är det fel och helt och hållet ditt ansvar, även om du lyckas övertala dig själv att det är "frivilligt". Mitt råd är att du söker hjälp, samt att du ser till att du aldrig hamnar i situationer där frestelsen finns.
  • mepetite
    Simon 681 skrev 2012-11-15 08:12:31 följande:

aha, nej, handlingens moral bedöms efter en universell etik, exempelvis UPB. Sedan kan individuella människor avvika i sin moraluppfattning, men det är en universell etik som avgör. Samma sak med lagar. Om samhället har en regel emot mord spelar det inte så mycket roll om en esknkild person tycker att mord är bra. Hen kommer att straffas för handlingen. Däremot är hens avvikande moral i sig inte straffbar. Om hen hade nöjt sig med att sitta i källaren och fantisera om att döda folk hade det inte varit något problem.

Ha ha, det sista. Ursäkta. Jag förstår vad du menar. Men föreställ dig ett samhälle där det var lagligt med övergrepp mot barn. Vid mord kan man vä få göra en prövoansökan först=)
  • Simon 681
    mepetite skrev 2012-11-15 08:36:43 följande:

Ha ha, det sista. Ursäkta. Jag förstår vad du menar. Men föreställ dig ett samhälle där det var lagligt med övergrepp mot barn. Vid mord kan man vä få göra en prövoansökan först=)
    Mördare har ju ofta en moral där de erkänner att generellt sett är mord inte något önskvärt beteende, men att just den där personen /ungdomsförbundet/ folkgruppen förtjänade det så innihelvete.
  • mepetite
    Simon 681 skrev 2012-11-15 08:43:53 följande:
    Mördare har ju ofta en moral där de erkänner att generellt sett är mord inte något önskvärt beteende, men att just den där personen /ungdomsförbundet/ folkgruppen förtjänade det så innihelvete.

Men en person som anti social personlighetsstörning (psykopat) behöver ju inte rättfärdiga sin handling då han eller hon VET att denne gjort rätt. men vad jag har förstått har en pedofil sån svår ångest över sin störning och som TS skrev tidigare att han funderat på självmord. Jag skulle vilja påstå att det TS lider av är en dödsdom. Ångesten som äter upp han pga av samhällets normer, etik, moral etc och om någon skulle få reda på hans identitet.
  • Anonym (P)
    Mikuloid skrev 2012-11-15 01:53:33 följande:

och vad fan har pedofili med HBT att göra?
    Försöker du smutskasta oss?

Flytta tråden till något mer passande forumval   

Din fråga är redan svarad på om du går tillbaka till... första sidorna.

mepetite skrev 2012-11-15 07:29:28 följande:
    men förstår du inte det brottsliga i det? barn är varken utvecklade psykiskt eller fysiskt. Kognitionerna dvs framloben, det som skiljer oss männsikor från djur är fullt utvecklat vid 25 års ålder. 

Du har missat att läsa tråden antar jag? Förståeligt när det är många sidor.
    Jag förstår absolut det brottsliga i att ha sex med barn, därför har jag också sagt att jag inte har haft eller tänker ha det.

Men för att argumentera om det du skrev, om man inte är psykiskt utvecklad förrän 25, varför ligger då gränsen vid 15?

• Anonym (P)
    Trazzel skrev 2012-11-15 08:11:07 följande:
    Varför ligger tråden i Homo/Bi/trans!? En människa med en sån sjuk störning som TS har ska INTE kopplas ihop med Homo/bi/trans personer. Jag har en homosexuell person i min familj och jag blir RIKTIGT illa berörd att du TS jämställer dig med honom. Att tända på barn är SJUKT inget annat, det är ingen läggning, det är en SJUKDOM! Sök hjälp OCH lämna in allt material och var du fått tag i det till polisen så de kanske kan rädda något stackars barn från att utsättas för sånna som dig!!!!! Personer som du är anledningen till att så många barns liv förstörs och de blir skadade för livet. För att ni ska få utlopp för era sjuka äckliga fantasier. Fanns inte efterfrågan skulle utbudet minska brutalt. Jag hoppas till gudarna att du aldrig får barn TS.
    Som sagt, den ligger här av flera anledningar, men delvis för att det inte finns någon flik för parafili.

Jag kan inte lämna in något material till polisen, eftersom jag inte har något. Och inte skulle det hjälpa någon om jag hade något att lämna in.

Det där med efterfrågan och utbud tror jag är lite skevt, då det är de som har efterfrågan som skapar utbudet.
    Så det säger ju sig självt att om folk slutar vara pedofiler, så försvinner ju utbudet. Det är ju inte så att folk som inte är pedofiler skapar barnporr.
    Men du får gärna forska fram något botemedel.

Rikard skrev 2012-11-15 08:21:13 följande:
    Det är illavarslande att du inte  förstår skillnaden mellan när vuxna har sex med barn och när vuxna har sex med vuxna...
    ...Du rår väl inte för dina pedofila känslor, men om du går till handling så är det fel och helt och hållet ditt ansvar, även om du lyckas övertala dig själv att det är "frivilligt". Mitt råd är att du söker hjälp, samt att du ser till att du aldrig hamnar i situationer där frestelsen finns.

Du måste också ha missat det, men det är klart att jag förstår skillnaden mellan vuxna och barn och deras sexuella relationer. Jag skulle inte gå och ha sex med något barn, eftersom att jag vet att det är fel, jag är inte efterbliven, även om folk automatiskt tror det.
    Nej, jag rår faktiskt inte för dem, gjorde jag det skulle jag väl ändra på det, eftersom det inte direkt gynnar någon. Och som sagt, tänker jag inte ge mig på några barn.

mepetite skrev 2012-11-15 08:49:09 följande:

Men en person som anti social personlighetsstörning (psykopat) behöver ju inte rättfärdiga sin handling då han eller hon VET att denne gjort rätt. men vad jag har förstått har en pedofil sån svår ångest över sin störning och som TS skrev tidigare att han funderat på självmord. Jag skulle vilja påstå att det TS lider av är en dödsdom. Ångesten som äter upp han pga av samhällets normer, etik, moral etc och om någon skulle få reda på hans identitet.

Nu var faktiskt inte mina självmordstankar direkt relaterade till någon form av dragning till barn, även om jag kanske fick det att låta så... Utan det var för att en relation tog slut på ett mycket otrevligt vis (svartsjuk flickvän som ville ha tillbaka mig som ljög för min nya osv.).
    Jag har inte FÖR stora problem med samhällets normer, etik och moral, jag är trots allt uppvuxen i dem och delar dem till mångt och mycket. Däremot stör det mig att för få funderar över varför de tycker som de tycker.

mepetite skrev 2012-11-15 07:36:25 följande:

• mepetite

"Du måste också ha missat det, men det är klart att jag förstår skillnaden mellan vuxna och barn och deras sexuella relationer. Jag skulle inte gå och ha sex med något barn, eftersom att jag vet att det är fel, jag är inte efterbliven, även om folk automatiskt tror det. Nej, jag rår faktiskt inte för dem, gjorde jag det skulle jag väl ändra på det, eftersom det inte direkt gynnar någon. Och som sagt, tänker jag inte ge mig på några barn."

men tänk om du hamnar i situation där lusten som är en priitv del av oss styr och konsekvenstänket "kognitionerna" blockeras. Jag kan ju bara relatera till mig själv men när jag känner stor lust så har jag sex med min partner, ibland på opassande ställen och tidpunkter. fast iofs kanske du inte försätter dig i sådana situationer.

Man anser väl att man är mogen fysiskt sett vid 15. Men knappast psykiskt. Du skriver att du förstår det brottsliga i ha sex med ett barn. Menar du då konsekvenerna för DIG i din handling eller förstår du att du förstör en annan liten människas liv?

Det är väldigt lätt att få tag och komma i kontakt med barnporr. Var inne på en sida där vanlig erotik disskuterades (flashbacks sexforum) varav en hade länkat en sida vad jag och de andra i den tråden trodde var vanlig vaniljerotik. Bilden visade sig vara en lite pojke som blev påsatt av två män. Den smärtan pojken hade i ansiktet (han skrek) kommer jag aldrig glömma. Hade kräk känslor och svårt att bara vara till och med. Hade jag befunnit mig där med ett vapen hade skjutit dem. ren och skär hat känner jag. 

Är det inte en vanlig rationell känsla av en som inte har parafilin pedofili att känna så?

• Anonym (P)
    mepetite skrev 2012-11-15 17:08:25 följande:
    men tänk om du hamnar i situation där lusten som är en priitv del av oss styr och konsekvenstänket "kognitionerna" blockeras. Jag kan ju bara relatera till mig själv men när jag känner stor lust så har jag sex med min partner, ibland på opassande ställen och tidpunkter. fast iofs kanske du inte försätter dig i sådana situationer.

Man anser väl att man är mogen fysiskt sett vid 15. Men knappast psykiskt. Du skriver att du förstår det brottsliga i ha sex med ett barn. Menar du då konsekvenerna för DIG i din handling eller förstår du att du förstör en annan liten människas liv?

Det är väldigt lätt att få tag och komma i kontakt med barnporr. Var inne på en sida där vanlig erotik disskuterades (flashbacks sexforum) varav en hade länkat en sida vad jag och de andra i den tråden trodde var vanlig vaniljerotik. Bilden visade sig vara en lite pojke som blev påsatt av två män. Den smärtan pojken hade i ansiktet (han skrek) kommer jag aldrig glömma. Hade kräk känslor och svårt att bara vara till och med. Hade jag befunnit mig där med ett vapen hade skjutit dem. ren och skär hat känner jag. 

Är det inte en vanlig rationell känsla av en som inte har parafilin pedofili att känna så?

Alltså, jag går ju inte och blir random kåt bara för att någon är ett barn, lika lite som jag går och blir kåt på andra personer. Men visst, jag försätter mig inte i situationer där jag tvingas ha sex med barn.

Jag förstår konsekvenserna för båda. Bara för att jag råkar ha en viss sexuell dragning innebär det ju inte att jag inte har någon empatisk förmåga. 

Du har alldeles rätt, det ÄR väldigt lätt. Extremt lätt till och med.

Det är absolut en vanlig rationell känsla av någon som inte är pedofil, med största sannolikhet. Precis som han som spydde när någon smugit in hästporr på hans dator. (Nej det är inte samma sak... men i avseendet av att bli äcklad av något man inte tänder på... typ)
    Men jag kan hålla med dig, jag blir inte heller glad av att se bilder där barn blir fysiskt skadade på det sättet.

• bbbbbbbb
    Rikard skrev 2012-11-15 08:09:36 följande:
    Den stora skillnaden är att det ALLTID är ett övergrepp om en vuxen har sex med barn, medan det för vuxna med dragning till vuxna (av samma eller motsatt kön) finns stora möjligheter att frivilligt sex.
    I praktiken är det nog så, men frågan kvarstår, hur stor andel av pedofilerna gör det?
  • Rikard
    Anonym (P) skrev 2012-11-15 16:12:27 följande:

Du måste också ha missat det, men det är klart att jag förstår skillnaden mellan vuxna och barn och deras sexuella relationer. Jag skulle inte gå och ha sex med något barn, eftersom att jag vet att det är fel, jag är inte efterbliven, även om folk automatiskt tror det.
    Nej, jag rår faktiskt inte för dem, gjorde jag det skulle jag väl ändra på det, eftersom det inte direkt gynnar någon. Och som sagt, tänker jag inte ge mig på några barn

Mitt inlägg var en direkt kommentar där du jämförde med synen på homosexualitet förr och synen på pedofili idag.
    Jag envisas med att hävda att det är illavarslande att du gör den jämförelsen över huvud taget.
  • Anonym (P)
    Rikard skrev 2012-11-15 21:18:16 följande:
    Mitt inlägg var en direkt kommentar där du jämförde med synen på homosexualitet förr och synen på pedofili idag.
    Jag envisas med att hävda att det är illavarslande att du gör den jämförelsen över huvud taget.

Det får du absolut tycka. Men jag tycker fortfarande att alla parafilier är en typ av sexuell läggning (hur man nu vill definiera läggning), eftersom de alla handlar om att man går igång på något sexuellt.

Sedan är det ju en helt annan sak att jämföra olika handlingar associerade med dessa.

Svar på tråden Fel att vara pedofil? Sinnessjukt?