hymafr skrev 2012-12-28 15:52:49 följande:
Fast nu tänker ts bete sig kriminellt han också.
Mamman har iaf inte utsatt barnet för en uppslitande och våldsam tvist - något som ts inte säger sig vara främmande för (han tänker ta barnet från mamman och gå därifrån utan att bry sig om ifall mamman skriker och slåss och givetvis VET han att barnet inte kommer vara upprört när det nu, 18 månader gammalt eller ngt liknande, kommer att jubla över att äntligen vara i trygghet hos sin älskade pappa som han har en nära och förträfflig relation till - trots att de inte setts alls på 2 månader - typ 10 % av barnets hela levnad, dvs jämförbart med 3-4 år för oss vuxna).
TS: Jag känner inte dig och givetvis inte ditt barn, men jag vet ganska väl hur barn i den åldern reagerar och jag kan garantera dig att din son kommer att lida men av att slitas ifrån sin mor.
Du verkar inte heller tänka på de juridiska konsekvenserna av ditt agerande.
Hur tror du att domstolen ser på termen "för barnets bästa" om du "kidnappar" ett barn som faktiskt kanske inte alls längre känner igen dig (även om det är troligt att han gör det och även om du förstås inte kan tänka dig något annat, men du VET INTE.) Barn i den åldern rekommenderas att bara vara ifrån sin boendeförälder i ett till två dygn i taget och givetvis har mamman gjort fel, men varför kontrar du med att också göra fel?
Varför inte få till ett vh-umgänge för att sen, efter en kortare tid stämma på vv-boende eller rentav hela boendet? Då har du ju gjort allt på rätt sätt och det gagnar dig, medan mamman inte har mycket att komma med då hon faktiskt både bryter umgänges-överenskommelsen samt även undanhåller barnet från dig.
Om man ska se till en del tidigare rättsfall så har du t o m stor chans att få ensam vårdnad, men INTE om du kidnappar tillbaka ditt barn under uppslitande former. Vem vet - barnet kanske får växa upp i familjehem pga sina föräldrars oförmåga att tillgodose barnets behov och oförmåga att sätta sig in i och tillgodosätta barnets behov av kontinuitet, stabilitet och trygghet.
Jag bryr mig inte ett smack om ifall du får tillbaka din son eller inte - jag har ju ingen relation till varken dig eller mamman, MEN jag tycker synd om din lille pojk som inte har gjort något ont och som förtjänar att få leva ett tryggt liv utan en massa bråk och elände.
Så det är OK att mamman för på det viset, men om jag gör det så är det ännu mer fel?
Och nej. Barn i den åldern glömmer inte bort någon på 1-2 dygn.. Du har ju uppenbarligen 0 koll.
Och nej, han skulle inte lida av att bli "sliten" från sin mamma som du så "fint" skriver det...
Orkar inte ens läsa allting du skriver, för det du skriver är inte baserat på fakta, utan enbart antaganden.
Så jadu, det är tråkigt att det finns såna som dig.
Jag hade aldrig nekat min son att träffa sin mamma som du OCKSÅ antar.
Hon hade fått träffa honom hemma hos mig. Men aldrig ta med ut själv då det är hon som kidnappat barnet, eller vad det är för slags ord du nu vill använda. (absurt ordval, även juridisk inkorrekt)
Allt det juridiska som du nämner är fel. Bara så du vet det.
Och när jag skriver allt, så menar jag allt.